Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Ostelasagne med Kavli jalapeno osteskiver (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37014)

marjusen 30-09-10 11:02

Ostelasagne med Kavli jalapeno osteskiver
 
Denne her lagde jeg i går, og det er den beste lasagnen jeg har laget!

500gram kjøttdeig fra rema1000, billig!
1 boks hakkede tomater med hvitløk
halv løk og 1 fedd hvitløk (For dem som liker mye hvitløk som meg)
1/2 liten boks tomatpurre
Kavli jalapeno ferdigskiva ost
Norvegia revet ost.

Stek kjøttdeigen i ei panne. Tilsett hakkede tomater. Bland ut den halve boksen med tomatpurre i litt vann så det blir en tjukk saus og hell dette over kjøttdeigen og de hakkede tomatene. Hakk opp løken og tilsett dette. Og til slutt presser du en hvitløk, event småhakker den og strør over dette. Litt salt, pepper og chilli og la dette surre ca 20 min.

Så tar du kjøttblanding nederst i en ildfast form lagvis med ferdigskivet ost fra kavli. Begynn og avslutt med kjøtt. Jeg tok først ett lag kjøtt, ett lag ost, ett lag kjøtt, ett lag ost og ett lag kjøtt.

Så strør du norvegian på toppen og gratinerer det hele på 200 grader i 15-20 min:D

Dette her var heeelt himmelsk altså, nam nam nam. Server med en salat og litt rømmedressing:D

Marius

MarensLille... 30-09-10 21:30

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Mmmm, masse ost!!! Me like!!! :D Hva med å prøve å legge ostesaus imellom lagene i tillegg til kjøttsausen...? Jeg lager en ostesaus til lasagne som jeg synes er tusen ganger bedre enn den vanlige bechamelsausen som man skal ha i hjemmelaget lasagne... Rett og slett bare 2 dl fløte, 1/2 boks kavli smøreost (0 g kh) naturell eller med bacon, salt, pepper og litt muskatnøtt... Kok opp til den tykner... YUUUUMMI :D

Benedictee 04-10-10 19:12

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Dette står nu i ovnen:

2 pk kjøttdeig stekt med 5 (host) fedd hvitløk og en halv rødløk og masse små sjampinjong. Mot slutten helte jeg over endel matfløte. Brukte grillkrydder og pepper.

La ett lag i bunnen av ildfast form, 5 stk kavliskiver, nytt lag med kjøtt deretter toppet med revet ost og litt ekstra krydder.

Usikker på hvor lenge det bør stå, men satser på ca 15 min siden alt var varmt og osten bare må smelte. Serveres med salat..

spent på hvordan dette blir, poster resultat enda. Med tanke på mengde hvitløk er det kanskje greit at jeg har fri imorgen :D

Iset 04-10-10 19:47

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Jeg bruker ca. 8-10 fedd eller 2 hele kinesiske hvitløker i lasagne og det meste annet jeg lager. :lol:

Denne skal jeg prøve! Den er sikkert enda bedre om den lages kvelden før og varmes opp dagen etter, da har den fått satt seg litt. I tillegg til at jeg er sent hjemme fra jobb på ettermiddagene og må lage noe kjapt. Tror jeg skal lage denne i morgen kveld og ha til middag på onsdag. :D

only39 09-10-10 19:00

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Denne var knall!!
Tok
500gram kjøttdeig med 1 ts pepper til steking.
1 boks hakkede tomater med hvitløk og oregano (kiwi, Eldorado)
100gr løk, cirka 1/2
1ss hvitløkspepper,
3 ts tomatpurè
1,5dl kremfløte
Kavli jalapeno ferdigskiva ost, tilsammen 8 skiver fordelt på to lag.
Norvegia revet ost, masse!
Totalt cirka: 18 karber.

Hadde salat med ruccola, hjertesalat, en liten vårløk og litt rød paprika til og en liten ss dressing, litt fetaost.
Denne kommer jeg til å lage mer av og kanskje ta halve med Kavli baconostskiver og halve med jalapeno neste gang.

KOOOOS DERE!
Jeg spiste 1/4, pluss salat, og mett nok!

LivingDeadDOll 19-11-10 23:46

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Laget denne i går med ostesausen til MarensLille... (m/bacon smøreost). Kjempe god:) Samboer syntes det var godt å slippe pastaplatene, og var imponert at ostesausen smakte akkurat som vanlig lasagne saus (bare bedre etter min mening)..

Lykkelig 07-12-10 20:47

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Oh har lagd Marjusens kjøttsaus, og Marenslilles ostesaus. Og oh la la!


Mett som bare rakkeren og den var gooood den ostesausen. Takk og takk! Brukte osten med Bacon, og jeg var skeptisk... men jaggu!

Anbefales!

Kanutten 07-12-10 20:59

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 941552)
Denne her lagde jeg i går, og det er den beste lasagnen jeg har laget!

500gram kjøttdeig fra rema1000, billig!
1 boks hakkede tomater med hvitløk
halv løk og 1 fedd hvitløk (For dem som liker mye hvitløk som meg)
1/2 liten boks tomatpurre
Kavli jalapeno ferdigskiva ost
Norvegia revet ost.

