Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Sjokolade uten tilsatt sukker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43902)

Higu83 10-05-11 17:44

Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Hei ;)
Jeg lurer på om noen a dere her inne har erfaring med Melke sjokoladen fra CLOETTA?? Jeg går på ketolysekuren og har nå prøvd å spise litt a denna "sjokkisen" :p Så får jeg bare håpe at jeg fortsatt er i ketose i kveld hehe.
Men er det noen her inne som har spist den og fortsatt er i ketose?
hilsen en som er litt sulten på søtt :D

frøken 10-05-11 18:34

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
mmm, ja:) Kan spise en hel, og fortsatt være i ketose. men jeg tåler mye karbo uten å gå ut av ketose.

marjusen 10-05-11 18:44

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
hender jeg og spiser en hel slik uten å gå ut av ketose. God er den og

Higu83 10-05-11 20:06

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
ja den var veeeeldig god. nesten sånn at jeg anger på at jeg smakte på den hehe. men tørr ikke spise mer a den i dag. for det r jo tross alt over 50 krabo i den og tror ikke jeg kan spise så mye uten å gå ut a ketosen. men da vet jeg hvertfall at jeg kan spise litt a den :p

marjusen 10-05-11 20:12

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Higu83 (Innlegg 1103121)
ja den var veeeeldig god. nesten sånn at jeg anger på at jeg smakte på den hehe. men tørr ikke spise mer a den i dag. for det r jo tross alt over 50 krabo i den og tror ikke jeg kan spise så mye uten å gå ut a ketosen. men da vet jeg hvertfall at jeg kan spise litt a den :p

husk at du kan trekke fra sukkeralkoholene. så i hele den plata er det ca 13 karbs du skal telle:)

Marius

Antoinette6 10-05-11 20:14

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Den er nyyyydelig ! Men jeg tåler ikke mye av Maltitolen, dessverre. Eller heldigvis.

Higu83 10-05-11 20:24

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
ja jeg så det sto noe om sukkeralkoholer. og en venninne a meg sa at de bare gikk rett gjennom kroppen så de var ikke noe farlig med. så håper litt på jeg kan spise den sånn innimellom.. sånn en gang i mnd for oss jenter hehehe :p

mysil 10-05-11 21:37

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Det er den beste sukkerfrie sjokoladen jeg har smakt hvertfall, men en halv plate er maks av det jeg tåler om gangen :)

Antoinette6 10-05-11 21:58

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Nemlig, mysil ! Det ER den beste. Helt Freia Melkesjokoladeaktig. Nesten bedre. . . .

Higu83 11-05-11 18:07

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Ja den var syyykt god. og var heldigvis i ketose i går kveld :D så detta kan jeg leve med asså. oxo kom venninna mi hjem i dag med den andre Sukkerfritt fra rema. så gleder meg til å smake litt på den og i dag hehe :p

streber 11-05-11 21:22

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
jeg eeelsker den og tåler mye av den, holder meg i ketose også:p

DakiA 12-05-11 14:08

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Hvor kan man kjøpe den?

Imse 12-05-11 14:21

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av DakiA (Innlegg 1104765)
Hvor kan man kjøpe den?

Jeg kjøper på kiwi og rema1000.

Imse 12-05-11 14:24

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Cloetta sin er veldig god, både den mørke og den lyse. Men spiser jeg en halv plate får jeg diarè.. Og tro det eller ei, jeg har prøvd flere ganger:lol: Det holder med 1-2 striper for min del.

Jeg fant en sjokolade som var enda bedre enn cloetta, jeg husker ikke helt hva den heter, men den er belgisk, og heter noe med Gylvian eller noe sånt, begynner i allefall på Gy.. Jeg fant den på ica maxi på hamar. Det er slik sjokolade som smelter på tungen og som det meste av belgisk sjokolade så smaker den mye bedre enn noe freia klarer å få til.

Higu83 12-05-11 17:51

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Jeg kjøpte denna på rema :)
skjønner hva du mener når du skriver du får litt diare :p hehe. det har skjedd me med og når jeg har spist den. vet ikke hvorfor men. spiste en halv remse a den nå så får jeg se åssen det går hehe :D

streber 12-05-11 18:22

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Det er vel sukkeralkoholene, står utenpå at den kan virke lakserende ved stort inntak. Hvilket for min del er perfekt, brukt masse midler for å få ut der bak i ca 10 år nå, bruker ikke slike medisiner mer, jeg bruker sjokoladen. Nå får jeg ut normalt(ikke diare)der bak 1-2 ganger daglig! For de fleste er ikke det noen "big deal" for meg som har hatt så mye problemer er det gøy at en sjokolade kommer å fikse problemet liksom:pEffekten kan nok avta etterhvert, men NÅ nyter jeg det!

Nnem 12-05-11 18:24

Sv: Sjokolade uten tilsatt sukker
 
Har aldri sett den på verken Kiwi eller Rema1000. Bare den sjokoladen som kalles Pramil. Tror det var det den het. Kjøper Cavalier selv.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no