Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Tunfisk på boks ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36207)

-marie- 31-08-10 19:58

Tunfisk på boks ...
 
Finnes det en boks med tunfisk som ikke bader i solsikkeolje? F.eks. i rapsolje eller lignende i stedet??

Kula 31-08-10 22:18

Sv: Tunfisk på boks...
 
Den eneste tunfiskboksen jeg kjøper kommer fra Ramirez, de bruker olivenolje. Selve boksen er pakket i en grønn eske. Veldig god!


-

Gracella 01-09-10 00:18

Sv: Tunfisk på boks...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -marie- (Innlegg 925858)
Finnes det en boks med tunfisk som ikke bader i solsikkeolje? F.eks. i rapsolje eller lignende i stedet??

Du har jo tunfisk i vann (eller gele...).
Jeg kjøper den i vann og heller det ut før jeg bruker tunfisken i salat med masse GOD olje, mmmmmmmm :)

-marie- 01-09-10 08:13

Sv: Tunfisk på boks ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 925980)
Den eneste tunfiskboksen jeg kjøper kommer fra Ramirez, de bruker olivenolje. Selve boksen er pakket i en grønn eske. Veldig god!
-

Supert! Hvor får du kjøpt den?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 926070)
Du har jo tunfisk i vann (eller gele...).
Jeg kjøper den i vann og heller det ut før jeg bruker tunfisken i salat med masse GOD olje, mmmmmmmm :)

Smart idé :D Takk!

TrillTrall 01-09-10 08:40

Sv: Tunfisk på boks ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -marie- (Innlegg 925858)
Finnes det en boks med tunfisk som ikke bader i solsikkeolje? F.eks. i rapsolje eller lignende i stedet??

Jeg kjøpte en pakke med tre små bokser tunfisk i olivenolje for en stund siden, i en såkalt innvandrerbutikk. Karen i disken sa at jeg ikke måtte helle ut oljen, men bruke den, men den oljen var ekkel i min munn. Usj.

Oljen fra fetaostglassene derimot... Mmmm....

delfin 01-09-10 08:53

Sv: Tunfisk på boks ...
 
Rema har billig tunfisk i både vann, gele og olje. Selv liker jeg best den i gele , men vann er også ok.

Kula 01-09-10 09:23

Sv: Tunfisk på boks ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -marie- (Innlegg 926161)
Supert! Hvor får du kjøpt den?



De fleste Meny-butikkene har den, samt Ica-butikker med godt utvalg.


-

Imse 01-09-10 12:24

Sv: Tunfisk på boks ...
 
Bruker kun tunfisk i vann jeg, og tilsetter heller god olje etterpå. Den olja de vanligste boksene inneholder er og blir varmpressa olje og ikke bra. Hjelper ikke at det heter olivenolje, om den er varmpresset, står det ikke virgin olje, så er det varmpressa.

-marie- 01-09-10 16:47

Sv: Tunfisk på boks ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 926352)
Bruker kun tunfisk i vann jeg, og tilsetter heller god olje etterpå. Den olja de vanligste boksene inneholder er og blir varmpressa olje og ikke bra. Hjelper ikke at det heter olivenolje, om den er varmpresset, står det ikke virgin olje, så er det varmpressa.

Sier mye klokt du Imse, både her og andre forum! Takk for svar :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no