Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hurra hurra! Hva kan jeg lage? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40642)

Nurse 14-02-11 09:24

Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
I dag er det Valentines day og bursdagen min:D Fyller 38 år i dag. Senere i dag skal jeg feire bursdagen min med familie. Vi skal ha eplekake og is/krem ( som ikke jeg skal spise) + div andre ting. Men hva kan jeg lage til meg selv og evt andre som ikke vil ha så mye sukker? Jeg har ikke så lyst til å fortelle at jeg bare spiser lavkarbomat, ikke enda;)

Er det noen enkle middagsretter som kan være greie å servere? Det må være enkelt å lage og godt. Tenkte litt på å lage feks en veldig god salat med loff/brød til ( som de kan spise) HVilken dressing kan jeg evt bruke til meg selv eller lage slik at alle kan spise den?

Blir veldig glad for tips. Dette er bare min 5-6 dag på ketolysekuren, så er ikke dreven i oppskrifter/matlagingen:confused:

Begynner foresten å få en merkelig smak i munnen nå, er tørr og har en metallsmak i munnen og merker at jeg begynner å bli litt mer tørst. Hva kommer dette av? Det smakte RART av norwegiaosten i dag tidlig, fikk en færl ettersmak.....og jeg som elsker den osten:mad:

langaard 14-02-11 09:58

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Gratulerer med dagen:gave: og ketoseånde:D

kirami 14-02-11 10:00

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Hmm, en salat er jo en god ide! Hvis du har lyst å servere noe varmt, kan du gjøre som jeg pleier å steke kyllinfilletter fylt med ost med bacon surret rund. KJempe godt med litt bearnais saus og smørdampet brokkoli/aspargis. Har falt i veldig god smak her hos meg i alle fall.
Som dressing kan du jo bruke litt seterrømme, halvblandet med litt ferdigkjøpt dressing med max 5karbr pr 100g. Smak til med salt, pepper event litt sitron.

Enkel dessert kan jo være noen bringebør med litt piske krem til? Eller kansje tynne pannekaker med bær og krem?

Ellers er de symtomene du nevenr bare et tegn på at du er i ketose, og er etter hva jeg har fått medmeg helt normalt:)
Lykke til videre:)

hope10 14-02-11 10:01

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Gratulerer med dagen :D

Har du sett her:

http://lchf-bloggen.blogspot.com/

Syns det var MYE godt der :D

Kitt 14-02-11 10:03

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Grattis med dagen og ketose- ånde!:heia:

Ånden blir bedre når kroppen får skikkelig teken på å bruke ketoner som brennstoff(4-6uker)!:p

Gerds oppskrifter er en stor kilde til inspirasjon. Alle ketolyse- vennelige! Bare klikk på bildene!
Middager
Tilbehør + div
Kaker og godis

hope10 14-02-11 10:09

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1029653)
Grattis med dagen og ketose- ånde!:heia:

Ånden blir bedre når kroppen får skikkelig teken på å bruke ketoner som brennstoff(4-6uker)!:p

Gerds oppskrifter er en stor kilde til inspirasjon. Alle ketolyse- vennelige! Bare klikk på bildene!
Middager
Tilbehør + div
Kaker og godis

Forsøker å lagre noen av oppskriftene på ark på pcen, så jeg kan skrive de ut å ha de i en perm på kjøkkenet, men det går ikke ann å få med bildet :(
Noen som vet hvordan jeg gjør det, har forsøkt å kopiere hele oppskriften over, å kopiere bare bildet, men det følger ikke med....

Nurse 14-02-11 10:13

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Tuuuuusen takk jenter:D Da skal jeg lese meg igjennom oppskriftene og se hva jeg finner. Er glad dere er her og kan hjelpe meg. Er i utgangspunktet ikke så glad i å lage mat, men heldigvis så er mannen snill og hjelper til;)

Å gosj, skal den ånden være der i 4-6 uker..... stakars de som er rundt meg iallafall. Men forblir smaken av mat "ekkel" også så lenge? Som nevnt lenger opp her så smakte det RART av osten i dag, en ekkel ettersmak og jeg må si at det ikke var noe særlig godt. Jeg elsker egentlig den osten:D

Men jeg burde være glad, nå har ikke noenting vist seg på vekten, ikke før i dag tidlig, da hadde jeg gått ned 300gr og det er da noe. Er på dag 6 i kuren. Ser jo andre som går masse ned den første uken, men trøster meg med at min vektnedgang kommer i den uken som kommer:) Særlig nå som jeg har den forferdelige ånden he he.:lol:

Vel takk takk jenter og happy valentines dag!

