Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Sykt stygg ånde (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54819)

Metal_Barbie 13-08-13 10:30

Sykt stygg ånde
 
De siste dagene har mannen kommentert fæl ånde til tross for god munnhygiene..er dette ketoner?Når isåfsll eller hvordan bli kvitt dårlig ketoseånde?:confused:

index 13-08-13 11:00

Sv: Sykt stygg ånde
 
Gratulerer! Du har kommet i gang med ketosen! Det lukter dritt og gir en vemmelig smak i munnen, men det går over etter en måned eller to. I mellomtiden må du bare forsøke å skjule lukten. Jeg brukte SB12 skyllemiddel og Fribol halsdrops, det hjalp litt. Men det var herlig når ketoseånden forsvant igjen, det må jeg innrømme....

Gerd 13-08-13 11:18

Sv: Sykt stygg ånde
 
Nok vann hjelper også. Har i tillegg alltid en sprayflaske munnvann (apoteket) i veska.
Jeg har aldri blitt ketoseånden. :)

Kafferosa 13-08-13 11:28

Sv: Sykt stygg ånde
 
Jeg tenker at stygg ånde tross alt ikke er mitt problem:p

Jeg kjenner den ikke....

Men jeg har kjent ketoseånde av andre og jeg må bare innrømme at det ikke lukter særlig godt, nei:rolleyes:

index 13-08-13 13:09

Sv: Sykt stygg ånde
 
Det er ikke bare lukten, man får en metallisk smak i munnen også. Og da hjelper det å skylle med f.eks. SB12...

Gerd 13-08-13 13:25

Sv: Sykt stygg ånde
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1454265)
Det er ikke bare lukten, man får en metallisk smak i munnen også. Og da hjelper det å skylle med f.eks. SB12...

Jeg ble helt tørr i munn av SB12....

synsegulla 13-08-13 14:12

Sv: Sykt stygg ånde
 
Vademecum munnspray er det eneste som funker her. ;)

juli82 13-08-13 16:07

Sv: Sykt stygg ånde
 
Var i ketose fra feb til juli, merket ikke noe av dårlig ånde ( mulig bare ingen turte å si ifra da:rolleyes: ) får ikke alle denne ånden?? Gikk ned 17 kg og utslag på stiks!!

Gerd 13-08-13 16:08

Sv: Sykt stygg ånde
 
Nei ikke alle får den.

Torkil 13-08-13 20:41

Sv: Sykt stygg ånde
 
Hei
Ånden skyldes at ketoner er flyktige stoffer bla. aceton. De fordamper fra blodet til lungene og pustes ut. Du puster altså ut fett fra kroppen nå ;-) Ikke veldig store mengder ,men dog.
Etter tre uker med ketose og regelmessig fysisk aktivitet reduserer kroppen ketonproduksjonen og dermed den dårlige ånde. Dette fordi musklene da har blitt vant til å forbrenne fett direkte uten fettet først må omdannes til ketoner i leveren. Da kommer det meste av energien fra fett :-))
Ofte er det personer nær en som kjenner ånden i starten, mens andre ikke kjenner det.
Uansett er det en liten pris for alle de gode effekter av ketosen, bla fordoblet fettforbrenning.
Vennløig Hilsen
Torkil:)

Photobscura 15-08-13 09:37

Sv: Sykt stygg ånde
 
Hadde både ånden og metallsmaken i munnen, den forsvant hos meg etter en fire ukers tid. :) Dette ser heldigvis ut til å gjelde flertallet.

Metal_Barbie 15-08-13 09:41

Sv: Sykt stygg ånde
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 1454334)
Hei
Ånden skyldes at ketoner er flyktige stoffer bla. aceton. De fordamper fra blodet til lungene og pustes ut. Du puster altså ut fett fra kroppen nå ;-) Ikke veldig store mengder ,men dog.
Etter tre uker med ketose og regelmessig fysisk aktivitet reduserer kroppen ketonproduksjonen og dermed den dårlige ånde. Dette fordi musklene da har blitt vant til å forbrenne fett direkte uten fettet først må omdannes til ketoner i leveren. Da kommer det meste av energien fra fett :-))
Ofte er det personer nær en som kjenner ånden i starten, mens andre ikke kjenner det.
Uansett er det en liten pris for alle de gode effekter av ketosen, bla fordoblet fettforbrenning.
Vennløig Hilsen
Torkil:)

Tusen takk for flott svar:)

Metal_Barbie 15-08-13 09:42

Sv: Sykt stygg ånde
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1454539)
Hadde både ånden og metallsmaken i munnen, den forsvant hos meg etter en fire ukers tid. :) Dette ser heldigvis ut til å gjelde flertallet.

