Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Prøvere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38524)

Klara 14-05-11 22:59

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av surflover (Innlegg 1106416)
uff, så kjedelig at det skal være så dyrt :(

Jeg har var hos legen på tirsdag, og ble ikke spesilet klokere. Fikk beskjed om å ta kontakt igjen hvis ikke mensen kom innen 2 mnd (det er lang tid det). Fordi det var "helt normalt" at mensen hoppet over en gang. Men om det skjedde flere mnd på rad så... ja da måtte jeg komme tilbake.

Så tok hun litt blodprøver og sa hun skulle ringe hvis hun oppdaget noe spesielt.

Og hvis jeg ikke var smelt på tjukka når sommeren var over, så skulle jeg komem tilbake for utredning/tiltak/undersøkelser osv...

Kjedelig.

Det er litt forskjellige priser rundt om, og folk trenger forskjellige medisiner, men dyrt er det, ja!

Fortsatt ikke TR hos deg?

Min forrige syklus var på 70 dager, har hatt noen sånne... Utrolig kjedelig! Får håpe du kommer i gang igjen, og slipper å vente to mnd!

Har dere prøvd lenge?

flisa77 15-05-11 12:11

Sv: Prøvere
 
Hei. Hører vel til her eg og...
Eg og gubben har vært prøvere nå 2 år, mens eg har vel egentleg vært prøver i 13 år. Har vært heldig og fått 2 sønner på desse årene, men det har vært lange og slitsomme år.
Eg har tilsammen vært igjennom 8 misslykka IVF forsøk, 4 siste sammen med gubben.
Ingen av oss er påvist noe feil. Begge sønnene mine er laget via naturmetoden, men det viser seg at det går 3-4 år imellom hver gang eg blir gravid på egenhand. Har 4 SA og 1 MA bak meg.
ubben har ingen barn fra før av og har ein veldig sterkt ønske om å bli far og eg har eit veldig sterkt ønske om og få eit kjærlighetsbarn i lag med mannen i mitt liv.
Vegen videre for oss nå er at vi nå tar ein liten pause fra IVF forsøkene og lader opp batteriene våre til høsten for og så søke oss inn i det offentlege systemet ( våre 4 forsøk har vi tatt privat).

Klara 15-05-11 14:14

Sv: Prøvere
 
Velkommen til oss, Flisa77!
Litt av en vei du og dere har gått! Skjønner godt at dere trenger en pause nå.

Ønsker dere masse lykke til!

surflover 15-05-11 21:35

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lykkeønske (Innlegg 1106711)
Har dere prøvd lenge?

Det begynner å nærme seg ett aktivt år... :)

surflover 15-05-11 21:36

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av flisa77 (Innlegg 1107034)
Hei. Hører vel til her eg og...
Eg og gubben har vært prøvere nå 2 år, mens eg har vel egentleg vært prøver i 13 år. Har vært heldig og fått 2 sønner på desse årene, men det har vært lange og slitsomme år.
Eg har tilsammen vært igjennom 8 misslykka IVF forsøk, 4 siste sammen med gubben.
Ingen av oss er påvist noe feil. Begge sønnene mine er laget via naturmetoden, men det viser seg at det går 3-4 år imellom hver gang eg blir gravid på egenhand. Har 4 SA og 1 MA bak meg.
ubben har ingen barn fra før av og har ein veldig sterkt ønske om å bli far og eg har eit veldig sterkt ønske om og få eit kjærlighetsbarn i lag med mannen i mitt liv.
Vegen videre for oss nå er at vi nå tar ein liten pause fra IVF forsøkene og lader opp batteriene våre til høsten for og så søke oss inn i det offentlege systemet ( våre 4 forsøk har vi tatt privat).

Velkommen!
Håper spiren din snart sitter og at du bare er innom her en kort visitt!

;)

Klara 15-05-11 22:14

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av surflover (Innlegg 1107485)
Det begynner å nærme seg ett aktivt år... :)

Skjønner at dere begynner å bli utålmodige!
Får håpe litt sommer er alt dere trenger!

Bøtt 23-05-11 21:32

Sv: Prøvere
 
Fuck asså!!:mad:Der kom tante rød ....jaja det er vel ingen grunn til å tro at vi klarer dette uten mer hjelp etter 3 år med prøving.
Så får ringe i morgen og få henvisning til sykehuset fertilitetsavd.sette oss på venteliste til IVF.iRRITERENDE At det er så lang venting der for å komme til.

Nei nå er jeg bare sur!!

Klara 23-05-11 22:55

Sv: Prøvere
 
:klem: Butten!