prøvende 14-02-11 10:16

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
her vurderer jeg enten å lage Dronning Mads pudding (med sukkererstatning og sukkerfri sjokkolade) eller Pavlovakake. Begge deler er gode og ikke slik at andre kjenner forskjell på smakene ;)

hope10 14-02-11 10:29

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av prøvende (Innlegg 1029676)
her vurderer jeg enten å lage Dronning Mads pudding (med sukkererstatning og sukkerfri sjokkolade) eller Pavlovakake. Begge deler er gode og ikke slik at andre kjenner forskjell på smakene ;)

Åååå kan vi også spise Dronning Maud, det har ikke jeg kommet på, å jeg laget det til min far igår, så lurt :)

Nurse 14-02-11 10:31

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av prøvende (Innlegg 1029676)
her vurderer jeg enten å lage Dronning Mads pudding (med sukkererstatning og sukkerfri sjokkolade) eller Pavlovakake. Begge deler er gode og ikke slik at andre kjenner forskjell på smakene ;)

Hvor finner jeg de oppskriftene? :p Hørtes deilig ut! Dronning Mads pudding....er det noe de har i poseform i butikken? Men hvordan vet man egentlig hvor mye man kan spise av dette som man lager?

kirami 14-02-11 10:33

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av prøvende (Innlegg 1029676)
her vurderer jeg enten å lage Dronning Mads pudding (med sukkererstatning og sukkerfri sjokkolade) eller Pavlovakake. Begge deler er gode og ikke slik at andre kjenner forskjell på smakene ;)

Disse hørtes nydelig ut!! Har du oppskriften på de?

Og til TS: Gratulerer så mye med dagen!! Glemte å skrive det over her....:o

Kitt 14-02-11 10:35

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nurse (Innlegg 1029704)
Hvor finner jeg de oppskriftene? :p Hørtes deilig ut! Men hvordan vet man egentlig hvor mye man kan spise av dette som man lager?

Søkefunksjonen her er ikke av de beste, men den ligger oppe til høyre på den øverste grønne linjen. Bruk Utvidet søk, så får du flere treff!
Eller gå Lavkarbo oppe på den blåsvarte linjen og søk der!

Dronning Maud

Pavlova

Kitt 14-02-11 10:37

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nurse (Innlegg 1029704)
Men hvordan vet man egentlig hvor mye man kan spise av dette som man lager?

I mange av oppskriftene her står det karbo- innhold. Hvis ikke må du regne på det og finne ut selv hvor mye et stykke inneholder etc.
Som regel ikke mye karber, men vi skal jo ikke ha mye kunstig søtning heller feks!

christinal 14-02-11 10:39

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Dronning maud får du ikke i butikken nei...

1 egg
1 dl kremfløte
1 ss sukrin/sukker/splenda( bruk sukrin)
1 plate gelatin
romessens
Pisk egg og sukkererstatning til eggedosis, pisk fløten til krem, og bland med eggedosisen. Bløtlegg gelatin plate, klem ut vannet og løs den opp i litt kokende vann. Helles over blandingen mens du rører hele tid(ellers blir det klumper) ha i ett par dråper rom essens.
Ha det i en bolle og server med revet sjokolade på toppen(gjerne mørk og sukkerfri) samt jordbærsyltetøy.

Denne oppskriften er for en, regn ett egg per pers, men om du skal lage til feks 8, holder det med 5 egg. Kan fryse restene feks. Vær forsiktg med romeessens prøv deg frem og finn en smak du mener er grei

LIBBA 14-02-11 14:38

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Gratulere med dagen :happybday

monicah82 14-02-11 16:27

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1029661)
Forsøker å lagre noen av oppskriftene på ark på pcen, så jeg kan skrive de ut å ha de i en perm på kjøkkenet, men det går ikke ann å få med bildet :(
Noen som vet hvordan jeg gjør det, har forsøkt å kopiere hele oppskriften over, å kopiere bare bildet, men det følger ikke med....

Enten må du lagre bildet på pc og importere inn i dokumentet du har oppskriften i, eller skrive ut hele siden gjennom nettleseren. File -> print og velg bare å skrive ut side 1 så du slipper å skrive ut ekstra sider som ikke har noe med oppskriften å gjøre..

Catwoman 14-02-11 20:57

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
http://cdn.content.sweetim.com/sim/c...s/000206A6.gifGratulerer med dagen!








http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1

swimzy 14-02-11 21:03

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Gratulerer så masse med dagen :)

Nurse 14-02-11 22:34

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?
 
Tusen hjertelig takk for koselige gratulasjoner:D I kveld ble det Pavlova på meg. Mannen lagde;) Den var veldig god og vi hadde ferske deilige blåbær og bringebær på. Nam nam..... Er veldig glad for alle tips og tilbakemeldinger jeg har fått. Dere er supre!!!!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no