Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52950)

Marella77 30-08-12 16:12

Har du prøvd denne til frokost? Marellas blomkål-omelett
 
3 Vedlegg
Jeg tipper at dette ikke er noe nytt, men har ikke sett oppskrift på dette her inne, så jeg vil gjerne dele denne. Jeg syns dette var veldig godt, fikk lyst på en bit til, en bit til, osv-osv...

Det er noe så enkelt som eggeomelett med revet blomkål.

Du trenger:

4 egg
1/2 revet blomkål
1/2 dl fløte
salt
pepper
100 g revet ost. Jeg brukte "4 oster".

Stekes i smør. La smøret smelte i en varm panne. Ta oppi blandingen. Slå ned varmen på minimum. (pass på varmen, så det ikke blir brent under.)
Legg på lokk. Ferdig etter 10 minutter.

Serveres med bacon, salat og tomat. Gjerne litt rømme også :)

Ps, etter tips fra Anarko, så smaker det helt nydelig med Fetaost! Jeg byttet da ut osten med fetaost, jeg la den på toppen etter å ha helt over røra i panne, før jeg la på lokket! mmm :)

Dietta 31-08-12 07:48

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
God ide - revet blomkål i omelett har jeg aldri hverken hørt om eller tenkt på :)

senka 31-08-12 12:20

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1377460)
Jeg tipper at dette ikke er noe nytt, men har ikke sett oppskrift på dette her inne, så jeg vil gjerne dele denne. Jeg syns dette var veldig godt, fikk lyst på en bit til, en bit til, osv-osv...

Det er noe så enkelt som eggeomelett med revet blomkål.

Du trenger:

4 egg
1/2 revet blomkål
1/2 dl fløte
salt
pepper
100 g revet ost. Jeg brukte "4 oster".

Stekes i smør. La smøret smelte i en varm panne. Ta oppi blandingen. Slå ned varmen på minimum. (pass på varmen, så det ikke blir brent under.)
Legg på lokk. Ferdig etter 10 minutter.

Serveres med bacon, salat og tomat. Gjerne litt rømme også :)


Ser nydelig ut..men kan desverre ikke spise det,da jeg har sluttet med melkeprodukter:rolleyes:

Marella77 31-08-12 16:08

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1377594)
God ide - revet blomkål i omelett har jeg aldri hverken hørt om eller tenkt på :)

Takk :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1377689)
Ser nydelig ut..men kan desverre ikke spise det,da jeg har sluttet med melkeprodukter:rolleyes:

Jeg tipper det går helt fint med egg og blomkål også... prøv... ;)

Marella77 03-09-12 14:14

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
I dag lagde jeg denne igjen. Og i dag slengte jeg oppi en liten løk kuttet i småbiter, og så la jeg all osten på toppen, istedenfor inni røra... Ble egentlig enda bedre!

Jeg lagde med 6 egg i dag, og stekte jeg på lavest varme under lokk, og jeg delte opp røra i 4 deler. La de 3 delene jeg ikke spiste til frokost, i kjøleskapet i en plastikkboks. Perfekt for oppvarming i mikrobølgeovnen til lunsj ;)

Dilly 03-09-12 21:33

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Jeg laget denne blomkålomeletten i dag. Helt nydelig ble den. Jeg sprøstekte baconet og la det oppå omeletten sammen ned noe av baconfettet. Der kosa det seg en stund under lokk og ble servert med hjemmedyrkete tomater og salat. Nam :) til og med mannen likte det, Restene skal jeg ha med meg på jobben i morgen. Gleder meg.

Anarko 03-09-12 22:10

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Oi! Skal kjøpe blomkål i morgen tidlig og ha denne til frokost!

Marella77 03-09-12 23:26

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1378736)
Jeg laget denne blomkålomeletten i dag. Helt nydelig ble den. Jeg sprøstekte baconet og la det oppå omeletten sammen ned noe av baconfettet. Der kosa det seg en stund under lokk og ble servert med hjemmedyrkete tomater og salat. Nam :) til og med mannen likte det, Restene skal jeg ha med meg på jobben i morgen. Gleder meg.