Dere slipper sikkert unna med 3-4 mnd ventetid!

Bøtt 24-05-11 08:02

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1114886)
:klem: Butten!

Dere slipper sikkert unna med 3-4 mnd ventetid!

:klem:takk for klem...
Ja håper det ikke blir så lenge venting,men jeg burde jo ringt for lenge siden men tror jo liksom at det skal skje noe...men skal ringe i dag:ja:

Klara 24-05-11 10:35

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av butten (Innlegg 1115027)
:klem:takk for klem...
Ja håper det ikke blir så lenge venting,men jeg burde jo ringt for lenge siden men tror jo liksom at det skal skje noe...men skal ringe i dag:ja:

Kjenner igjen den, altså! Man håper og tror, ønsker og drømmer!

Hvis du ikke har vært igjennom laparoskopi og sjekket eggledere og sånn, så er det lurt å få henvisning til det mens du venter på IVF. Er gjerne litt ventetid på det også.

Bøtt 24-05-11 10:39

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1115196)
Kjenner igjen den, altså! Man håper og tror, ønsker og drømmer!

Hvis du ikke har vært igjennom laparoskopi og sjekket eggledere og sånn, så er det lurt å få henvisning til det mens du venter på IVF. Er gjerne litt ventetid på det også.

Ja takk for tips,det har jeg ikke sjekket faktisk kan jo være der det er noe gale :ja:Høre om henvisning til det samtidig da:ja:

:klem:

Lianca 24-05-11 11:32

Sv: Prøvere
 
Heisann! Vi prøver ikke så veldig hardt, men jeg tenkte jeg skulle teste ut om ketolysekuren kunne ordne litt med PCOS'en min :) Blir jeg gravid er det en kjempebonus :)

Bøtt 24-05-11 12:12

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lianca (Innlegg 1115224)
Heisann! Vi prøver ikke så veldig hardt, men jeg tenkte jeg skulle teste ut om ketolysekuren kunne ordne litt med PCOS'en min :) Blir jeg gravid er det en kjempebonus :)

Hei hei:)
Velkommen hit og lykke til med ketolysekuren:)

Klara 24-05-11 12:51

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av butten (Innlegg 1115201)
Ja takk for tips,det har jeg ikke sjekket faktisk kan jo være der det er noe gale :ja:Høre om henvisning til det samtidig da:ja:

:klem:

Som en bonus er det faktisk noen som har blitt gravide rett etter en laparoskopi, uten at det er funnet noe galt eller gjort noe. Teorien er at når de skyller gjennom egglederne for å se om de er i orden, så er det akkurat nok til at egget kommer seg igjennom.

Det hjalp ikke for oss, da. Men det er visst ikke uvanlig ;)

:klem:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lianca (Innlegg 1115224)
Heisann! Vi prøver ikke så veldig hardt, men jeg tenkte jeg skulle teste ut om ketolysekuren kunne ordne litt med PCOS'en min :) Blir jeg gravid er det en kjempebonus :)

Lykke til med ketolyse og (små)prøving! Jeg er også på lavkarbo for å prøve å fikse PCOS'en.

Lianca 24-05-11 15:22

Sv: Prøvere
 
Har du vært lenge på lavkarbo da klara? merker du noen forbedringer mtp PCOS'en?

Klara 24-05-11 16:40

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lianca (Innlegg 1115410)
Har du vært lenge på lavkarbo da klara? merker du noen forbedringer mtp PCOS'en?

Jeg har bare holdt på ca 2 1/2 mnd nå, men har merket forandringer. Det er litt vanskelig å si nøyaktig, for jeg skal ikke noe ned i vekt, og har ikke tatt blodprøver eller innvendig UL siden jeg begynte.

Men det jeg har merket er at huden er mye bedre (kvitt kviser på ryggen og generelt bedre hud), håret er ikke så fett lenger. Hårveksten har ikke endret seg, men det tror jeg tar lang tid uansett.

Syklusene var på mellom 38 og 42 dager i snitt før. Den første på lavkarbo var en 70 dagers syklus med masse spotting, så en 32 dagers med ømme pupper. Nå er jeg 11 dager inn i den tredje, og jeg lurer på om jeg nærmer meg EL! Det er i så fall drastisk innkorting av eggmondningsfasen, som før var på ca 20 dager.

Det at syklusen blir mer og mer normal, vil jo tilsi at hormonene stabiliserer seg. Og hvis det er tilfelle, så er det takket være lavkarbo!

fremtid 24-05-11 18:08

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av surflover (Innlegg 1098680)
Jeg melder min ankomst i denne tråden altså!

