Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Ny Karbolett fra Idun, brownies! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52040)

Ninasju 04-05-12 15:03

Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Så den på butikken i dag men kjøpte ikke. Noen som har prøvd den? :)

Imse 04-05-12 15:03

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Nei, men så du på den hva den inneholder?

Ninasju 04-05-12 15:07

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Husker ikke alt, men husker at det var 2 gram karbo pr 100, og at den var støtet med sucralose og at den ikke var glutenfri. Ellers mandelmel tror jeg.

Ninasju 04-05-12 15:08

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Søtet ikke støtet :)

frøken 13-06-12 19:24

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Har kjøpt den i dag:) Gleder meg til å smake:p

frøken 16-06-12 11:09

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Namme namme nam!!
Bakte den i går, og den var kjempegod. Veldig god fersk, men enda bedre i dag etter ei natt i kjøleskapet! Skal definitivt bakes igjen. Seig og god.

Minus er at den var ganske dyr.

Imse 16-06-12 11:10

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Svindyr ja, men faktisk god og faktisk seig! Men jeg fikk skikkelig luft i magen av den.

Dietta 16-06-12 11:37

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Har ikke sett denne enda jeg - men lurer på hva den inneholder. Fant ikke noe på nettet. Noen som har en pose og kan hjelpe ?

frøken 16-06-12 12:39

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1359272)
Har ikke sett denne enda jeg - men lurer på hva den inneholder. Fant ikke noe på nettet. Noen som har en pose og kan hjelpe ?

"polydekstrose, mandelmel, mysepulver, kakaopulver, hevemiddel (E450, E500), vaniljesukker, søtningsmiddel(sukralose)

Næringsinnhold pr 100 g ferdig bakst:
energi: 387 kcal
protein: 9,2 g
karbohydrat 2 g
hvorav sukkerarter 0,6 g
fett: 32 g
Kostfiber: 26,3 g
natrium 0,06 g

tilsettes 220 g smør og 3 egg.


fra nettet:
"Polydekstrose er et syntetisk tilsetningsstoff. Fungerende som en bulking agent for å forbedre smaken av redusert kalori mat, er polydextrose ofte brukt som en erstatning for sukker, stivelse og fett i mange kommersielle matvarer. Det er også brukt som et middel for å øke fiberinnholdet i mange produkter, og er ofte klassifiseres som fiber på ernæring etiketter."

Dietta 16-06-12 12:53

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Så flott - tusen takk :blomster:
Denne ser jo veldig bra ut for oss da :D selv om jeg stusser litt på at de bruker vaniljesukker :eek:
Tror nesten denne må kjøpes og testes.

bittersweet 18-06-12 11:39

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Den er helt utrolig god!
Jeg tilsatte litt sukkerfrie opphakkede sjokoladetrøfler og stekte den i 17 minutter... Da ble den nesten like god som "svigerinnens" halvstekte sjokoladekake.
Til og med prinsessen i huset likte den og ville ha den på bursdagen sin! (Sammen med vanlig sjokoladekake)
Jeg liker at vi lever i 2012 og får tilgang til slike produkter som gjør at hverdagen(festdager) blir enklere! :)

mofe 18-06-12 11:51

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Oioi, kan jeg spise lavkarbo OG kose meg med brownies? Det er jo som å komme til himmelen :D

Hvor har dere fått tak i denne, i hvilke butikker? :) Kanskje man kan kjøpe den på nett og?

Imse 18-06-12 11:53

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 1359841)
Oioi, kan jeg spise lavkarbo OG kose meg med brownies? Det er jo som å komme til himmelen :D

Hvor har dere fått tak i denne, i hvilke butikker? :) Kanskje man kan kjøpe den på nett og?

Jeg fant den på meny i nærmeste by. Kosta over 60kr, men en sjelden gang kan den være verdt det.

Men obs, jeg reagerte veldig med løs mage etter å ha spist 2 muffins( ble 14 stk).. Mulig det har like mye med polydextrosen å gjøre som med søtstoffet. Men smaken var himmelsk og deilig seig!

Momse 18-06-12 13:03

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Ååh, denne må jeg finne og prøve :cool:

Dietta 18-06-12 13:41

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Momse (Innlegg 1359873)
Ååh, denne må jeg finne og prøve :cool:

Me too :sikle: (vil ta med på ferie ;))

Yrla 18-06-12 18:38

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
billigere å bare blande sammen mandelmel og sukrin selv, slippe fiberet som gir gass og usunn sukralose, tilsette smør og egg, bakepulver og vaniljepulver. blir ikke mye mer komplisert å gjøre det selv om man har en oppskrift. går kjempefort

j88 18-06-12 18:41

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Bakt den i dag, og smaken var veldig god, men fikk masse luft i magen etter kun en liten bit. Så er neppe noe jeg kommer til å kjøpe igjen, noe som er litt synd siden den var så god, og veldig lett å rask å lage.

Imse 18-06-12 20:50

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1359986)
billigere å bare blande sammen mandelmel og sukrin selv, slippe fiberet som gir gass og usunn sukralose, tilsette smør og egg, bakepulver og vaniljepulver. blir ikke mye mer komplisert å gjøre det selv om man har en oppskrift. går kjempefort

Nei, jeg tror ikke man får til det samme selv. Eller har du en genial oppskrift som gir seig brownies uten ingredienser som har bismak eller som ikke gir luft i magen? Denne var seig som vanlig sukkerkake.

Anarko 19-06-12 07:03

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Hurra for Idun! Den er litt dyr ja, men i sjeldne tilfeller må den her bli et godt alternativ :)

Benzo 19-06-12 12:54

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Er det noen som har sett denne i Oslo-området. Finner den ikke på lokal Rema eller Meny.

Anarko 19-06-12 18:45

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Rimi har den her i Bergen i allefall.

kejlis 22-06-12 03:29

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
jeg fant den på Eurospar :)

Rin 22-06-12 05:56

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benzo (Innlegg 1360278)
Er det noen som har sett denne i Oslo-området. Finner den ikke på lokal Rema eller Meny.

Jeg så den på Meny på Ringnes Park. (Så etter den for å få studert innholdsfortegnelsen, kjøpte ikke :cool:)

frøken 22-06-12 09:50

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1361169)
Jeg så den på Meny på Ringnes Park. (Så etter den for å få studert innholdsfortegnelsen, kjøpte ikke :cool:)

Innholdsfortegnelsen ligger lenger oppe i tråden:)

shailene 22-06-12 11:42

Re: Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1360039)
Nei, jeg tror ikke man får til det samme selv. Eller har du en genial oppskrift som gir seig brownies uten ingredienser som har bismak eller som ikke gir luft i magen? Denne var seig som vanlig sukkerkake.

Tagatesse gjør jo brownies litt seige. Ikke like seige som vanlige da... Mye tagatesse, og relativt lite egg og væske gir god konsistens på lavkarbobrownies, syns jeg. Proteinpulver gir vel også en viss seighet, mener jeg å huske? Men det gir kanskje litt luft i magen å..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no