Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Når kommer energien? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45005)

kjerstiva 08-06-11 08:33

Når kommer energien?
 
Jeg har nå fulgt opplegget slavisk i over en uke (fulgt det delvis i 2 uker før det), og jeg har fortsatt ingen energi i det hele tatt.
Har gått fra å være aktiv turgåer, har gjerne tilbakelagt opp til 10 km enkelte dager, til å ta små rusleturer rundt kvartalet i sneglefart. Musklene føles som gele. Bl.s. føles til tider lavt (har ikke diabetes:))

Når kommer den berømte energien :confused:
Kan det være at kroppen min bare trenger lengre tid på omstillingen? Har jo alltid vært en Karbojunkie...

Charlott 08-06-11 08:58

Sv: Når kommer energien?
 
Kan være rimelig individuelt hvor lang tid man bruker på omstillinga, så det er nok bare å smøre seg med tålmodighet ;)

Pass på å få i deg nok salter, litt farris er slett ikke dumt :)

Nerthus 08-06-11 12:16

Sv: Når kommer energien?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kjerstiva (Innlegg 1132484)
Jeg har nå fulgt opplegget slavisk i over en uke (fulgt det delvis i 2 uker før det), og jeg har fortsatt ingen energi i det hele tatt.
Har gått fra å være aktiv turgåer, har gjerne tilbakelagt opp til 10 km enkelte dager, til å ta små rusleturer rundt kvartalet i sneglefart. Musklene føles som gele. Bl.s. føles til tider lavt (har ikke diabetes:))

Når kommer den berømte energien :confused:
Kan det være at kroppen min bare trenger lengre tid på omstillingen? Har jo alltid vært en Karbojunkie...

Spiser du nok mat og da spesielt fett? Det tar gjerne 2-8 uker før fettforbrenning er ordentlig i gang og da er det viktig og spise NOK fett underveis så kroppen har god næring tilgjengelig.

Du kan bruke www.diett.no feks for å sjekke karboinntaket og fordelingen mellom karbo, fett og proteiner. 5% karbo, 20% protein og 75% fett er en grei fordeling. Sjekk også at du spiser NOK kalorier, mange klarer ikke i perioder og spise så mye mat og for lite mat gir manglende energi.
Nå er du bare en uke inn i lavkarbo - så jeg ville avventet et par uker til før du begynner og gå gjennom kostholdet ditt litt mer nøye. Ta det med ro med treningen, det er ikke uvanlig og ha det slik du har det nå :)

Hold ut, tenk gode tanker om helse, og nyt den deilige maten! :)

kjerstiva 08-06-11 12:39

Sv: Når kommer energien?
 
Tror jeg spiser temmelig mye...

Vanlig dag ser ca slik ut:

omelett: 3 egg, litt fløte, og ost på toppen ELLER 2 egg og 3-4 skiver bacon

kanskje en atkins bar

middagen er gjerne : 1-2 karbonader og masse salat (enten råkost, eller rosenkål

kvelds: salat : isberg, agurk, rømme, kylling, løk ELLER omelett.

kjerstiva 08-06-11 12:39

Sv: Når kommer energien?
 
Åja, salaten til middag har jeg også som regel rømme på :D

Trixie 08-06-11 13:09

Sv: Når kommer energien?
 
Det er ganske individuelt når energien kommer. :)
Selv fikk jeg overhodet ikke noe ekstra energi første gangen jeg gikk på ketolyse og lavkarbo. Men, denne gangen har jeg fått ekstra energi - heldigvis! :)

murse 08-06-11 13:24

Sv: Når kommer energien?
 
Hos meg gikk det 6 uker. Men jeg synest at du får i deg litt lite fett. Meir smør, fløte, bacon og kyllingvinger, og raps- og olivenoljer. Og så er ketolysetbl ganske smart, spesielt i begynnelsen av lavkarbo. Gele i musklene= magnesium-, og evt sink og kalium-mangel.

kjerstiva 08-06-11 13:28

Sv: Når kommer energien?
 
ok. Jeg har ikke brukt smør/oljer i matlagingen, men kan begynne å gjøre det. (føles så feil, om dere skjønner :))

Finnes det noen naturlige kilder til magnesium/sink/kalium? Tar forresten en liten støyt tran/sanasol nå og da

Klara 08-06-11 14:58

Sv: Når kommer energien?
 
Avocodo og laks er gode fettkilder, og føles ikke så "farlige" i starten!

Jeg husker ikke nøyaktig når energien kom hos meg, hadde et par uker nedtrapping, og så følte jeg meg ganske slapp og tung i både hode og kropp, før det plutselig løsnet. Kanskje to-tre uker etter nedtrapping?

Yrla 03-08-11 16:30

Sv: Når kommer energien?
 
Magnesium og kalium bør du ta tilskudd av om du ikke spiser nøtter daglig. Sink finnes i okse-og svinekjøtt.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no