Tusen takk for tilbakemeldingen!! Det setter jeg stor pris på!! Egendyrket tomat hørtes godt ut da!! Artig at du gleder deg til å ta med på jobb syns jeg!! :) ps, lagde du med løk?

Hils mannen ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1378749)
Oi! Skal kjøpe blomkål i morgen tidlig og ha denne til frokost!

Så kult at du vil prøve! Håper at det faller i smak :)

Anarko 03-09-12 23:32

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1378775)
Tusen takk for tilbakemeldingen!! Det setter jeg stor pris på!! Egendyrket tomat hørtes godt ut da!! Artig at du gleder deg til å ta med på jobb syns jeg!! :) ps, lagde du med løk?

Hils mannen ;)



Så kult at du vil prøve! Håper at det faller i smak :)

Kommer til å ha mine egne modifikasjoner på den, som i at jeg tar den uten bacon og fløte. Og så bruker jeg fetaost istedet for vanlig ost. Men syns tipset ditt ser kjempegodt ut, og gleder meg til å prøve :D Må jo bli fantasisk frokost/lunsj for de fleste det her :D Så MÅ jeg ha tomat og salat attåt :D Skal gi tilbakemelding jeg og.

Marella77 03-09-12 23:35

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1378776)
Kommer til å ha mine egne modifikasjoner på den, som i at jeg tar den uten bacon og fløte. Og så bruker jeg fetaost istedet for vanlig ost. Men syns tipset ditt ser kjempegodt ut, og gleder meg til å prøve :D Må jo bli fantasisk frokost/lunsj for de fleste det her :D Så MÅ jeg ha tomat og salat attåt :D Skal gi tilbakemelding jeg og.

Det hørtes spennende ut med fetaost da!
Takk for tipset, det skal jeg også prøve :) :) :)

Anarko 04-09-12 13:33

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Hadde denne til frokost, og syns det ble kjempegodt! Brukte 4 egg, og hadde halvparten til frokost sammen med en litt stor salat. Så resten blir til middag, med stekt torsk :)

Marella77 04-09-12 14:34

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1378946)
Hadde denne til frokost, og syns det ble kjempegodt! Brukte 4 egg, og hadde halvparten til frokost sammen med en litt stor salat. Så resten blir til middag, med stekt torsk :)

Flott!! Nå ble jeg glad!! :) får jo litt prestasjonsangst når jeg legger ut oppskrifter :) takk for feedback!! :)

Dilly 04-09-12 16:50

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1378775)
Tusen takk for tilbakemeldingen!! Det setter jeg stor pris på!! Egendyrket tomat hørtes godt ut da!! Artig at du gleder deg til å ta med på jobb syns jeg!! :) ps, lagde du med løk?

Hils mannen ;)



Så kult at du vil prøve! Håper at det faller i smak :)

Jeg ble kjempeglad i denne omeletten, og skal lage den mange ganger :) Nei, jeg hadde ikke vanlig løk i, men en god neve finklippet gressløk fra krukka på terrassen. Nydelig var det. Neste gang tar jeg kanskje oppi litt vanlig løk også.
(hilser tilbake, he he )

Marella77 04-09-12 18:37

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1378987)
Jeg ble kjempeglad i denne omeletten, og skal lage den mange ganger :) Nei, jeg hadde ikke vanlig løk i, men en god neve finklippet gressløk fra krukka på terrassen. Nydelig var det. Neste gang tar jeg kanskje oppi litt vanlig løk også.
(hilser tilbake, he he )

Så uttrolig artig for meg å høre! ;) jeg vet at jeg ikke har funnet opp kruttet akkurat, men du vet... Små gleder ;)

Gressløk skal jeg også prøve med! Blir litt mer farger også :)

Lich 04-09-12 19:37

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Dette så spennende ut,denne tester jeg så snart jeg får handlet blomkål.
Takk for at du deler gode oppskrifter:)

Marella77 04-09-12 19:39

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lich (Innlegg 1379033)
Dette så spennende ut,denne tester jeg så snart jeg får handlet blomkål.
Takk for at du deler gode oppskrifter:)

Så hyggelig å høre! Syns det er artig å dele når jeg selv får noen favoritter ;)

Anarko 04-09-12 22:40

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Jeg lagde med litt løk i. Syns det var snadder jeg :) Den blir til lunsj i morgen etter jeg har trent. Blir nok en schläger i denne leiligheten her fremover :)