Vi prøver også. Har PCOS og Ketolyse/lavkarbo er et lite grep i prøvingen. Så krysser vi fingrene.

Lurer på om noen av dere har opplevd å gå flere uker over forventet mens og ikke vært gravide? Jeg er 20 dager på "overtid" og er ikke gravid. Det er over 1 uke siden sist jeg testet meg nå, men har testet 4 ganger pga middagsselskaper hvorav alkohol har vært et viktig element (mat og vinklubb ;)

Skjønner ikke at kostholdet mitt skal påvirke mens i den retningen? Lavkarbo skal jo tvert om gjøre at mensen kommer oftere... Dessuten har jeg jo ikke hatt problemer med uteblivende mens før, bare lange sykluser (gjennomsnittlig 43 dager). Så dette er første gang det skjer.

Har dere noen erfaringer med dette?
Har prøvd å finne noe om dette på nett, men nei da...

hilsen en noe frustrert prøver

Hei.

Da jeg fikk eldstemann tok jeg en test hver måned i 3 mnd, negative alle 3, den 4 testen tok jeg i den fjerde måned...den var positiv, ultralyd visste at jeg var 3,1/2 måned på vei....En negativ test er ikke alltid negativ...men en positiv er alltid positiv...

Lianca 24-05-11 18:30

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1115471)
Jeg har bare holdt på ca 2 1/2 mnd nå, men har merket forandringer. Det er litt vanskelig å si nøyaktig, for jeg skal ikke noe ned i vekt, og har ikke tatt blodprøver eller innvendig UL siden jeg begynte.

Men det jeg har merket er at huden er mye bedre (kvitt kviser på ryggen og generelt bedre hud), håret er ikke så fett lenger. Hårveksten har ikke endret seg, men det tror jeg tar lang tid uansett.

Syklusene var på mellom 38 og 42 dager i snitt før. Den første på lavkarbo var en 70 dagers syklus med masse spotting, så en 32 dagers med ømme pupper. Nå er jeg 11 dager inn i den tredje, og jeg lurer på om jeg nærmer meg EL! Det er i så fall drastisk innkorting av eggmondningsfasen, som før var på ca 20 dager.

Det at syklusen blir mer og mer normal, vil jo tilsi at hormonene stabiliserer seg. Og hvis det er tilfelle, så er det takket være lavkarbo!

Fantastisk! Mener du at lavkarbo kan gjøre noe med hårveksten også?? :_oy: Blir lavkarbo resten av livet om det er tilfelle hvertfall!! :D

Klara 24-05-11 19:04

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lianca (Innlegg 1115611)
Fantastisk! Mener du at lavkarbo kan gjøre noe med hårveksten også?? :_oy: Blir lavkarbo resten av livet om det er tilfelle hvertfall!! :D

Jeg har ikke noen beviser (ennå), har heller ikke hørt om noen med store hårproblemer som har blitt helt kvitt det. Men har hørt noe si at det har blitt noe redusert etterhvert. Og siden hårveksten er et resultat av økte androgener, vil det jo ikke være usannsynlig at den reduseres etterhvert som nivået av androgener synker. Jeg vet jo ikke, men håper :ja:

PS: lavkarbo er veldig bra for PCOS-jenter på grunn av alle de lumske følgesykdommene også, god grunn til å holde seg til lavkarbo.

Lianca 24-05-11 19:07

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1115664)
PS: lavkarbo er veldig bra for PCOS-jenter på grunn av alle de lumske følgesykdommene også, god grunn til å holde seg til lavkarbo.

Har skjønt at PCOS og lavarbo er en bra kombinasjon ja :)

Bøtt 24-05-11 19:08

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1115664)
Jeg har ikke noen beviser (ennå), har heller ikke hørt om noen med store hårproblemer som har blitt helt kvitt det. Men har hørt noe si at det har blitt noe redusert etterhvert. Og siden hårveksten er et resultat av økte androgener, vil det jo ikke være usannsynlig at den reduseres etterhvert som nivået av androgener synker. Jeg vet jo ikke, men håper :ja:

PS: lavkarbo er veldig bra for PCOS-jenter på grunn av alle de lumske følgesykdommene også, god grunn til å holde seg til lavkarbo.

Synes du Klara skal skifte til Klara Klok jeg på navnet ditt her inne:)Du er veldig flink å svare folk og gi støtte ,gir deg en grønn prikk på det:ja:

Klara 24-05-11 19:26

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av butten (Innlegg 1115676)
Synes du Klara skal skifte til Klara Klok jeg på navnet ditt her inne:)Du er veldig flink å svare folk og gi støtte ,gir deg en grønn prikk på det:ja:

Tusen takk, Butten :klem: Nå ble jeg glad!

