Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Maz, hva er Eurodiett? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27)

Summer 08-01-04 16:07

Maz, hva er Eurodiett?
 
Hei Maz! :)

Ser du skriver at du går på eurodiett... Hva er det?

Iset 08-01-04 18:33

siden MAZ ikke har svart enda, så kan jo jeg svare, siden jeg vet det:)
det er en diett som er utviklet av Lindberg, de som går på Lindberg klinikken går ofte på denne. det er omtrent som ketose-fasen på Atkins, bare ikke så streng. det er egne produkter, pulver, barer osv. altså måltidserstatninger. du kan lese mer om det her:

www.vektibalanse.no ;)

Summer 08-01-04 20:40

Takker! :)

Det var spennende sider! Fikk litt mer innblikk i lindbergdietten der enn bare fra boken/ media (i media er han jo ganske tam..) Synes det ser ut som at Lindberg er vel så streng som Atkins... Og mer kostbart med de produktene hans... Men jeg kan se at hverdagen blir lettere med slike produkter tilgjengelig.

Her hjemme går det forsåvidt greit å mikse seg en omelett om jeg er sulten, men jeg ser at det blir mye vanskeligere å være på en slik diett om jeg er på besøk hos folk.. (helgebesøk hos familie feks.)

Må en være "inne på klinikken" for å få kjøpt produktene? Hadde vært kjempekjekt å ha noe slikt i bakhånd.. :)

Iset 08-01-04 22:03

ja jeg har veldig lyst å bruke de produktene men ja jeg tror du må konsultere Lindberg klinikken først og det er jo ikke så lett når mnan bor i Stavanger :mad:

men du kan ringe eller sende mail til dem, adressen står på websiden, og spørre. hvis du spør, gidder du gi meg tilbakemelding da? :) kanskje det går an å bestille produktene?

Maz 10-01-04 07:56

Eurodiett er veldig strengt i fase 1 spiser du bare produktene. Du må gjennom en helseundersøkelse før du får det. Det er en slage "intern resept" ingenting kan kjøpes uten denne. Det taes også blodprøver under veis slik at de følger med utviklingen.

I fase 1 og 2 er du i ketose. Deretter er det en tilbakevenning til karbohydrater. Målet er et Lindbergkosthold der man spiser lavglykemisk. Det menes vel at ketose er tøfft for kroppen og en bør være under medisinsk kontroll. Det har jo oppstått problemer for folk med ketose

Jeg har fått lovnad om å få bruke enkelte produkter i lang tid fremover, for jeg skal jo ned mere i vekt men da som del av et endret kosthold.

Legen har anbefalt meg å handle en del av Atkins produkter på nettet. Atkins har jo også produkter du kan bruke for å ha det lettvint. Jeg kommer til å bestille "bars" og spesielt jevningen til Atkins. Det er ingen direkte motsetning. Forskjellen er jo at Atkins teller karbohtdrater mens lindberg ser på den Glykemiske belastningen (omtrentlig). En ser da på hvor rask karbohydraten er ikke bare mengden av den. Lindberg anbegaler heller ikke fet mat men at en spiser mest fisk og fjærkre som proteinkilde.

Iset 10-01-04 14:53

jeg og kommer nok til å bestille noe,men skrekkelig dyrt er det jo. har du sett den norske web-shoppen på www.mettoglett.no ?

Maz 11-01-04 08:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
jeg og kommer nok til å bestille noe,men skrekkelig dyrt er det jo. har du sett den norske web-shoppen på www.mettoglett.no ?

Jeg har fulgt linken din Iset men prisene var jo sinsyke og de hadde ikke varene på lager og førte ikke jevningen. Jevningen er jo grunn nok til å bestille i seg selv...

Jeg vet jo ikke hvor mye toll osv kommer seg på men jeg har bestilt temmelig mye. Bestillinger på over $100 får dessuten 20% rabatt. Men uten toll så hadde jeg nesten dekket inn frakten på en eller to par esker med "bars" så dyr var den shoppen. Mulig det er tollen som gjør dette men det finner jeg vel ut av.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no