Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   LCHF (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=137)
-   -   Cronometer (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56476)

Tirill77 05-10-15 09:08

Cronometer
 
Hei alle sammen:)
Jeg vil anbefale dere www.cronometer.com for instilling av karbs og netcarbs. Det kan du fikse der og får en mye bedre oversikt enn feks myfitnesspal ,,
I tillegg er www.kostdoktorn.se et fantastisk forum for oss lchf ere.

Sees vi der inne? Jeg heter det samme der som her :)

Miranda13 05-10-15 13:25

Sv: cronometer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tirill77 (Innlegg 1514950)
Hei alle sammen:)
Jeg vil anbefale dere www.cronometer.com for instilling av karbs og netcarbs. Det kan du fikse der og får en mye bedre oversikt enn feks myfitnesspal ,,
I tillegg er www.kostdoktorn.se et fantastisk forum for oss lchf ere.

Sees vi der inne? Jeg heter det samme der som her :)

Cronometer ser bra ut, men jeg holder meg til diett.no. Det er jo så deilig når ting er på norsk. Eller svensk :ja: Din 'svorsk' er fin, ser jo at du kommer fra Østfold. Det er mitt opprinnelsesfylke også. Altså - vi ses hos korstdoktorn :D

Tirill77 07-10-15 09:21

Sv: cronometer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Miranda13 (Innlegg 1514964)
Cronometer ser bra ut, men jeg holder meg til diett.no. Det er jo så deilig når ting er på norsk. Eller svensk :ja: Din 'svorsk' er fin, ser jo at du kommer fra Østfold. Det er mitt opprinnelsesfylke også. Altså - vi ses hos korstdoktorn :D

Det gjør vi :)

Tirill77 07-10-15 09:24

Sv: cronometer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tirill77 (Innlegg 1515044)
Det gjør vi :)

kan man se nettcarbs på diett.no?
Hvis ikke det synes kan man jo nesten ikke spise grønnsaker..

Miranda13 07-10-15 11:05

Sv: cronometer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tirill77 (Innlegg 1515045)
kan man se nettcarbs på diett.no?
Hvis ikke det synes kan man jo nesten ikke spise grønnsaker..

Riktig. Det må være en svakhet ved systemet. Mener du jeg skal skrive inn 'hvorav sukkerarter' under karbohydrater? Og ikke totalkarbohydrater? Noen steder står det også 'kostfiber' i tillegg. Jeg trudde det som ikke er sukkerarter er kostfiber. Blir litt forvirra her :confused:

nellie 07-10-15 11:24

Sv: Cronometer
 
På diett.no er kostfibrene trukket ifra, så det blir riktig det du får der. "Net carbene" er allerede regnet ut.

Net Carber trenger man ikke tenke så mye på, med mindre man spiser barer, sukkerfrie godterier osv.

nellie 07-10-15 11:26

Sv: Cronometer
 
Karbohydrater er ikke bare sukkerarter. Stivelse kan det også Være. Og sukkeralkoholer.

Miranda13 07-10-15 12:04

Sv: Cronometer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1515053)
På diett.no er kostfibrene trukket ifra, så det blir riktig det du får der. "Net carbene" er allerede regnet ut.

Net Carber trenger man ikke tenke så mye på, med mindre man spiser barer, sukkerfrie godterier osv.

Karbohydrater er ikke bare sukkerarter. Stivelse kan det også Være. Og sukkeralkoholer.

Takk for oppklaring, Nellie!
Nå forstår jeg :ja: Da fortsetter jeg som jeg gjør.

Jeg spiser vanligvis ikke mat med deklarasjon, men her om dagen spiste jeg masala fra boks.

Tirill77 09-10-15 13:25

Sv: cronometer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Miranda13 (Innlegg 1515052)
Riktig. Det må være en svakhet ved systemet. Mener du jeg skal skrive inn 'hvorav sukkerarter' under karbohydrater? Og ikke totalkarbohydrater? Noen steder står det også 'kostfiber' i tillegg. Jeg trudde det som ikke er sukkerarter er kostfiber. Blir litt forvirra her :confused:

Enig med deg, men jeg tror dette kun gjelder i amerikanske diettprogrammet.. De opplyser alle karbene på maten sin så derfor er det egen kollonne for netcarbs her..¨
Ble litt forvirra selv og så at jeg nesten ikke kunne spise grønnsaker når jeg la det inn i cronometer, men nå som jeg skjønner det går det bedre:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no