Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 01-06-09 22:54

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hva slags pollen er det nå om dagen utenom gress?

Lava 01-06-09 23:15

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Muligens Timian.. og noe som heter salix,
se forøvrig pollenvarsel på yr.no

Jabba 02-06-09 18:17

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
1. Hvor mye koster det å få fornyet passet ?
2. Når får vi som får igjen på skatten pengene ?

Gerd 02-06-09 18:22

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
1:
NOK 450 for personer over 16 år
NOK 270 for barn under 16 år

2: Slutten av juni. Vel å merke viss det ikke blir streik.

:)

Jabba 02-06-09 18:23

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Takk Gerd !!!


Noen som vet om en neglelakk som virkelig styrker neglene? Altså som virker!
Og en krem som reduserer rynker rundt øynene ? Som også virker!

*smiler*

Photobscura 02-06-09 18:28

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 728728)
1. Hvor mye koster det å få fornyet passet ?

450 spenn for personer over 16 år. Husk å søke om pass minst fjorten dager før ;) (Nødpass kan man få utstedt, men kan kun brukes for én reise, og må levers tilbake til nærmeste politi/lensmannskontor når man har kommet tilbake).
Sitat:

2. Når får vi som får igjen på skatten pengene ?
Skatteoppgjøret er ferdig utregnet 24. juni, og de fleste får normalt igjen skattepenger i slutten av juni. De som får betalt tilbake til høsten får beskjed i eget brev.

Kanutten 02-06-09 18:33

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 728731)
Takk Gerd !!!



Og en krem som reduserer rynker rundt øynene ? Som også virker!

*smiler*

Alcos Anal!!! Har ikke prøvd det selv, men har lest at hemmoridekrem virker mot rynker under øynene... Men ville selv IKKE brukt det... det er jo tross alt kortisonkrem...

tulla 02-06-09 19:15

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Noen som vet hvorfor man blir så utrolig sulten når man sovner i sofaen etter jobb og middag? Selv om jeg sover bare ti minutter må jeg rett ut på kjøkkenet for å finne noe å putte i munnen :confused:

Tutte 02-06-09 19:51

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 728731)
Noen som vet om en neglelakk som virkelig styrker neglene? Altså som virker!
Og en krem som reduserer rynker rundt øynene ? Som også virker!

*smiler*

Jeg er veldig glad i produkter fra Body Shop, så tror jeg hadde forhørt meg hos dem ! :) (Hvis du ikke allerede har prøvt det da)

froken 02-06-09 22:26

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tulla (Innlegg 728753)
Noen som vet hvorfor man blir så utrolig sulten når man sovner i sofaen etter jobb og middag? Selv om jeg sover bare ti minutter må jeg rett ut på kjøkkenet for å finne noe å putte i munnen :confused:

Det er blitt meg fortalt at det er pga lavt blodsukker :)

Nicpins 03-06-09 14:11

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 728731)
Noen som vet om en neglelakk som virkelig styrker neglene? Altså som virker!

L'Oreal Ceramide resiste. Kjempesterk og holder i 5-6 dager med bare ett strøk.

Jabba 05-06-09 23:28

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
L'Oreal Ceramide resiste er herved testet! Nå sitter jeg her med flotte negler!!!

Spørsmål: hvor dumt er det egentlig å spise fyllet på Dolly Pizzaen....altså kun fyllet? Var ute på en Dolly i kveld med familien og siden guttungen kun spiser bunnen så tok jeg fyllet....

Jabba 05-06-09 23:30

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
(Jeg tillater meg å spør igjen siden spørsmålet jeg stilte her tidligere i tråden kanskje har blitt oversett....)
Finnes det noen kjente merker med sukkerfri sjokolade som er lav på karber å oppdrive i utlandet. Og i utlandet mener jeg vel spesielt på Mallorca... :-)

Jabba 05-06-09 23:32

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Vi har drivhus i hagen og dyrker våre egne grønnsaker. Men - er det noen kål og salat typer jeg bør unngå å spise pga for mye karber ?

Lava 06-06-09 00:23

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 730275)
(Jeg tillater meg å spør igjen siden spørsmålet jeg stilte her tidligere i tråden kanskje har blitt oversett....)
Finnes det noen kjente merker med sukkerfri sjokolade som er lav på karber å oppdrive i utlandet. Og i utlandet mener jeg vel spesielt på Mallorca... :-)

Det vet jeg desverre ikke, mener jeg kun så de vanlige sjokoladene sist vi
var der, de samme vi har hjemme.. men jeg lette ikke etter annet da.. :p

Man må vel bare lese på baksiden og sjekke innholdet.

Lava 06-06-09 00:24

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 730276)
Vi har drivhus i hagen og dyrker våre egne grønnsaker. Men - er det noen kål og salat typer jeg bør unngå å spise pga for mye karber ?

Tror ikke du trenger unngå noen, men noen typer er mest vann, og
lite "mat", som inneholder mest vann, liksom..

Håper noen andre kan gi deg ett bedre svar :klem:

(se også på matvaretabellen)

Bærtolina 06-06-09 06:34

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lizzi (Innlegg 728217)
Jeg lurer på :
hvordan skal jeg gå fram for å bytte farge på terrassen (fra brun til grå):confused:

Det finnes noe som heter terasserens. Det tar fargen lett (ja, om det er beis iallefall) Smøres på og fjernes med høytrykkspyler. TIl og med den hundgamle platten slapp malinga.

