Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Flere som bruker/har brukt Diane? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47463)

kennygirl 31-08-11 19:16

Flere som bruker/har brukt Diane?
 
Jeg starta med Diane for en uke siden og håper å bli kvitt kvisene jeg har hatt i 8-9 år.

Dersom du bruker/har brukt Diane:
Hvilke bivirkninger opplevde du?
Hvor lang tid tok det før kvisene forsvant?

kennygirl 12-09-11 12:24

Sv: Flere som bruker/har brukt Diane?
 
Ingen?

MariaB 12-09-11 15:47

Sv: Flere som bruker/har brukt Diane?
 
Jeg brukte Diane fra jeg var ca 16 til jeg var 22. Hadde mye kviser, spes på ryggen som forsvant rimelig kjapt. Husker ikke akkurat hvor lang tid det tok, men nok så kjapt. Av bivirkninger opplevde jeg typiske p-pille effekter; fikk ofte hodepine, ble fort kald, var alltid iskald på beina. Dette er jo p -piller som gir økt risiko for blodpropp, og man får ikke disse dersom man røyker, men det regner jeg med du vet?

Alt i alt var jeg stort sett fornøyd med pillene, MEN da jeg sluttet kom kvisene tilbake for fullt desverre...Nå er jeg 26 og sliter fortsatt med uren hud, nå helst i ansiktet...

Bokhylle 12-09-11 17:12

Sv: Flere som bruker/har brukt Diane?
 
Jeg bruker Diane! Har bruk det i flere år.

Husker dessverre ikke hvor lang tid det tok før kvisene var borte, men jeg så fremgang overraskende fort, sånn etter 1 mnd maks.

Merker ingen bivirkninger. Gikk kanskje bittelitt opp i vekt, men om det skyldes pillene eller noe annet vet jeg ikke.

Jeg er kjempefornøyd i hvert fall. Gikk fra kvisetrynetil ganske så fin og til tider plettfri hud, men dette var ikke takket være Diane alene. Jeg føler at Diane fikk bort de verste urenhetene, og at byttet til gode hudpleieprodukter hjalp godt til samt gjorde hudkvaliteten jevnt over mye bedre. Bruker produkter fra Decleor og MD Formulations.

littleme 12-09-11 19:16

Sv: Flere som bruker/har brukt Diane?
 
Brukte Diane, men likte ikke at det var så mye hormoner, så bytta til noe med mindre hormoner. Husker ikke om jeg opplevde noen effekt i forhold til kvisene, tror egentlig ikke det, men etter å ha begynt på lavkarbo er alle kvisene borte :)

kennygirl 12-09-11 23:23

Sv: Flere som bruker/har brukt Diane?
 
Takk for svar alle sammen!

Blir så utrolig kvalm noen timer etter jeg tar pillen, men har begynnt å ta de rett før jeg legger meg og da merker jeg ikke noe til det heldigvis...
Har gått på de i 3 uker nå, så håper å se forbedringer snart :)



Om flere har erfaringer - kom gjerne med dem :)

LiseSJ 12-09-11 23:33

Sv: Flere som bruker/har brukt Diane?
 
Jeg har brukt Diane de siste to mnd. Har generelt ingen plager med kviser eller noe annet, men jeg har hatt mye problemer med floraen, og siden jeg har prøvd alt som er av kurer valgte jeg å gå fra Loette til noe annet for å teste ut det også. Legen satte meg rett og slett på Diane.

Har ingen bivirkninger enda. Merker bare jeg har lenger menstrasjon. Men på loette hadde jeg bare 2-3 dager. så vet ikke om jeg kan kalle det en bivirkning selv om det føles slik for meg nå :P Er reelt sett fornøyd, selv om jeg savner sukkerpillene så jeg liksom får en rytme på å ta det hver dag...

Har ikke merket noe med kvalme heller, men kan være som du sier at jeg også tar det før jeg legger meg, og merker ikke noe spesielt mer til den.. :)

Edit: Jeg har foresten også fått større bryster av disse.. LIKER IKKE da jeg allerede har D, og det er vanskelig nok å finne disse størrelsene uten å måtte gå innom spesial-undertøysbutikker......

Gracella 13-09-11 08:58

Sv: Flere som bruker/har brukt Diane?
 
Kvisene mine forsvant ikke i det hele tatt, men som en ekstrabonus, fikk jeg hår på magen (fra navelen og ned) :eek:.
(Var da en 25-26 år gammel.)

Den bivirkningen hadde legen min aldri hørt om, men det skjedde ila et par måneders tid etter at jeg begynte på Diane.
Brukte de i ca ett år og gikk over på noe annet.

Edit:
Håret ble heldigvis mindre tydelig da jeg sluttet, men det gikk ikke heeelt vekk.

HighFive 13-09-11 18:24

Sv: Flere som bruker/har brukt Diane?
 
Jeg fikk fæle humørsvingninger når jeg gikk på Diane. Sånn type grine-for-ingenting-humørsvingninger....


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no