Marella77 04-09-12 22:42

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1379113)
Jeg lagde med litt løk i. Syns det var snadder jeg :) Den blir til lunsj i morgen etter jeg har trent. Blir nok en schläger i denne leiligheten her fremover :)

Herlig!! Deilig å finne noen schlägere ;)

Marella77 05-09-12 10:05

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1379113)
Jeg lagde med litt løk i. Syns det var snadder jeg :) Den blir til lunsj i morgen etter jeg har trent. Blir nok en schläger i denne leiligheten her fremover :)

Hei igjen Anarko! Jeg prøvde uten løk og med fetaost i dag. Og med mer fløte! Det ble helt nydelig!! Takk for tipset!!! :)

Anarko 05-09-12 11:24

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1379187)
Hei igjen Anarko! Jeg prøvde uten løk og med fetaost i dag. Og med mer fløte! Det ble helt nydelig!! Takk for tipset!!! :)

Flott! Fetaost er alltid en vinner ;) Jeg skal snart trene, og gleder meg til å komme hjem igjen og kose meg med blomkålomelett :D Tror det må være perfekt etter-trening-mat :)

Marella77 05-09-12 11:38

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1379246)
Flott! Fetaost er alltid en vinner ;) Jeg skal snart trene, og gleder meg til å komme hjem igjen og kose meg med blomkålomelett :D Tror det må være perfekt etter-trening-mat :)

Ønsker deg en god treningsøkt!! :)

Marella77 06-09-12 10:45

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Som noen kanskje har skjønt, så har jeg fått dilla på denne...

Dagens variant:

6 egg
1/2 glass fetaost (minus oljen)
salt og pepper
1/2 revet blomkål
noen buketter med blomkål, i små biter
litt under 1 dl fløte
6 cm purreløk

Må stekes litt lengre når det er så mye i panna. Jeg har gasskomfyr, så det er viktig å steke på svak varme har jeg funnet ut. hehe... Brent bunn er ikke noe godt!

Ellers så spiser jeg cherrytomater som er skjært i biter, og blandet med basilicum vinaigrette, salt og pepper. Nyydelig!! :)

Fedona 06-09-12 11:26

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Takk for at du la ut denne! Høres nydelig ut! Den skal jeg også jammen prøve :) du trenger ikke ha prestasjonsangst i det ble tatt! :D

Anarko 06-09-12 11:52

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
I går hadde jeg denne med fiskepudding i :P Jeg var nemlig så overlykkelig når jeg fant fiskekaker og fiskepudding med lite karbs i på butikken, at jeg måtte ha det med en gang :D Blomkålomelett med fiskepudding funker fint! Men glemte helt osten da.
I dag lager jeg blomkålomelett med fetaost, om det blir med eller uten fiskepudding/fiskekake vet jeg ikke enda. Det blir lunsjen etter trening :)

Marella77 06-09-12 13:24

Sv: Har du prøvd denne til frokost? Marellas omelett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1379655)
Takk for at du la ut denne! Høres nydelig ut! Den skal jeg også jammen prøve :) du trenger ikke ha prestasjonsangst i det ble tatt! :D

Bare koselig å dele syns jeg! Det gir meg litt spenning i hverdagen om du skjønner, hehe... Har ikke så veldig spennede liv skjønner du ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1379665)
I går hadde jeg denne med fiskepudding i :P Jeg var nemlig så overlykkelig når jeg fant fiskekaker og fiskepudding med lite karbs i på butikken, at jeg måtte ha det med en gang :D Blomkålomelett med fiskepudding funker fint! Men glemte helt osten da.
I dag lager jeg blomkålomelett med fetaost, om det blir med eller uten fiskepudding/fiskekake vet jeg ikke enda. Det blir lunsjen etter trening :)

Hadde du denne med fiskepudding i, som du skriver, dvs at du puttet biter av fiskepuddig oppi eller? Eller hadde det det til? Hvilket merke har lite med karbo?

Jeg spiste dette til frokost som skrevet over, og nå til lunsj etter trening... Snart begynner jeg å legge egg selv, så mye omelett jeg har spist i det siste ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no