Photobscura 06-06-09 09:57

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Jabba! Sist jeg fløy så jeg opp til flerer Cavaliér-produkter på Tax Free-en på Gardermoen. Det finnes vel omtrent ikke godere sukkerfri sjokolade enn Cavaliér, min favoritt er belgisk konfekt. Mmmm!

Gracella 06-06-09 14:08

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 728741)
Alcos Anal!!! Har ikke prøvd det selv, men har lest at hemmoridekrem virker mot rynker under øynene... Men ville selv IKKE brukt det... det er jo tross alt kortisonkrem...

De hjelper mot poser under øynene (eller hovne øyne), ikke mot rynker!
En liten, men viktig forskjell...:D

Carisma 06-06-09 20:55

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 730275)
(Jeg tillater meg å spør igjen siden spørsmålet jeg stilte her tidligere i tråden kanskje har blitt oversett....)
Finnes det noen kjente merker med sukkerfri sjokolade som er lav på karber å oppdrive i utlandet. Og i utlandet mener jeg vel spesielt på Mallorca... :-)

Da jeg var i Egypt før påske hadde de den blå firkantede nougatsjokoladen, jeg akkurat nå ikke for mitt bare liv kan komme på hva heter, i sukkerfri variant. Finnes i mange andre varianter som vanlig sjokolade, men akkurat den mørkeblå fantes som sukkerfri der hvertfall. En Nestle type de hadde i sukkerfri også forøvrig. Begge disse er sjokolade-merker jeg har sett i spania før.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 730413)
De hjelper mot poser under øynene (eller hovne øyne), ikke mot rynker!
En liten, men viktig forskjell...:D

Har ikke Jan Thomas i tillegg gått ut og sagt at det med hemoroide-kremen var en fleip han og Vendela fant på for å se hvor lett det var å lure media?

Bixen 06-06-09 21:41

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Dette var en kjekk tråd! :D
Kan bidra med to svar her:


Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 726442)
Men, hvor ER egentlig dueungene?

Det vet jeg! Jeg har sett dueunger som er et par uker gamle, og da er de faktisk på størrelse med de voksne duene. Altså, dueungene er der ute, vi kan bare ikke skille dem fra de voksne duene! :p

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 727193)
Skal som sagt på ferie og har regna ut at det typisk nok klaffer med mens-uka mi. Kjipt. Jeg har en hormonspiral men fremdeles får jeg mens hver måned og med tildels kraftig blødning. Kan jeg gjøre noe for å utsette mensen? Kan jeg i tillegg til spiralen ta p-piller i dette aktuelle tidspunktet?

Du kan gå til legen og be om resept på noen tabletter som heter Primolut-n. De skal tas tre dager før forventet mens og i maks to uker. Utsetter da mensen mens du tar tablettene.


Jeg lurer på hvor mye man i verste fall risikerer å gå opp i vekt dersom man skeier LITT ut på ferie i to uker. Snakker vi 2 kg eller 6 kg? :rolleyes:

trillian78 06-06-09 21:45

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Jeg lurer på hvor mye man i verste fall risikerer å gå opp i vekt dersom man skeier LITT ut på ferie i to uker. Snakker vi 2 kg eller 6 kg? :rolleyes:
Det er nok fryktelig individuelt. Og ikke minst avhengig av hvor mye LITT er. Men det er veldig begrenset hvor mye fett man rekker å legge på seg på to uker da. Mesteparten vil være vann som forsvinner fort ut igjen så fort du er tilbake på ketolyse. Kos deg på ferie du :klem:

Photobscura 07-06-09 11:15

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 730556)
Har ikke Jan Thomas i tillegg gått ut og sagt at det med hemoroide-kremen var en fleip han og Vendela fant på for å se hvor lett det var å lure media?

Det tror jeg ikke, hørte om dette som et Hollywood-fenomen på et amerikansk program lenge før jeg visste hvem Jan Thomas var ;)
Dessuten har jeg ei venninne som virkelig sliter med poser under øynene, sånne tydelig nærmest blå poser, hun kjøpte hemoroidekrem på apoteket, og det utgjorde en stor forskjell for henne. Poser under øynene er jo en hevelse, det er forsåvidt hemoroider også, selv om det teknisk sett er åreknuter. Høres ikke det bedre ut, folkens? Åreknuter i rompa :lol:

Jeg lurer på hvor man får kjøpt sånne trehyller tilsvarende Ivar-hyller annet enn på Ikea, gjerne billigere, og som man kan på en måte bygge selv.

Gracella 07-06-09 18:28

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 730556)
Da jeg var i Egypt før påske hadde de den blå firkantede nougatsjokoladen, jeg akkurat nå ikke for mitt bare liv kan komme på hva heter Rittmester sjokolade??

Har ikke Jan Thomas i tillegg gått ut og sagt at det med hemoroide-kremen var en fleip han og Vendela fant på for å se hvor lett det var å lure media?

Jeg husker at jeg leste at Sandra Bullock brukte hemmoridekrem under øynene for maaaange år siden.
Kremen har sammentrekkende virkning og vil dempe hovne øyne/poser. Det blir nok ikke samme resultat på rynker - heller litt mer av de hvis du er uheldig :eek: ;).

Luna* 07-06-09 18:56

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Skal vi starte en Mandagsklubb for oss som veier oss hver mandag?
Lettere å følge med andre da og kanskje motiverende også...?

Ser det har vært en mandagsklubb før, sist brukt i 2007, men tenkte det kan være greit med en ny :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no