Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Iherb (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52440)

Nix 12-06-12 19:50

Iherb
 
Oppdaget iherb i dag jeg også, og har shoppet "my ass off". Så kom jeg på at jeg kanskje burde søke litt her inne på hvordan det hele "foregår", men da først etter at jeg hadde betalt.

Så, slik jeg forstår det så slipper man toll, dersom man handler for under 200 kroner. Så jeg gikk inn igjen og slettet to varer. Nå er beløpet på nøyaktig rett under 200 kr :)

Men får jeg tilbake de pengene jeg har betalt for mye?

Egwene 12-06-12 20:04

Sv: Iherb
 
Nei, såvidt jeg vet så betaler ikke tilbake iHerb toll/moms på varer du betaler over 200 kr for.

bligravid? 12-06-12 20:10

Sv: Iherb
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1357812)
Nei, såvidt jeg vet så betaler ikke tilbake iHerb toll/moms på varer du betaler over 200 kr for.

Jeg vil tro h*n mente om man får igjen pengene på varene som ble slettet. Personlig vil jeg ihvertfall tro at du skal få de tilbake på konto, men slike ting kan ta noen dager. Hvis det ikke skjer ville jeg ha tatt kontakt, noen butikker benytter seg av å gi tilgodelapp.

Hvis du i alle tilfeller har tenkt å handle der igjen, så kan det jo være de samme. :cool:

Men i alle tilfeller, så har jeg ikke hatt denne problemstillingen med mine handlinger på iherb og kan derfor ikke være 100% sikker! Der igjen så virker de såpass profesjonell at de nok ikke beholder penger for varer du ikke vil ha. I såfall spre det videre hit, for da handler ikke jeg der flere ganger!!

bligravid? 12-06-12 20:13

Sv: Iherb
 
Off topic: de rød/grønne ønsket å heve denne grensen til 1000kr. Det var til de faktisk kom inn i regjeringen, da ble synet litt anderledes. Når det er sagt, så syns jeg ikke en slik sak er utpreget relevant for om man skal stemme på de partiene eller ikke ;)

Dietta 12-06-12 20:17

Sv: Iherb
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bligravid? (Innlegg 1357816)
Off topic: de rød/grønne ønsket å heve denne grensen til 1000kr. Det var til de faktisk kom inn i regjeringen, da ble synet litt anderledes. Når det er sagt, så syns jeg ikke en slik sak er utpreget relevant for om man skal stemme på de partiene eller ikke ;)

Høyre har fatisk programfestet at de vil heve grensen til 1000,-
(Uten at det har skjedd noe da :realmad::realmad::realmad:)

Nix 12-06-12 20:23

Sv: Iherb
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bligravid? (Innlegg 1357814)
Jeg vil tro h*n mente om man får igjen pengene på varene som ble slettet. Personlig vil jeg ihvertfall tro at du skal få de tilbake på konto, men slike ting kan ta noen dager. Hvis det ikke skjer ville jeg ha tatt kontakt, noen butikker benytter seg av å gi tilgodelapp.

Det var vel ikke mange kronene, rundt 10 dollar. Har vel uansett spart noen kroner, og nå vet jeg jo til neste gang at jeg må begrense det litt :)

Yrla 12-06-12 22:04

Sv: Iherb
 
De trekker deg ikke for beløpet før det er umulig å endre bestillingen, så det er trukket korrekt beløp, altså kun for de du vil få i posten.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no