Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Få vekk magefettet! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33912)

Cherry 26-05-10 12:57

Få vekk magefettet!
 
Jeg blir snart sprø. Jeg har gått ned halve meg selv og jeg ser tynn ut, men jeg har den ringen rundt magen igjen. Uansett hva jeg gjør så smalner jeg altså alle andre plasser enn nederst på magen først, og det er den delen jeg vil ha bort!!

Jeg vet man ikke kan punktslanke seg, men det må da være noe som funker effektivt nok på magen?

loone 26-05-10 14:49

Sv: Få vekk magefettet!
 
Dette høres kanskje litt tullette ut, men jeg bruker abtronicX2 (den fra TV-shop)
Da jeg startet med den var det bare fordi jeg fikk den i gave og følte meg slem som ikke ga det en sjans. Har gått ned 25 cm i magemål siden mars ifjor og i de periodene hvor jeg har vært flink til å bruke den har jeg gått ned mest. Bruker den når jeg driver med kondisjonstrening. Den fungerer ikke sånn som de sier på tv - mens du ligger på sofaen osv, man må bruke den i kombinasjon med trening for å faktisk få resultater:)

Mr. Muscle 26-05-10 14:57

Sv: Få vekk magefettet!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av loone (Innlegg 882165)
Dette høres kanskje litt tullette ut, men jeg bruker abtronicX2 (den fra TV-shop)
Da jeg startet med den var det bare fordi jeg fikk den i gave og følte meg slem som ikke ga det en sjans. Har gått ned 25 cm i magemål siden mars ifjor og i de periodene hvor jeg har vært flink til å bruke den har jeg gått ned mest. Bruker den når jeg driver med kondisjonstrening. Den fungerer ikke sånn som de sier på tv - mens du ligger på sofaen osv, man må bruke den i kombinasjon med trening for å faktisk få resultater:)

Det apparatet gir jo bare effekt på musklene. Fettforbrenningen økes jo ikke. Selv om musklene blir større så må jo fettet bort skal du få six packen...

loone 26-05-10 15:45

Sv: Få vekk magefettet!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle (Innlegg 882169)
Det apparatet gir jo bare effekt på musklene. Fettforbrenningen økes jo ikke. Selv om musklene blir større så må jo fettet bort skal du få six packen...

Ble forklart engang at abtronic fungerer på samme måte som for folk med ukontrollerte muskelspasmer, at musklene "aktiveres" slik at man forbrenner mer totalt når man bruker den i kombinasjon med trening.
Men, skal ikke påstå at jeg har noe dyptgående kunnskap om hverken trening eller hvordan kroppen reagerer (utover det man lærte i gymtimen på grunnskolen), ville bare dele noe som fugerer for meg:D

The Dude 26-05-10 16:59

Sv: Få vekk magefettet!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 882110)
Jeg vet man ikke kan punktslanke seg, men det må da være noe som funker effektivt nok på magen?

Du vet at det ikke er noenting som fungerer, men vil at noe skal fungere likevel :) Nei, det er ingenting som virker spesielt på magen.

ada-emilie 26-05-10 18:10

Sv: Få vekk magefettet!
 
Det er det siste fettet som forsvinner da, sikkert. Om du går ned litt til så har du nok flat mage.

Cherry 26-05-10 20:04

Sv: Få vekk magefettet!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av The Dude (Innlegg 882216)
Du vet at det ikke er noenting som fungerer, men vil at noe skal fungere likevel :) Nei, det er ingenting som virker spesielt på magen.

JO, vil ha både i pose og sekk....og helst en koffert også:D

Victory 26-05-10 21:02

Sv: Få vekk magefettet!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle (Innlegg 882169)
Det apparatet gir jo bare effekt på musklene. Fettforbrenningen økes jo ikke. Selv om musklene blir større så må jo fettet bort skal du få six packen...

Jo mer mer muskler du klarer og opparbeide deg jo mer forbrenner du.. så at det bare gir effekt på musklene er ikke bare bare det. :)

Platon 26-05-10 22:31

Sv: Få vekk magefettet!
 
på denne tiden av året, så er et godt tips, å stå opp tidelig. En kopp kaffe og en rask gåtur, fra 30-50 min burde gjøre susen (før frokost). og så er det en skikkelig energipåfyller også :-)

hanne42 27-05-10 08:38

Sv: Få vekk magefettet!
 
