Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Knallgode hamburgerbrød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39710)

nellie 31-01-11 11:59

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1016229)
Spøker du, eller?

Hvorfor skulle jeg spøke? Dette er bare et forum vettu Marius, det er ikke det virkelige livet. Og hvis folk ikke tåler hvordan jeg snakker og hvis det er så forferdelig som du sier, så er det enkelt og greit bare til å blokkere meg så de ikke ser hva jeg sier.

marjusen 31-01-11 12:02

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1016223)
Oi, var det så stor forskjell? Den eneste varianten jeg fant i butikken her (Mega) var sesamfrø MED skall. Er det vanlig å finne pakker med sesamfrø uten skall?

Her jeg bor selger dem sesam frø uten skall overalt. værtfall rema, ica og kiwi. Det er møllerens jeg bruker. sånn pose.

står sesamfrø uten skall på pakken:)

marjusen 31-01-11 12:03

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1016231)
Dette er bare et forum vettu Marius, det er ikke det virkelige livet.

ååååwi :) tydeligvis noen som ikke har hørt om folkeskikk

nellie 31-01-11 12:04

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1016237)
ååååwi :) tydeligvis noen som ikke har hørt om folkeskikk

Ja, jeg er en skikkelig dårlig oppdratt en:)

nellie 31-01-11 12:06

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Det er forresten lurt å rapportere de innleggene man finner støtende:)

otika 31-01-11 12:14

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1016234)
Her jeg bor selger dem sesam frø uten skall overalt. værtfall rema, ica og kiwi. Det er møllerens jeg bruker. sånn pose.

står sesamfrø uten skall på pakken:)

Tusen takk :) da får jeg ta meg en lengre kjøretur

2011-slank? 31-01-11 13:25

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1016189)
2 burgerbrød:
1 dl sesamfrø = 8,4 med skall og 3,4 uten skall
1 dl revet ost = 0
2 små egg = 0,3
1 ts bakepulver = 1,0
1 liten ss fiberhusk = 0
litt salt = 0
litt sukrin / splenda = 0
litt ekstra sesamfrø

Med skall: 9,7 delt på to blir 4,85 per hamburgerbrød (pluss bittelitt sesamfrø oppå).
Uten skall: 4,7 delt på to blir 2,35 per hamburgerbrød (pluss bittelitt sesamfrø oppå).

Tusen takk:)

2011-slank? 31-01-11 13:26

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Hadde heldigvis typen uten skall i skapet:)

senorita 31-01-11 13:37

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Morsomt Å si at et forum ikke er virkelig liv. Det er da virkelige mennesker her med virkelige fØleser... selv om man ikke ser dem.... =) men jeg syns ikke nelli er noe krassere enn marjusen sÅ.. =)

Zillah 31-01-11 13:50

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
... :_oy:

LiMe 01-02-11 20:11

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Deigen funker fint som pizzabunn også! Litt vanskelig å smøre den ut (på bakepapir), men det hjelper med kaldt vann på slikkepotten. Stekte den litt (ca. 10. min.) før jeg hadde på fyllet og stekte videre til osten var smelta.

marjusen 01-02-11 20:18

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LiMe (Innlegg 1017689)
Deigen funker fint som pizzabunn også! Litt vanskelig å smøre den ut (på bakepapir), men det hjelper med kaldt vann på slikkepotten. Stekte den litt (ca. 10. min.) før jeg hadde på fyllet og stekte videre til osten var smelta.

ble den sprø?

Zillah 02-02-11 02:00

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Mine hamburgarbrød blei nesten som pizzabunn heilt av seg sjølv, da dei flaut utover.
Neste gang må eg kanskje ta berre eitt egg, så det blir meire "deig" enn "røre".

marjusen 02-02-11 08:39

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1018015)
Mine hamburgarbrød blei nesten som pizzabunn heilt av seg sjølv, da dei flaut utover.
Neste gang må eg kanskje ta berre eitt egg, så det blir meire "deig" enn "røre".

ett lite tips er å la den stå 15-20 min å svelle. Da trekker fiberhusken veske og deigen blir lettere å jobbe med. Blir den for våt ta mer fiberhusk oppi

Zillah 02-02-11 10:38

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Det var lurt. Skriv meg det bak øret :)

Nerthus 03-02-11 19:14

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Må svelle ja - lurte jeg også når det var ferdigmikset... hmmm det var bløtt! Snudde meg litt rundt og ordnet med andre ting og da når jeg snudde meg tilbake var konsistensen purrrfect :)

Jabba 05-02-11 15:16

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Disse prøver jeg meg på nå.....

pullido 12-02-11 12:26

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Disse ble utmerket, brukte dem til kyllingkarbonader i går!

Jabba 12-02-11 17:00

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Enig - jeg synes også disse ble gode!

mallilen 17-02-11 15:29

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Jeg syntes de ble rimelig ålreite forrigedagen, men justerte den litt til dagens burgere:
3/4 dl sesamfrø
1/4 dl solsikkekjerner
100 g smøreost (latskapen tok meg, så jeg gadd rett og slett ikke rive ost idag :p)
1 ss kruskakli (jeg er tom for fiberhusk, og "løselige fiber" fungerer bare ikke på samme måten)
Resten som vanlig.

Lot den svelle, og blåste i at den ble i tynneste laget. Helte røra i panna,og inn i ovnen med den, mens jeg krysset fingre ;)

Den ble bra denne varianten også. Litt mildere i smaken enn originaloppskriften. Jeg synes sesamfrø smaker litt beskt, og ved å bytte ut litt av dem med solsikke ble smaken altså mild og fin. Hevet seg ganske så bra også, men ville nok blitt noe høyere om røra var fastere. Neste gang blir det å bruke fiberhusken for å få konsistensen og høyden riktig.

Tror egentlig at "min" variant passer brukbart som pizzabunn, da den nok ville blitt "skall-sprø" om den hadde fått steke litt lenger.

Tunrida 04-03-11 16:01

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Gleder meg til å prøve :D

otika 19-03-11 18:22

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Beste hamburgerbrødene jeg har smakt :p nå står det 2 i ovnen for jeg har kjøpt skikkelige burgere i Sverige :D de jeg lager selv blir alltid som små kjøttkaker :rolleyes:

otika 20-03-11 09:48

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Første gangen jeg lagde disse gadd jeg ikke rive ost og det var dumt,for de ble veldig tørre,nå brukte jeg ost og spedde ut med litt fløte,og de smakte AKKURAT som vanlige hamburgerbrød :D store blir de også,så jeg orker (dessverre) bare 1 :lol: men da har jeg 1 til frokost i dag...

Trur jeg skal lage flere i dag men litt mindre størrelse og bruke dem som polarbrød :p

Kozemor 20-03-11 12:16

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
HVor tykk/tynn skal røra være :S

Jabba 20-03-11 12:26

Sv: Knallgode hamburgerbrød
 
Min røre bla ganske tykk.....den skal være såpass fast at den ikke renner utover og blir til en pannekake....


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no