Bøtt 24-05-11 19:32

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1115706)
Tusen takk, Butten :klem: Nå ble jeg glad!

:klem:

Lianca 27-05-11 13:30

Sv: Prøvere
 
Boka og stixene kom i posten i dag :) Tok en test (jaaada, jeg vet vi skal ta den på kvelden..) og den var like rosa som merket på 50 :D

Synes håret mitt ikke ser like slitt ut lenger. Er det mulig etter bare knapt en uke på kuren??

Klara 27-05-11 14:47

Sv: Prøvere
 
Lianca - Vet ikke med håret, men jeg merket i hvert fall rask forbedring med huden, så ikke umulig :smile:

*

Noen av dere andre prøvere som har merket at lavkarbo gir økt sexlyst?

Jeg merker at jeg har EL nå, for å si det sånn :rodme:

Føler meg rimelig sikker på at det henger sammen med en bedre hormonbalanse, og dermed lavkarbo. Det er jo en fin bonus, da!

Lianca 27-05-11 14:50

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1119383)
Noen av dere andre prøvere som har merket at lavkarbo gir økt sexlyst?

Jeg merker at jeg har EL nå, for å si det sånn :rodme:

Føler meg rimelig sikker på at det henger sammen med en bedre hormonbalanse, og dermed lavkarbo. Det er jo en fin bonus, da!

Har ikke merket det, men håper det kommer seg ;)

Monagh 29-05-11 08:57

Sv: Prøvere
 
Sier hallo til dere jeg også. :D

Jeg er snart 41 år og var ferdig med bebbiser for 13 år siden. Trodde jeg. :cool: men sånn var det visst ikke. Temaet å få barn igjen har vært totalt udiskutabelt helt til jeg traff min fantastiske sambo i fjor. Han har ikke barn og jeg begynte i fjor høst å leke med tanken på om det hadde vært hyggelig å forsøke å få en atpåklatt. Tok ut spiralen i november 2010 men hittil har intet skjedd. Irriterer meg litt siden jeg tidligere har blitt så lett gravid som bare fy. :P Men det er da 14 år siden sist.. og en del kilo siden også. Dessuten, han er litt usikker på hvordan svømmerne hans er.

Men vi er ikke desperate altså. Jeg har satt som mål at er jeg ikke gravid innen utgangen av 2011, så blir jeg ikke det. Da er toget gått. Filosofien er at det blir som det blir. Blir jeg gravid så er det hurra - blir jeg det ikke så er det faktisk ikke meninga at jeg skal bli det. Kommer heller ikke til å forsøke allskens behandlinger og remedier og sånn for å bli gravid. Vi er avslappet til hele prosjektet.

Men det hadde vært koselig da.. :)

Bøtt 29-05-11 09:26

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monagh (Innlegg 1121828)
Sier hallo til dere jeg også. :D

Jeg er snart 41 år og var ferdig med bebbiser for 13 år siden. Trodde jeg. :cool: men sånn var det visst ikke. Temaet å få barn igjen har vært totalt udiskutabelt helt til jeg traff min fantastiske sambo i fjor. Han har ikke barn og jeg begynte i fjor høst å leke med tanken på om det hadde vært hyggelig å forsøke å få en atpåklatt. Tok ut spiralen i november 2010 men hittil har intet skjedd. Irriterer meg litt siden jeg tidligere har blitt så lett gravid som bare fy. :P Men det er da 14 år siden sist.. og en del kilo siden også. Dessuten, han er litt usikker på hvordan svømmerne hans er.

Men vi er ikke desperate altså. Jeg har satt som mål at er jeg ikke gravid innen utgangen av 2011, så blir jeg ikke det. Da er toget gått. Filosofien er at det blir som det blir. Blir jeg gravid så er det hurra - blir jeg det ikke så er det faktisk ikke meninga at jeg skal bli det. Kommer heller ikke til å forsøke allskens behandlinger og remedier og sånn for å bli gravid. Vi er avslappet til hele prosjektet.

Men det hadde vært koselig da.. :)

Hei hei velkommen til denne delen av forumet:)Lykke til :)

Klara 29-05-11 10:23

Sv: Prøvere
 
Hei hei, Monagh!

Velkommen til oss, og lykke til med prøvingen!

