Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34600)

Cec1973 26-06-10 21:56

Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Jeg begynte på ketolyse for 19 dager siden. De fire-fem første dagene var virkelig ille og jeg vurderte nesten å gi opp. Var kvalm, svimmel, hadde "bomullshode", vondt i hodet, kaldsvettet, var desorientert osv... Da dette gikk over var jeg helt fin inntil for to dager siden. Da kom det tilbake igjen... jeg har ikke gått ned mer enn 1-2 kilo, men jeg skal ikke ned mer enn 5-7 kilo, så kanskje derfor det går tregt?

Hvorfor får jeg disse abstinensene igjen nå? Nei, jeg har ikke vært ute av ketose på 2 uker og jeg har vært flink hele veien. har ligget på mellom 20-25 kh. Hvis det ikke gir seg snart tror jeg ikke at jeg klarer dette... Noen innspill?

Cec xxx.

tina therese 27-06-10 00:23

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Tar du noe mineral tilskudd?

Cec1973 27-06-10 10:24

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Jeg tok magnesium de første dagene bare, men så glemte jeg det helt. Kanskje jeg skal begynne å ta det igjen? Tror du det vil hjelpe?

Cec xxx.

Pearl 27-06-10 10:34

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Det betyr iallefall noe for meg. Med for lite magnesium får jeg fort kramper. Jeg tror jeg vil anbefale deg å ta alle ketolysetablettene. De inneholder vitaminer og mineraler man får for lite av på ketolyse.

ada-emilie 27-06-10 10:46

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Ja ta alle de som er anbefalt. Man har ekstra behov for kalium også. Derfor anbefaler Torkil LO-salt. Og spis karbohydratene i form av grønnsaker for å få i deg viktige stoffer der. Spiste du noe utenom det vanlige før du ble dårlig igjen?

Cec1973 27-06-10 11:01

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Takk for tips om vitaminer og mineraler.

Nei, jeg spiste det samme som jeg har gjort de ukene jeg var helt fin. Kan det komme av at det er nå fettforbrenningen starter (leste at den starter for fullt etter 3-4 uker) og at det på en måte blir et nytt stadie? Som sagt, så har jeg ikke gått ned mer enn 1-2 kilo, så ikke så mye å skryte av der nei...:-/ Kanskje jeg vil gå mer ned nå? <sier hun med håp i stemmen> :)

Cec xxx.

ada-emilie 27-06-10 17:51

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Jeg var ikke iorden før etter fire uker.

Cec1973 27-06-10 17:56

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 896554)
Jeg var ikke iorden før etter fire uker.

Takk, godt å vite. Da har jeg kanskje en uke igjen...:) I dag har jeg forresten følt meg bedre igjen. Da jeg så på dagsmenyen min så jeg at jeg antageligvis spiser for lite fett. Jeg klarer ikke helt å venne meg av tanken på at fett er totalt galt. Er redd summen på kalorier skal komme opp i uante høyder og at jeg skal legge på meg...

Cec xxx.

ada-emilie 27-06-10 20:03

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Det var jeg redd for også i begynnelsen så jeg skrev ned kaloriene jeg fikk i meg bare for å vite at jeg var på den sikre siden og slapp å uroe meg for å gå opp i vekt. Jeg skriver opp hva jeg spiser etter hvert måltid i en liten notisbok,jeg. Kontrollfrik kanskje, men da slipper jeg å være redd for å få i meg for mye energi ihvertfall.

Georgine 27-06-10 20:10

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
3dje uken min er ufattelig tung og jeg sliter med masse abstinenser. Men vet og at når jeg kommer meg igjennom den uken så går alt så utrolig mye bedre i etterkant.

Cec1973 27-06-10 20:17

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 896587)
Det var jeg redd for også i begynnelsen så jeg skrev ned kaloriene jeg fikk i meg bare for å vite at jeg var på den sikre siden og slapp å uroe meg for å gå opp i vekt. Jeg skriver opp hva jeg spiser etter hvert måltid i en liten notisbok,jeg. Kontrollfrik kanskje, men da slipper jeg å være redd for å få i meg for mye energi ihvertfall.

Jeg har vurdert det samme, men vet at med en gang jeg begynner å skrive opp, så bærer det litt galt av sted med meg. :) Det blir liksom litt for altoppslukende og meningen med denne "dietten" var jo at den skulle være enkel å forholde seg til, uten så mye telling og skriving. Å telle karber gjør jeg jo til en viss grad, men bare sånn at jeg vet at jeg ligger på rundt 20.

Hvor mange kalorier ligger du på for dagen da?

Cec xxx.

Cec1973 27-06-10 20:17

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine (Innlegg 896588)
3dje uken min er ufattelig tung og jeg sliter med masse abstinenser. Men vet og at når jeg kommer meg igjennom den uken så går alt så utrolig mye bedre i etterkant.

Ååååååh, takk skal du ha! Hehe, dette trengte jeg å høre! Formen har heldigvis vært upåklagelig i dag, selv om jeg får melkesyre i beina bare jeg går opp trappen...:-/ :-D

Cec xxx.

ada-emilie 28-06-10 22:11

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?
 
Hva jeg ligger på er ikke interessant fordi du bør ta utgangspunkt i egen kroppsbygning, kjønn, energiforbruk/aktivitetsnivå, alder, vekt og høyde.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no