Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Annen mat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Diverse oppskrifter på lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9616)

Hege_ 09-07-06 16:21

Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Fant denne på nettet og det så ganske ok ut.
http://matmons.net/visKategori.asp?meny=26&kategori=135

Iset 10-07-06 00:52

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Oooh der ligger MIN blomkålstappe jo. :D
Nå lurer jeg fæælt på hvem her inne som heter Thomas Edvardsen. :P

Hege_ 10-07-06 18:16

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Oooh der ligger MIN blomkålstappe jo. :D
Nå lurer jeg fæælt på hvem her inne som heter Thomas Edvardsen. :P

Er det du som er opphavsdamen? Er den god? Tenkte å prøve den, men har bare ikke kommet så langt ennå...

nalana 10-07-06 18:57

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Thomas Edvardsen er opphavsmannen til denne siden som jeg også synes virker ganske bra. Meningen hans er at folk skal legge inn oppskrifter der som de liker slik at det blir et greit bibliotek etter hvert. Og det uten reklame og kostnader. Sånn sett, så kan hvem som helst ha lagt inn din oppskrift der. Det er ikke sikkert denne Thomas har bidratt med så mange selv. Du får ta det som et kompliment uansett Iset, i hvert fall så lenge det ikke er noen som prøver å tjene penger på andres oppskrifter:boxing:

Iset 11-07-06 08:04

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Åja er det sånn det fungerer ja? Hehe nei jeg bryr meg ikke om at mine oppskrifter blir lagt ut av andre, jeg legger dem jo ut selv. Syns bare det er en positiv ting at det blir spredd. :D
Eneste gangen jeg er blitt litt småfurten er da jeg så at en kakeoppskrift jeg har funnet på ble lagt ut på en kakeside med kopibeskyttelse og vist frem som "egen" oppskrift, den er såpass spesiell at jeg vet det er opprinnelig min. Men så vet jeg jo også at man ikke har kopirett på oppskrifter, iallefall ikke så lenge man feks. forandrer litt på ingrediensene. Så jeg bryr meg egentlig ikke så mye. :P

Lurer på om jeg skal legge inn noen oppskrifter der, ganske greit å ha en slik side med masse samlet. Håper mange andre gjør det samme. :)

Hege: ja den er knallgod! Jeg prøvde ut flere blomkålmos-varianter og syntes alle smakte så kjedelig, før jeg fant på å putte fetaost (som jeg elsker) oppi og da ble det ekstremt mye bedre!!!! :D

Hege_ 11-07-06 08:21

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Må prøves. Jeg er ikke spesielt glad i fetaost, men prøver likevel. Viktig med en "open mind" vet du :D

Iset 11-07-06 08:23

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Jeg har ei venninne som ikke liker fetaost, og som brukte Philadelphia i mosen heller, det ble kjempegodt det og. :)
Kan tenke meg det er godt med smakssatte kremoster i den, feks med hvitløk, pepper, pesto (mmmm) eller urter eller lignende. Det må jeg prøve!!

Carisma 11-07-06 11:24

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Jeg bruker cheddar og parmesan i (siden det er det som står i fedon-boka) og den er kjempegod. Bruker den mye til koteletter og annet svinekjøtt.

Helene 11-07-06 13:11

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
jeg bruker krydder eller urte ost.. Aline som kom med den iden.

nalana 13-07-06 00:40

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Jeg har prøvd pepperosten. Godt! Har også blandet feta og pepper. Ikke fullt så bra. Neste gang skal jeg prøve philadephia. Da blir den sikkert mer nøytral. Lagde forresten ny porsjon i dag, og tok litt johannesmel i for å få den tykkere. Gikk rett i fryseren, så vet ikke helt hvor vellykket det ble, men var veldig forsiktig med mengden første gangen også da. Rapport kommer senere.

Hege_ 13-07-06 21:43

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
I dag prøvde jeg stappa! Kjempedigg. Lagde det med tacokjøttkaker som det ligger oppskrift her på et eller annet sted. Mannen min ble og imponert. Han sa det lukte så godt når han var ute og slo plenen. Det var av kjøttkakene det da..

firth 13-07-06 22:04

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Har spist blomkålstappe (til et fylt andebryst) i dag, og det er digg.

2 blomkål
1 fedd vitløk
1 teskje knust ingefær
hvit pepper
Cayennepepper
Chili/tomat/paprika-blanding (Santa Maria, med kvern)
1 pakke nesten sprøstekt bacon
Smør
Fløte for å få rett konsistens

Andebrystet skjærer jeg opp og fyller med oliven/cheddar/chorizo/Aubergine/chili kjørt med stavmikser. Holder det sammen med tannpirkere, og steker på svak varme lenge... Ruter opp fett-siden og "sprøsteker" dette mot slutten.

Det blir HELT greit.

Det er middag til 4 personer (minst).

Merete A 13-07-06 22:11

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! Snadder!!! :D

nalana 29-07-06 12:48

Sv: Diverse oppskrifter på lavkarbo
 
Noen som har vært inne på den omtalte siden i ettertid. Jeg ville inn å titte litt i dag, men nå er den borte. Lurte bare på om den bare er nede for en liten stund eller om den har vært borte lenge.
Synd i tilfelle, for ideen var jo ganske god og siden så bra ut. Ikke synd på oss her inne uansett da, for vi har jo veldig fint oppskriftsforum selv.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no