Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53211)

ToreH 09-10-12 17:41

Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Tragisk egentlig, men ingen skal beskylde mannen for ikke å spise ren, naturlig mat....

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10054653

Dietta 09-10-12 18:36

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
:eek:

smgj 09-10-12 19:14

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Noen som glemte å fortelle ham at det var lurt å tygge dem???

langaard 09-10-12 19:28

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Sånne spisekonkuranser er bare kvalmt:mad:

TrillTrall 09-10-12 19:32

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1390735)
Sånne spisekonkuranser er bare kvalmt:mad:

Enig. Alle typer spisekonkunrranser er forkastelige synes jeg.

gamlebyen 10-10-12 07:57

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Insekter er jo en svært viktig proteinkilde i mange kulturer. Ristede kakerlakker og termitter skal visst være svært godt.

Bønna200 10-10-12 13:48

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1390739)
Enig. Alle typer spisekonkunrranser er forkastelige synes jeg.

Æsj, ja.

BenteR 10-10-12 14:31

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Kan ikke akkurat si jeg har sympati med folk som blir syke eller dør når de er så idiotiske at de har spisekonkurranser

Photobscura 11-10-12 17:51

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Spisekonkurranse er jo ganske idiotisk, da. Men jeg innrømmer glatt at jeg har spist rista termitter, og at det var godt. :D

krokodillen 11-10-12 23:01

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Ikke en spisekonkurranse, men et annet eksempel på litt, vel, uvanlig mat i våre deler av verden: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10054979

sylwester 11-10-12 23:40

Re: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Jeg forstår ikke denne artikkelen. Prøver den å ymte fremfor at det er en sammenheng mellom den mannens siste måltid og det faktum at han kreperte?

Hvis du er amerikaner, 32 år og mann er sjangsen for å dø idag 1:348796 uanvhengig av hva du spiser. At han tilfeldigvis spiste kakkerlakker den dagen tror jeg er irellevant.

ToreH 12-10-12 00:03

Sv: Re: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sylwester (Innlegg 1391544)
Jeg forstår ikke denne artikkelen. Prøver den å ymte fremfor at det er en sammenheng mellom den mannens siste måltid og det faktum at han kreperte?

Hvis du er amerikaner, 32 år og mann er sjangsen for å dø idag 1:348796 uanvhengig av hva du spiser. At han tilfeldigvis spiste kakkerlakker den dagen tror jeg er irellevant.

Hehe, nei humor er no dritt å forstå. Eller rettere sagt tragikomisk som tilfellet var i akkurat denne artikkelen...

Anarko 12-10-12 18:10

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Å spise noe levende er vel uansett en risiko? For ikke å snakke om dyreplageri.. De som spiser levende blekksprut surret rundt spisepinner i bl.a. Korea vet jo at det er med livet som innsats om de ikke tygger blekkspruten ihjel med en gang.
Nei, han fyren der, om det er kakkerlakkene han døde av, har ikke min sympati. Det som derimot er tragisk er at det er en kultur som tilsier at det der er ok, og oppfordrer til konkurranser. Nå snakker jeg ikke bare om kakkerlakker, men hot dogs, paier og alt mulig man kan komme i spisekonkurranse over.. Forkastelig!

Yrla 12-10-12 23:29

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
couldn't care less

ToreH 15-10-12 23:19

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1391815)
Å spise noe levende er vel uansett en risiko? For ikke å snakke om dyreplageri.. De som spiser levende blekksprut surret rundt spisepinner i bl.a. Korea vet jo at det er med livet som innsats om de ikke tygger blekkspruten ihjel med en gang.
Nei, han fyren der, om det er kakkerlakkene han døde av, har ikke min sympati. Det som derimot er tragisk er at det er en kultur som tilsier at det der er ok, og oppfordrer til konkurranser. Nå snakker jeg ikke bare om kakkerlakker, men hot dogs, paier og alt mulig man kan komme i spisekonkurranse over.. Forkastelig!

Matkonkurranser, spykonkurranser og dets like har jeg egentlig aldri helt hatt sansen for heller.

Men vi som lever i den vestlige kulturen, så handler det aller meste om konkurranse, vi ser det bare ikke fordi vi er en del av det. Morsomt om kultur ikke sant? ;)

Carisma 15-10-12 23:46

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Jeg må innrømme (uten å ha lest artikkelen) at om noe inneholder ordet konkurranse detter rullgardina ned i forhold til edruelig vurdering hos meg, og jeg hopper i det med begge beina som regel :o Men så har jeg et overdrevent utviklet konkurranseinstinkt også...

ToreH 16-10-12 00:16

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1392896)
Jeg må innrømme (uten å ha lest artikkelen) at om noe inneholder ordet konkurranse detter rullgardina ned i forhold til edruelig vurdering hos meg, og jeg hopper i det med begge beina som regel :o Men så har jeg et overdrevent utviklet konkurranseinstinkt også...

Hmmm, er nok ikke så ulike vi to da hører jeg. Kjenner meg sjøl veldig godt igjen i den beskrivelsen der ja. Dessverre står ihvertfall ikke mine evner i stil med iveren alltid.... Men Carisma, noe er vi ihvertfall gode på ;-)

Anarko 16-10-12 10:09

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Jeg har et sterkt konkurranseinstinkt jeg også, men det går mer på sportslige ting, og ikke ting jeg kan stappe i munnen :)

milena 16-10-12 10:22

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Jeg kommer aldri til å glemme sjokket mitt da jeg så hva folk gjorde under drikkekonkurransene i russetiden...

Dietta 16-10-12 10:27

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1392983)
Jeg kommer aldri til å glemme sjokket mitt da jeg så hva folk gjorde under drikkekonkurransene i russetiden...

Been there - done that :p

Carisma 16-10-12 11:42

Sv: Altså ren mat er greit nok, men det får være måte på å være steinalder da
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1392902)
Dessverre står ihvertfall ikke mine evner i stil med iveren alltid....

Jeg nekter å uttale meg, men kan si så mye som at de fleste jeg kjenner vet etterhvert at jeg er en veldig dårlig taper :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no