Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Spiseforstyrrelser og lchf (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56025)

Puffe 24-10-14 00:07

Spiseforstyrrelser og lchf
 
Hei. Jeg er 34 år, og har slitt med overspising og oppkast de siste 12 årene. Ikke sammenhengende, men kontinuerlig de siste 3-4 årene.

Nå har jeg spist lchf de siste 3 ukene, og ikke sprukket en eneste gang. Dette er stort for meg som vanligvis kaster opp 1-3 ganger pr. dag... I løpet av de 3 ukene har jeg ikke tatt av et eneste gram, selv om jeg spiser ca 5/25/75, og mellom 15-25 gram kh pr dag.

Jeg er veldig sulten på kveldstid, uansett hva jeg spiser på dagen. Kaloriinntaket har ligget på mellom 1800-2200, men jeg er lite aktiv. Veier 83 kg og vil ned 20 kg i første omgang.

Kan forbrenningen min være helt ødelagt etter disse årene med overspising?
Andre som har opplevd å ikke ta av de første ukene, men som etterhvert fikk fart på sakene?

Jeg er også veeeldig treg i magen, har avføring 1-2 ganger i uka, pg da er det hardt... Spiser mye blomkål, brokkoli og asparges, og salat.. Tips?

TrillTrall 24-10-14 07:07

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf
 
Ettersom du ikke sier noe om hvor lang du er så er det vanskelig å si noe om hvorfor du ikke har gått ned noe, men den viktigste grunnen er nok at kroppen din har vært helt ute å kjøre og foreløbig bare prøver å skjønne at den får skikkelig næring og at den får beholde den.

Så vær tålmodig og la kroppen din skjønne hva som skjer, gi den masse tid. :)

Puffe 24-10-14 17:58

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf
 
Takk for svar :) Jeg er 161 cm høy

langaard 24-10-14 18:22

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1498319)
Ettersom du ikke sier noe om hvor lang du er så er det vanskelig å si noe om hvorfor du ikke har gått ned noe, men den viktigste grunnen er nok at kroppen din har vært helt ute å kjøre og foreløbig bare prøver å skjønne at den får skikkelig næring og at den får beholde den.

Så vær tålmodig og la kroppen din skjønne hva som skjer, gi den masse tid. :)

Signerer TrillTrall, kroppen din må få tid til å bli "trygg" igjen :ja:
Ønsker deg masse lykke til :klem:

Puffe 24-10-14 22:53

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf
 
Takk snille! :) Tror dette kan være redningen for meg. Dette er første gang jeg i det hele tatt har innrømmet at jeg har en spiseforstyrrelse. Verken familie, venner eller lege vet noe om det

kennygirl 25-10-14 10:34

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Puffe (Innlegg 1498397)
Tror dette kan være redningen for meg. Dette er første gang jeg i det hele tatt har innrømmet at jeg har en spiseforstyrrelse. Verken familie, venner eller lege vet noe om det

Å innrømme at en har et problem er det første steget mot å bli bedre!
Kjempeflott å høre at lavkarbo hjelper for deg :) Lykke til videre :heia::heia::heia::heia:

Chamomilla 25-10-14 12:23

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf
 
Masse lykke til!! :heia:

Kan hende du kan gå litt ned på protein, til rundt 15% av energien? Men som de andre sier - gi det tid!! Tre uker er ikke mye - om dette er kostholdet du kan ha for resten av livet. Kanskje finne en ernæringsterapeut som kan følge deg opp en periode?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no