Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56863)

Butterfly83 24-10-16 13:54

Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Starter en ny tråd jeg. Trenger masse tips og inspirasjon til å komme ordentlig i gang igjen så håper alle vil bruke tråden :) Det trenger jo absolutt ikke være noe fancy eller spennende retter.

Spinnerette 24-10-16 22:49

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Her var det falafel laget med masse grønn squash inni og litt rødløk, grønn salat ved siden av. Funker veldig bra å blande inn div grønnsaker i falafelrøre for å spe ut karbene litt, saftig og godt blir det og! :D

Butterfly83 25-10-16 00:16

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Hvilken oppskrift bruker du? Hørtes veldig godt ut! Falafel er jo så nam! :D

Spinnerette 25-10-16 01:07

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1529024)
Hvilken oppskrift bruker du? Hørtes veldig godt ut! Falafel er jo så nam! :D

Ingen spesifik oppskrift, bare litt sånn henta fra her og der, haha! Blir litt sånn når man lager noe mange ganger.. :o Sånn ca, en boks kikerter, tror drenert vekt er ca 200g, en stor finstrimlet squash, en toppet ss mandelmel, 1/2 liten rødløk, et fedd presset hvitløk, en ts spisskummin, litt koriander, litt salt og bittelitt cayennepepper. Moser alt sammen i en bolle med en gaffel, og lager små boller. Steker dem litt i panne først, deretter inn i ovnen en stund ^^
Lagre
Lagre

sylwester 25-10-16 13:16

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Igår lagde jeg karrigryte med kylling og bacon og en chilliconcarne. Skal bli middagene de neste 2 uker.

Butterfly83 25-10-16 13:41

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1529025)
Ingen spesifik oppskrift, bare litt sånn henta fra her og der, haha! Blir litt sånn når man lager noe mange ganger.. :o Sånn ca, en boks kikerter, tror drenert vekt er ca 200g, en stor finstrimlet squash, en toppet ss mandelmel, 1/2 liten rødløk, et fedd presset hvitløk, en ts spisskummin, litt koriander, litt salt og bittelitt cayennepepper. Moser alt sammen i en bolle med en gaffel, og lager små boller. Steker dem litt i panne først, deretter inn i ovnen en stund ^^
Lagre
Lagre

Åh, nam! Det skal testes ut.

Middagen her i går ble kjøttkaker/karbonader med ostebiter inni, og servert med blomkålmos.

Butterfly83 25-10-16 18:16

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
I dag blir det spareribs fra fryseren (med minst mulig av marinaden) og ugly beans til :)

Spinnerette 25-10-16 20:29

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1529029)
Åh, nam! Det skal testes ut.

Middagen her i går ble kjøttkaker/karbonader med ostebiter inni, og servert med blomkålmos.

Glemte å skrive at en må presse ut litt vann av squashen! Bare sånn så det er sagt :p

Spinnerette 28-10-16 23:29

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
I dag var det taco med en mama lupes tortilla og krydret bønnemos istedet for kjøttdeig. :)

TrillTrall 29-10-16 11:16

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
I går var det taco med Coop vegetardag tacofyll av erteprotein, knallgodt! Men jeg gjetter på at det er temmelig overpriset... 49,- for 300 gram gir en kilospris på 163,- og erter koster ikke mange kronene, men jeg skjønner jo at det ligger en lang tilberedelsesprosess bak da. Godt og for meg holder det til 4 lefser (spiste to i går), men om jeg kommer til å gjenta det ofte? Vet ikke, synes prisen var høy. Ungene får jo mer karbonadedeig for lavere pris. Og boks chilibønner lett most med stavmikseren koster mye mindre og er kjempegodt der også så...

I dag blir det vel reprise fra i går, dvs. ungene skal ha hjemmelaget pizza og jeg tar restene fra i går, fremdeles uvisst om jeg tar det som taco eller om jeg lager 1-2 små porsjonspizzaer av pitabrød eller polarbrød til meg. :)

Butterfly83 29-10-16 13:59

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
I går ble det spareribs med krydret bønneblanding fra rema. Litt ekstra karber i bønnene, men har blitt veldig glad i det så det får gå.