Stek kjøttdeigen i ei panne. Tilsett hakkede tomater. Bland ut den halve boksen med tomatpurre i litt vann så det blir en tjukk saus og hell dette over kjøttdeigen og de hakkede tomatene. Hakk opp løken og tilsett dette. Og til slutt presser du en hvitløk, event småhakker den og strør over dette. Litt salt, pepper og chilli og la dette surre ca 20 min.

Så tar du kjøttblanding nederst i en ildfast form lagvis med ferdigskivet ost fra kavli. Begynn og avslutt med kjøtt. Jeg tok først ett lag kjøtt, ett lag ost, ett lag kjøtt, ett lag ost og ett lag kjøtt.

Så strør du norvegian på toppen og gratinerer det hele på 200 grader i 15-20 min:D

Dette her var heeelt himmelsk altså, nam nam nam. Server med en salat og litt rømmedressing:D

Marius

Popper du skivene i mikroen først før du legger dem lagvis i formen får du mer pastapreg over dem. :ja:

Hegus 02-01-11 02:55

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Tenkte prøve meg på ett lite tips bare! :) For å få maten til å bli enda mere mettende så kan man ta skuash eller aburgini som man skjær opp med en osthøvel som man legger i mellom kjøttdeig og ost! :) Det er kjempe godt!!! :)

Hegus 02-01-11 02:56

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hegus (Innlegg 991251)
Tenkte prøve meg på ett lite tips bare! :) For å få maten til å bli enda mere mettende så kan man ta skuash eller aburgini som man skjær opp med en osthøvel som man legger i mellom kjøttdeig og ost! :) Det er kjempe godt!!! :)


Foresten kanskje man ikke trenger osten da i mellom, det kanskje blir for mye når jeg tenkte meg om! :P Smak og behag! ;)

marjusen 02-01-11 20:20

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Bruker du squash mellom blir det ikke ostelasagne lenger. Det finnes oppskrift hvor man bruker det i stede for ost ja. Event kan du også bruke neper.

Mellon 02-01-11 20:38

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Nam, dette må jo bare testes

senorita 02-01-11 20:41

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 991687)
Bruker du squash mellom blir det ikke ostelasagne lenger. Det finnes oppskrift hvor man bruker det i stede for ost ja. Event kan du også bruke neper.

enig.. og jeg liker ikke squash :P Det ligner ikke på pasta så jeg ble skikkelig skuffet.. bedre med ost mmmmm :D

tjeldberg 03-01-11 20:19

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Min middag i dag! Sinnsykt godt, gubben sir den ska lages oftere! Å velig lett laga! Droppa tomatpuren bare. Erstatta Norvegia osten og kavli smøreost med XP sin, samme med tomat, og vips så va dette middag under 100-lappen :) Det var inkludert ostesausen altså! Veldig god!

Charlott 03-01-11 20:30

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Denne var middag her også i dag :D

For å lage enda mer "mat" i den slengte jeg i ostesaus, løk og chilli - KNALLGOD! :D :D

Hegus 06-01-11 19:19

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 991687)
Bruker du squash mellom blir det ikke ostelasagne lenger. Det finnes oppskrift hvor man bruker det i stede for ost ja. Event kan du også bruke neper.


Ja det er nokk sannt! :P

swimzy 15-01-11 15:17

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Høres skikkelig nam ut, kan jeg spise dette på lindberg?

EAH 21-01-11 16:58

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
lasagnen og den kvite sausen blei skikkelig snadder!
det beste vi har ete på lang lang tid! =)

Bøtt 22-01-11 15:52

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Har lagd denne i dag og det er lenge siden jeg har spist noe så godt:)
Lagde også den lyse sausen og hadde litt ekstra oppi så jeg liker:D

hope10 25-01-11 14:32

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Denne var KNALLgod!!! Tusen takk for at du delte oppskrift !! :)

SusanG 25-01-11 17:47

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Denne havnet på middagsbordet her i gården også i dag. Er på tredje uken med lavkarbo nå, og lasagne hadde jeg ikke prøvd å lage før. Nydelig ble den, og jeg savnet ikke lasagneplatene i det hele tatt!! :D

Sanney 25-01-11 19:46

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
lagde denne idag. kjempegod, men den ble blaut. blir nok bedre imorra :)

Idarull 27-01-11 08:57

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
tror dere at hvis man tar osteskivene i mikroen så de blir sprøe først får det til å bli mer som lasagne?

marjusen 27-01-11 09:47

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 1012517)
tror dere at hvis man tar osteskivene i mikroen så de blir sprøe først får det til å bli mer som lasagne?

Tviler litt på det. For når du varmer den blir den myk igjen. Og da vil den nok ikke bli sprø tror jeg. Men lasagneplatene blir jo ikke sprøe dem heller. Blir jo helt myke når dem er varma

Jabba 27-01-11 16:33

Sv: Ostelasagne med kavli jalapeno osteskiver
 
Bruker dere en hel pakke med slik Kavli ost?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no