Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Fløtemangel! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49913)

Bestemamma 16-12-11 15:28

Fløtemangel!
 
Det var bare det som manglet...skal vi ikke få fløte til riskrem og slikt heller nå? :eek: Ikke rart verden ler av oss:p

Peppa Gris 16-12-11 15:45

Sv: Fløtemangel!!!
 
Vi overlever vel det og.

Dietta 16-12-11 15:48

Sv: Fløtemangel!!!
 
Heia TINE :mad: Nå skal jeg kjøpe meg egen :ku:

TrillTrall 16-12-11 16:05

Sv: Fløtemangel!!!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1268363)
Vi overlever vel det og.

NEI! Julaften uten riskrem blir ikke den samme! :mad:

Sanney 16-12-11 16:34

Sv: Fløtemangel!!!
 
first world problems....

Kanutten 16-12-11 17:16

Sv: Fløtemangel!
 
Jeg kjøpte to pakker med fløte i dag, det var ikke i tankene mine at det kan bli mangelvare. Vi spiser forresten hjemmelaget fruktkompott i jula.

Chamomilla 16-12-11 17:38

Sv: Fløtemangel!
 
Jeg har i dag skamløst kjøpt to halvlitere med fløte som går ut på dato 25.12... dvs reell holdbarhet noe lengre enn det. Men det ville jeg gjort uansett her jeg bor. Fløtemangel rett oppunder høytid er helt vanlig her på landet...

Kitsu 16-12-11 17:50

Sv: Fløtemangel!!!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1268376)
first world problems....

Det første som slo meg og. :P Henger for mye på nettet.

TrillTrall 16-12-11 17:52

Sv: Fløtemangel!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1268406)
Jeg har i dag skamløst kjøpt to halvlitere med fløte som går ut på dato 25.12... dvs reell holdbarhet noe lengre enn det. Men det ville jeg gjort uansett her jeg bor. Fløtemangel rett oppunder høytid er helt vanlig her på landet...

Min erfaring er at fløte gjerne blir sur og klumpete flere dager før datoen på kartongen så det blir ikke kjøpt fløte her ennå nei. Tar ikke sjansen på det.

Dolsi 16-12-11 18:04

Sv: Fløtemangel!
 
:eek: Det er ikke mulig, ingen jul uten riskrem og fløte i sauser

Sanney 16-12-11 18:08

Sv: Fløtemangel!
 
åjoda, går så fint atte. jeg overlevde engelsk jul ifjor med kalkun istedenfor ribbe og ingen grøt eller riskrem. led ingen nød :p og det blir det samme i år gitt :p

Hamster59 16-12-11 18:28

Sv: Fløtemangel!
 
Jeg er kanskje litt sær, men jeg har aldri skjønt hvorfor man skal spise riskrem på julaften! Syns ikke det er noe festdessert, og etter en mektig middag er riskrem det siste jeg har lyst på. Jeg foretrekker heller litt fruktsalat eller sitronfromasj, sistnevnte er min favoritt-juledessert etter at jeg begynte på lavkarbo.

Vet ikke om Tine har litt for mye fløte de ønsker å bli kvitt, regner med at dagens melding får alle til å strømme til kjølediskene og tømme dem for fløte. Folk har en tendens til å få panikk (jfr den såkalte smørkrisa). Typisk media å velge k-overskrifter for å overdrive (f.eks. krig, krise, katastrofe), når det ikke er noe(n) som skal "slaktes" (hjelpe meg for et mediesamfunn vi lever i!).

Bestemamma 16-12-11 19:03

Sv: Fløtemangel!
 
Jeg bare MÅ lage riskrem til Julaften og Nyttårsaften...bestilling fra familien, og bare min riskrem er god nok.....( søte barn og svigerbarn:hearts: :rodme::hearts: )
Tror det ender med mord og mytteri om jeg ikke lager riskrem til dem...ja, til meg selv også da...liker den jeg óg selvsagt :p

Kari Marita 16-12-11 19:15

Sv: Fløtemangel!
 
Jeg spiser lutefisk uten noen dessert juleaften, så klarer meg fint uten riskrem ja.:)

komatøs 16-12-11 19:34

Sv: Fløtemangel!
 
Kom over denne fra tine:
http://www.tine.no/om-tine/aktuelt-o...on-inn-mot-jul

Så da er det vel bare å puste ut....men merker at jeg friker litt ut nå likevel:eek:

TrillTrall 16-12-11 19:47

Sv: Fløtemangel!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hamster59 (Innlegg 1268422)
Jeg er kanskje litt sær, men jeg har aldri skjønt hvorfor man skal spise riskrem på julaften! Syns ikke det er noe festdessert, og etter en mektig middag er riskrem det siste jeg har lyst på. Jeg foretrekker heller litt fruktsalat eller sitronfromasj, sistnevnte er min favoritt-juledessert etter at jeg begynte på lavkarbo.

Fordi riskrem er den ultimate juledesserten for mange av oss. :) Fruktsalat og sitronfromasj er ikke noen juledessert for meg. :) Og det er jo bra det er forskjell på oss tross alt. :)

Bestemamma 16-12-11 20:04

Sv: Fløtemangel!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av komatøs (Innlegg 1268444)
Kom over denne fra tine:
http://www.tine.no/om-tine/aktuelt-o...on-inn-mot-jul

Så da er det vel bare å puste ut....men merker at jeg friker litt ut nå likevel:eek:

Pøh, stoler ikke på de!!! :rolleyes:

Photobscura 16-12-11 20:10

Sv: Fløtemangel!
 
Har ikke vært mangel av noe som helst oppi fjellom, så det blir nok multekrem på meg i år også! :D

komatøs 16-12-11 20:12

Sv: Fløtemangel!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1268459)
Pøh, stoler ikke på de!!! :rolleyes:

Ikke jeg heller.... er det noen lavkarber her som jobber i Tine som kan gi noe innside-info?:p

Carisma 16-12-11 23:17

Sv: Fløtemangel!!!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1268376)
first world problems....

Og så? Vi bor jo tross alt der. Vil du heller ha third world problems er det jo bare å flytte!

Imse 17-12-11 21:12

Sv: Fløtemangel!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1268465)
Har ikke vært mangel av noe som helst oppi fjellom, så det blir nok multekrem på meg i år også! :D

Vi får fint tak i fløte, så det blir nok multekrem på oss i år også. Multekrem er den ultimate juledesserten synes jeg, bør helst være krumkaker til..

Peppa Gris 17-12-11 21:24

Sv: Fløtemangel!
 
Krumkaker! Jummi! Må man ha eget jern til det?

langaard 17-12-11 21:25

Sv: Fløtemangel!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1268785)
Krumkaker! Jummi! Må man ha eget jern til det?

Ja, det må du:)

Peppa Gris 17-12-11 21:29

Sv: Fløtemangel!
 
Damn. Er det dyrt? :lol:

Sanney 17-12-11 21:31

Sv: Fløtemangel!
 
tror jeg så et på clahs'ern til rund 4-500kr


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no