I dag blir det kyllingkarri-pai etter oppskrift fra 56kilo.se :)

BenteR 30-10-16 02:34

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Lammesuppe, og restene blir middag i morgen :)

Butterfly83 30-10-16 15:09

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1529084)
I går var det taco med Coop vegetardag tacofyll av erteprotein, knallgodt! Men jeg gjetter på at det er temmelig overpriset... 49,- for 300 gram gir en kilospris på 163,- og erter koster ikke mange kronene, men jeg skjønner jo at det ligger en lang tilberedelsesprosess bak da. Godt og for meg holder det til 4 lefser (spiste to i går), men om jeg kommer til å gjenta det ofte? Vet ikke, synes prisen var høy. Ungene får jo mer karbonadedeig for lavere pris. Og boks chilibønner lett most med stavmikseren koster mye mindre og er kjempegodt der også så...

Hvilket tacofyll er det? Jeg ble litt nysgjerrig så jeg tittet etter det på Prix i går. Men der hadde de kun Santa Maria vegetarfyll. En pulverpose man blandet med vann og hermetisk tomat slik at det tilsvarte 300 g med kjøtt. Kosta 21 kr for en pose.


Nå ligger en svinestek med svor i crockpoten sammen med litt grønnsaker. Tar den under grillen i ovnen til slutt for å få sprø svor. Skal ha fløtesaus og kanskje litt surkål til.


Edit: Leste litt mer om det nå og ser at coop vegetardag er laget på erteprotein, og santa maria på soyaprotein.

TrillTrall 30-10-16 22:32

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1529113)
Hvilket tacofyll er det? Jeg ble litt nysgjerrig så jeg tittet etter det på Prix i går. Men der hadde de kun Santa Maria vegetarfyll. En pulverpose man blandet med vann og hermetisk tomat slik at det tilsvarte 300 g med kjøtt. Kosta 21 kr for en pose.


Nå ligger en svinestek med svor i crockpoten sammen med litt grønnsaker. Tar den under grillen i ovnen til slutt for å få sprø svor. Skal ha fløtesaus og kanskje litt surkål til.


Edit: Leste litt mer om det nå og ser at coop vegetardag er laget på erteprotein, og santa maria på soyaprotein.

https://coop.no/extra/butikknytt/4-p...op-vegetardag/ Du har sikkert funnet det nå, dette er et ferdig-produkt og ligger i kjøledisken/kjøleskapet på butikken. Var kjempegodt, men som sagt - når prisen er 1,5 gang så høy som kilosprisen på karbonadedeig så blir det ikke kjøpt så ofte er jeg redd.

Spinnerette 31-10-16 10:40

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
I går var det hjemmelaget indisk, løk-bhajis og gobi masala. Sambo lagde seg noe lam i tillegg. :)
I dag tror jeg det blir en eller annen form for tomatbasert grønnsaksuppe med linser!

annex 31-10-16 15:33

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Tomatsuppe med kylling-rester fra i går

BenteR 31-10-16 20:34

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Gjengen min får lungemosgrateng, mens jeg tar resten av lammesuppa

Susa84 01-11-16 16:10

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Nei, den som viste det. Jeg vet ikke rett og slett. Står litt blank ang middag.

Carisma 03-11-16 12:59

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
I dag blir det en gammel klassiker, ovnsbakt laks med brokkoli og rømme. Tidligere har jeg kokt potet eller fullkornspasta til femåringen, men det gidder jeg ikke for han spiser mye heller brokkoli.

Butterfly83 03-11-16 13:22

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Tror det blir squash carbonara i dag :)

Susa84 03-11-16 14:19

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Jeg jobber fra 16:15-18:15 i dag, så blir en havre yoghurt på jobben som jeg blander i noen paranøtter, gojibær oppi, + litt baobab superfruit pulver oppi. Blir nok middagen min i dag :)

BenteR 03-11-16 16:08

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Osso bucco

TrillTrall 03-11-16 16:52

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Susa84 (Innlegg 1529250)
Jeg jobber fra 16:15-18:15 i dag, så blir en havre yoghurt på jobben som jeg blander i noen paranøtter, gojibær oppi, + litt baobab superfruit pulver oppi. Blir nok middagen min i dag :)

Havreyoghurt? Hva er det?

Her blir det egg i dag, speilegg tror jeg. :)

Carisma 04-11-16 10:40

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Etter en lang diskusjon om hvorfor vi ikke kunne ha sushi igjen, lot minstemann seg overtale til å spise Løvebiff i dag :D Dvs Løvbit, med ulgy beans og barnaise saus, og muligens burgerbrød til ham.

Butterfly83 06-11-16 16:05

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016
 
Svinestek med svor, fløtesaus og grønnsaker


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no