Hei

gjenstridig magefett hvis man ellers er slank kan vare hoye kortisolverdier. (Kortisol er et hormon. Hvis man har for mye kortisol legger man gjerne pa seg rundt magen).

For hoye kortisolnivaer kan komme av for mye stress/spenninger i kroppen og for lite eller for darlig sovn.

Hanne

Pal 31-05-10 18:13

Sv: Få vekk magefettet!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 882494)

For hoye kortisolnivaer kan komme av for mye stress/spenninger i kroppen og for lite eller for darlig sovn.

Hanne

Heisann, jeg både stresser og sover dårlig, har i tilegg mage. Så det passer på beskrivelsen. Men hva hjelper da?
Jeg forstår jo at det å stresse mindre og sover mer hjelper ;)
men om jeg ikke kan det da.:eek:

Vettel 01-06-10 13:39

Sv: Få vekk magefettet!
 
Da får du lære deg å si NEI, legge deg tidligere, prioritere annerledes.

;)

Men det vet du jo selv, hehe!

hanne42 03-06-10 08:52

Sv: Få vekk magefettet!
 
hei igjen

det er skrevet mye om hvordan fa til avspenning og minske stress og sove bedre. Det er mange gode rad der ute. Det er ofte vanskelig a roe ned og bli kvitt stress og fa bedre sovn. Noen mennesker er rastlose og spente som en del av personligheten sin. Noen har mange bekymringer eller klarer ikke a la vare a tenke pa dem hele tiden. Noen vanlige rad for a slappe av er:

1. Skap en god ramme rundt sovnsituasjonen. Ikke se pa TV eller bruk PC de siste to timene for du legger deg. Ikke spis store maltider og ikke drikk kaffe eller alkohol eller koffeinholdig brus om kvelden. Ha en rolig atmosfare i huset og sla ned belysningen. Ta gjerne et varmt bad eller drikk en kopp te. Les eller lytt til rolig musikk.
2. Sorg for at soverommet er litt kjolig og helt morkt og stille. Bruk orepropper og maske hvis nodvendig.
3. Gjor meditasjonsovelser eller avspenningsovelser og pusteovelser; du finner mange pa nettet. Gjor dem ofte.
4. Prov a leve et enklere liv med farre bekymringer. Ta tak i ting nar de dukker opp, slik at de ikke blir liggende og gnage i bevisstheten. Gjor noe med den darlige samvittigheten. Los okonomiske problemer.
5. Bruk sex som innsovningmiddel
6. Kast ut TVen fra soverommet
7. Fa nok mosjon, minst 30 min daglig
8. Var ute i frisk luft sa ofte du kan

Pal 03-06-10 12:33

Sv: Få vekk magefettet!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 885736)
hei igjen

1. Skap en god ramme rundt sovnsituasjonen. Ikke se pa TV eller bruk PC de siste to timene for du legger deg. Ikke spis store maltider og ikke drikk kaffe eller alkohol eller koffeinholdig brus om kvelden. Ha en rolig atmosfare i huset og sla ned belysningen. Ta gjerne et varmt bad eller drikk en kopp te. Les eller lytt til rolig musikk.
2. Sorg for at soverommet er litt kjolig og helt morkt og stille. Bruk orepropper og maske hvis nodvendig.
3. Gjor meditasjonsovelser eller avspenningsovelser og pusteovelser; du finner mange pa nettet. Gjor dem ofte.
4. Prov a leve et enklere liv med farre bekymringer. Ta tak i ting nar de dukker opp, slik at de ikke blir liggende og gnage i bevisstheten. Gjor noe med den darlige samvittigheten. Los okonomiske problemer.
5. Bruk sex som innsovningmiddel
6. Kast ut TVen fra soverommet
7. Fa nok mosjon, minst 30 min daglig
8. Var ute i frisk luft sa ofte du kan

Her var det mye visdom ;) Skal sette igang:cool:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no