Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Lavkarbobrød og karbohydrater (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42940)

Dolsi 11-04-11 22:01

Lavkarbobrød og karbohydrater
 
Bakte ett lavkarbobrød for noen dager siden. Synes brødet er kjempegodt og mettende.
Lurer litt på ca hvor mange karobhydrater det er i en tynn skive?
Kan man f, eks spise skinke og ost på skivene? Blir det greit liksom? :confused:

Gerd 11-04-11 22:03

Sv: Lavkarbobrød og karbohydrater
 
Det finner du ut ved å regne ut karbene i ingrediensene du har brukt :ja:

Dolsi 11-04-11 22:10

Sv: Lavkarbobrød og karbohydrater
 
Må tilstå at jeg ikke orker å regne på det :rolleyes:
Brukte 8 egg, en halv boks creme fraiche, så var det vel 75 g kruskakli, 100 gram sesamfrø, 90 gram solsikkekjerner, 8 ss linfrø, 6 ss solsikkeolje, og 3 ts bakepulver.

Brødet ble forresten kjempefint og det smaker veldig godt.
Jeg er bare litt usikker på hvor mye man kan spise av dette. Spiser aldri mer enn en skive til ett måltid, og gjerne til to måltide daglig.

Nerthus 11-04-11 22:27

Sv: Lavkarbobrød og karbohydrater
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolsi (Innlegg 1081584)
Må tilstå at jeg ikke orker å regne på det :rolleyes:
Brukte 8 egg, en halv boks creme fraiche, så var det vel 75 g kruskakli, 100 gram sesamfrø, 90 gram solsikkekjerner, 8 ss linfrø, 6 ss solsikkeolje, og 3 ts bakepulver.

Brødet ble forresten kjempefint og det smaker veldig godt.
Jeg er bare litt usikker på hvor mye man kan spise av dette. Spiser aldri mer enn en skive til ett måltid, og gjerne til to måltide daglig.

Hvis du ikke orker å regne på det - hadde du tenkt at andre skulle gjøre jobben for deg?? Det er vel litt mye og forvente - synes du ikke? ;)

Legg brødet inn som oppskrift på www.diett.no - og velg antall porsjoner lik antall skiver du får utav et brød så regner programmet det ut for deg.

Dolsi 12-04-11 06:35

Sv: Lavkarbobrød og karbohydrater
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1081614)
Hvis du ikke orker å regne på det - hadde du tenkt at andre skulle gjøre jobben for deg?? Det er vel litt mye og forvente - synes du ikke? ;)

Legg brødet inn som oppskrift på www.diett.no - og velg antall porsjoner lik antall skiver du får utav et brød så regner programmet det ut for deg.

Nei, det var vel heller sånn at jeg tenkte at noen her inne hadde bakt samme brød før og at de da kanskje ville dele karboinnholdet med meg.
Tall er ikke min sterke side, så jeg styrer gjerne unna å regne på ting.
Fikk svar fra ei på et annet forum da, så jeg vet sånn ca hvor mye karbo det er i 100 gram

Takk for tipset om diett. no Må vel begynne å bruke det litt så jeg ser hvor mye jeg får i meg


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no