Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Annen mat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Hjemmelaget salsa (bilde) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53878)

Mat for sjelen 01-02-13 14:01

Hjemmelaget salsa (bilde)
 
1 Vedlegg
Hjemmelaget salsa er bare i en helt annen liga en de ferdig kjøpte glassene på butikken. Sammenlignet med hjemmelaget smaker disse bare ketchup, og inneholder svært mye sukker...
Salsa er perfekt tilbehør til alle typer meksikansk mat. Jeg garanterer deg at du ikke kommer til å gå tilbake til den ferdig kjøpte når du først har smakt hvordan det EGENTLIG skal smake...:D

Oppskrift
1 boks hakkede tomater
1 liten løk
1/2 - 1 rød chili - finhakket
1 fedd hvitløk - finhakket
olivenolje
2 ts spisskummin
salt og pepper

Skjær løken i små biter. Surr løk, chili og hvitløk mykt i en panne, sammen med litt olivenolje.
Ha over tomatene, og la salsaen stå og småputre i ca 20 - 30 minutter.
Smak til med salt, pepper og spisskummin.

Lag gjerne dobbel eller trippel oppskrift når du først er i gang. Frys ned i små porsjoner, og du har ferdig salsa klar til taco middagen!

♥ Tove

Gerd 01-02-13 14:10

Sv: Hjemmelaget Salsa (bilde)
 
Omtrent samme oppskrift jeg bruker, men jeg har mer løk og chili i, og cajennepepper og litt chilipulver i tillegg :ja:

God og hot :D

MYE bedre en kjøpe salsa :D

Mat for sjelen 01-02-13 16:05

Sv: Hjemmelaget Salsa (bilde)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1423877)
Omtrent samme oppskrift jeg bruker, men jeg har mer løk og chili i, og cajennepepper og litt chilipulver i tillegg :ja:

God og hot :D

MYE bedre en kjøpe salsa :D

Jeg lager salsaen litt "barnevennlig" pga barna :), men jeg og mannen min har gjerne på litt ekstra chili (pulver) for å få litt mer "futt" :D
Smak og behag... Men uansett MYE bedre enn kjøpt, ja :D

Stella27 05-02-13 19:56

Sv: Hjemmelaget Salsa (bilde)
 
Denne skal jeg prøve. Den forrige salsaen jeg lagde, smakte bare vann med pepper og litt tomatsmak... Var nok grådig uheldig, men fyldigheten ble helt borte for meg...

Mat for sjelen 05-02-13 21:16

Sv: Hjemmelaget Salsa (bilde)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stella27 (Innlegg 1425000)
Denne skal jeg prøve. Den forrige salsaen jeg lagde, smakte bare vann med pepper og litt tomatsmak... Var nok grådig uheldig, men fyldigheten ble helt borte for meg...

Håper du blir fornøyd med denne :)

sylwester 11-02-13 21:58

Re: Hjemmelaget salsa (bilde)
 
Likner på min, men jeg har 1ss med eddik i i tillegg og varmer ikke noe. Kjører alt bortsett fra løken glatt og har i finhakket løk til slutt slik at den blir chunky. En slik holder til middag + lunch for èn så det er ingen grunn til å fryse ned :-)

Kanutten 11-02-13 22:00

Sv: Hjemmelaget salsa (bilde)
 
Jeg varmer heller ikke min, og har litt HP saus oppi. :sikle:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no