Okei:) Ja jeg har gått på dietten i akkurat 4 uker nå,hehe...vi får se...samboeren holder på å kveles av ånden ivertfall...
:p

Photobscura 15-08-13 10:00

Sv: Sykt stygg ånde
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie (Innlegg 1454541)
Okei:) Ja jeg har gått på dietten i akkurat 4 uker nå,hehe...vi får se...samboeren holder på å kveles av ånden ivertfall...
:p

Presiserer at det ikke var fra jeg la om kostholdet, men fra ånden kom. Den kom etter et par uker, og varte i en fire ukers tid.
Jeg tygde på persilleblader, da jeg ikke kan utstå smaken av munnskyllevann. :cool:

Metal_Barbie 15-08-13 10:08

Sv: Sykt stygg ånde
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1454550)
Presiserer at det ikke var fra jeg la om kostholdet, men fra ånden kom. Den kom etter et par uker, og varte i en fire ukers tid.
Jeg tygde på persilleblader, da jeg ikke kan utstå smaken av munnskyllevann. :cool:

Ja den kom etter to uker her og,har hatt det i to uker ca nå:) Jaja,jeg får kjøpe meg fribol? Er slike man kan suge på om man er forkjøla el lignende på ketolyse sant? Er de sterke tar de kanskje stanken litt:P Kjenner det jo ikke selv bortsett fra denne guffne smaken jeg har i munnen ,hehe..sånn sett er det ett fett for meg men...er den så ille som samboeren beskriver så bør jeg vel prøve å dempe den:P

Photobscura 15-08-13 10:19

Sv: Sykt stygg ånde
 
Fribol er en sukkerfri drops man får kjøpt på apoteket. Har aldri prøvd dem, så det er hva jeg vet. ;)

index 15-08-13 10:26

Sv: Sykt stygg ånde
 
Bruker Fribol host hals mye ved forkjølelse etc, og de er sterke på smak ja. Mine favoritter er hhv blåbær og sitron. Ser de har kommet med flere nye også som jeg ikke har prøvd enda.

Et par uker til, så gir nok lukten seg vil jeg tro.

Kanutten 15-08-13 20:38

Sv: Sykt stygg ånde
 
Jeg har en liten vademecumflaske i veska. Smatter på den i ny og ne. Kjekk sak som tar liten plass, varer lenge og er sterk og god på smak. :D

bettylue 15-08-13 21:27

Sv: Sykt stygg ånde
 
Gjett om jeg skal på apoteket imorgen, takk for gode tips! Ja den ånden og metallsmaken er grusom. Satt hos frisøren og turte knapt åpne munnen, men hun skravlet i vei og jeg måtte jo svare:flau:
Så jeg valgte å si at om hun kjente en rar lukt så kom det av en "diett". Men hun kjente det ikke sa hun og hadde aldri hørt om ketoner. Men mannen hjemme derimot sier stadig: Ikke pust på meg! :p

Metal_Barbie 27-08-13 10:00

Sv: Sykt stygg ånde
 
Denne stanken gir seg ikke hos meg altså..hah,...sambo greier ikke å kysse meg omtrendt uten å brekke seg...jeg har lang vei til apotek..to timer med buss og drar ikke dit ofte så har ikke blitt noe tur enda...er det ingenting jeg kan kjøpe i vanlig butikk som jeg kan bruke? Ingen av de vanlige for eksempel Fishermans da? eller lignende..noen som vet?

Carisma 27-08-13 10:05

Sv: Sykt stygg ånde
 
Persille tar vond ånde :ja:

Metal_Barbie 27-08-13 10:27

Sv: Sykt stygg ånde
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1456082)
Persille tar vond ånde :ja:

Ja,får se etter det da:) Ikke noen andre halspastiller som ligner fribol eller noe andre tips i tilfelle jeg ikke får taki i persille...ja jeg lurer faktisk på om de ikke har det her,liten butikk:P

Photobscura 27-08-13 10:33

Sv: Sykt stygg ånde
 
Store Ifa og diverse typer Fisherman'f friend er jo sukkerfrie, om det funker vet jeg ikke.

Metal_Barbie 27-08-13 10:43

Sv: Sykt stygg ånde
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1456086)
Store Ifa og diverse typer Fisherman'f friend er jo sukkerfrie, om det funker vet jeg ikke.

Ja tenker på at de ikke vil påvirke kuren liksom..mange pastiller ser jeg har en del sånne søtningsmidler som ikke anbefales som for eksempel xylitol ikkesant..jeg får se etter i butikken etterpå,jeg må ivertfall finne noe snart:P Tannpuss heller virker ikke,puss av både gane og tunge..d er jo fra magen eller noe denne lukten kommer...som mannen så i går kveld...d lukter kompost...med fett..:P

langaard 27-08-13 10:50

Sv: Sykt stygg ånde
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie (Innlegg 1456087)
Ja tenker på at de ikke vil påvirke kuren liksom..mange pastiller ser jeg har en del sånne søtningsmidler som ikke anbefales som for eksempel xylitol ikkesant..jeg får se etter i butikken etterpå,jeg må ivertfall finne noe snart:P Tannpuss heller virker ikke,puss av både gane og tunge..d er jo fra magen eller noe denne lukten kommer...som mannen så i går kveld...d lukter kompost...med fett..:P

Det finnes masse pastiller som er søtet med stevia i butikken, nå:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no