Bøtt 29-05-11 22:47

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rufus (Innlegg 1122687)
Hei alle sammen!
Vi har prøvd sånn frem og tilbake,men nå har vi bestemt oss for at vi skal ta prøvingen på alvor.
Håper jeg blir gravid i 2011.

Hei Rufus,lykke til med prøving:heia:

Klara 30-05-11 08:34

Sv: Prøvere
 
Velkommen til oss, Rufus!

Lykke til med prøvingen!

ingelin82 30-05-11 14:01

Sv: Prøvere
 
Hei
melder meg på denne.

Har en liten gutt på 2 år men nå er det på tide å få nr 2, men har pcos så nå skal jeg gå ned mangen kg 10- 15, har legetime neste mandag. Spent på hva legen kommer til å gjøre. Jeg har jo ikke mensen, sist gang var i november.

Cho 30-05-11 18:16

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1123117)
Velkommen til oss, Rufus!

Lykke til med prøvinge!

Lykke til med prøvingen hos dere også:heia:

Klara 30-05-11 19:12

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ingelin82 (Innlegg 1123523)
Hei
melder meg på denne.

Har en liten gutt på 2 år men nå er det på tide å få nr 2, men har pcos så nå skal jeg gå ned mangen kg 10- 15, har legetime neste mandag. Spent på hva legen kommer til å gjøre. Jeg har jo ikke mensen, sist gang var i november.

Hei Ingelin82!

Stikk gjerne innom PCOS-delen av forumet vårt også :smile:

Lykke til med prøvingen!

*

Rufus - Tusen takk!

Cho 31-05-11 00:46

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ingelin82 (Innlegg 1123523)
Hei
melder meg på denne.

Har en liten gutt på 2 år men nå er det på tide å få nr 2, men har pcos så nå skal jeg gå ned mangen kg 10- 15, har legetime neste mandag. Spent på hva legen kommer til å gjøre. Jeg har jo ikke mensen, sist gang var i november.


Velkommen og lykke til med prøvingen:heia:

dakota 31-05-11 21:35

Sv: Prøvere
 
Da popper jeg også inn her :) Vi er "gamle" prøvere som fikk det til på første icsi-forsøk og var i himmelen! Vår datter kom til verden for snart 1 år siden :love: Nå er vi igang igjen og har idag fått vite at innsetting blir på fredag!! :eek: Dette blir så spennende at det nesten ikke er til å holde ut! Dette er et fryseforsøk så den eneste behandlingen jeg har vært gjennom nå er Progesteron for å øke slimproduksjonen slik at eggene har best mulige forhold når de settes inn. Så da får vi se! Krysser dere fingrene for oss? :goodluck:

Forresten lykke til med dere andre som er i prøvegropa!

Bøtt 31-05-11 22:16

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dakota (Innlegg 1125405)
Da popper jeg også inn her :) Vi er "gamle" prøvere som fikk det til på første icsi-forsøk og var i himmelen! Vår datter kom til verden for snart 1 år siden :love: Nå er vi igang igjen og har idag fått vite at innsetting blir på fredag!! :eek: Dette blir så spennende at det nesten ikke er til å holde ut! Dette er et fryseforsøk så den eneste behandlingen jeg har vært gjennom nå er Progesteron for å øke slimproduksjonen slik at eggene har best mulige forhold når de settes inn. Så da får vi se! Krysser dere fingrene for oss? :goodluck:

Forresten lykke til med dere andre som er i prøvegropa!

ÅH :heia:masse lykke til:heia:

Klara 31-05-11 22:26

Sv: Prøvere
 
Så spennende, Dakota!

Klart vi krysser fingrene for dere! :goodluck:

Klara 31-05-11 22:28

Sv: Prøvere
 
Fjasnissen er forresten i gang med å arrangere lavkarbotreff i Oslo.

Jeg har tenkt meg dit, koselig hvis noen flere vil komme!

Cho 31-05-11 22:41

Sv: Prøvere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dakota (Innlegg 1125405)
Da popper jeg også inn her :) Vi er "gamle" prøvere som fikk det til på første icsi-forsøk og var i himmelen! Vår datter kom til verden for snart 1 år siden :love: Nå er vi igang igjen og har idag fått vite at innsetting blir på fredag!! :eek: Dette blir så spennende at det nesten ikke er til å holde ut! Dette er et fryseforsøk så den eneste behandlingen jeg har vært gjennom nå er Progesteron for å øke slimproduksjonen slik at eggene har best mulige forhold når de settes inn. Så da får vi se! Krysser dere fingrene for oss? :goodluck:

Forresten lykke til med dere andre som er i prøvegropa!

Så spennende og lykke til:heia:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no