Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Scrambled pancakes (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55685)

Imse 22-05-14 13:33

Scrambled pancakes
 
Denne har gått som en farsott i Sverige i lengere tid. Dette er en annen variant av kokosgrøt, sleng den i stekepanna!

Min variant er slik:
2 egg
1/2dl væske, feks fløte, kokosmelk, vann, fløte+ vann el.l.
1ss kokosmel
1/2ts fiberhusk

Visp sammen ingrediensene og la svelle.

Imens steker du opp en 1/2 pakke bacon og legger 1 ss sukkerfritt jordbær eller bringebærsyltetøy( dette er utskeielsen som bringer denne retten på topp).
Stek så pannekakerøren slik du ville stekt eggerøre. Jeg liker min i litt store biter, så jeg drar røra forsiktig inn mot en kant og snur hele sulamitten i 2-3 biter og steke på begge sider.

Jeg liker min stekt i masse smør, så jeg ta enten bare vann eller fløte og vann blandet i røra.
Herlig frokost!

Carisma 22-05-14 14:39

Sv: Scrambled pancakes
 
Av en eller annen grunn tenker jeg arme riddere om man putter kanel oppi? Eller er jeg på vidda?

index 22-05-14 14:45

Sv: Scrambled pancakes
 
Høres ut som omelett i mitt hode? Eller misforstår jeg noe?

Imse 22-05-14 15:17

Sv: Scrambled pancakes
 
Det smaker anderledes, mannen min mener at den ikke smaker omelett heller. Jeg er ikke så veldig glad i omelett.

Godt å ha i kanel også for variasjon. Ja, blir kanskje arme riddere smak, Carisma. I allefall godt med kanel.

Camomilla 22-05-14 16:50

Sv: Scrambled pancakes
 
Ooo, namme :) Menneh - har du røra OVER bacon og syltetøy og steker alt sammen sammen??? Eller legger du bacon og syltetøy på en tallerken og spiser det sammen med pannerøra etterpå?

Jeg må ha sånt veldig detaljert :p

Ziltoidia 22-05-14 17:03

Sv: Scrambled pancakes
 
Oooh hørtes godt ut!
Denne skal jeg glede vertskapet (les: mamma) med når jeg kommer hjem til Norge snart. :D

Rin 22-05-14 17:37

Sv: Scrambled pancakes
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 1486947)
Ooo, namme :) Menneh - har du røra OVER bacon og syltetøy og steker alt sammen sammen??? Eller legger du bacon og syltetøy på en tallerken og spiser det sammen med pannerøra etterpå?

Jeg må ha sånt veldig detaljert :p

Her er en svensk bloggpost med hjelpsomt bilde. :) (Oppskrifta er annerledes, men det er det samme grunnprinsippet: "pannekakerøre" stekt på eggerørevis. Skiller seg litt fra omelett avhengig av ingredienser - jeg bruker feks ikke noen form for mel når jeg lager omelett/eggerøre, kokosmel/mandelmel gjør det umiddelbart mer pannekakete.)

Imse 22-05-14 17:44

Sv: Scrambled pancakes
 
En har syltetøy og bacon ved siden av. Men tilbehøret er viktig. Smaken er helt annerledes om en bare spiser pannekake med kanel og smør.

r.o 25-05-14 12:50

Sv: Scrambled pancakes
 
Lagde dette til søndagsfrokost idag og dette var godt! Det blir jo ikke noe utskjeielse når man bruker rørte bringebær med sukrin og stevia. Kjempegodt. Hadde 50 gr rørte brigebær og 110 gr bacon til denne porsjonen og er stappemett.
God søndag:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1486917)
Denne har gått som en farsott i Sverige i lengere tid. Dette er en annen variant av kokosgrøt, sleng den i stekepanna!

Min variant er slik:
2 egg
1/2dl væske, feks fløte, kokosmelk, vann, fløte+ vann el.l.
1ss kokosmel
1/2ts fiberhusk

Visp sammen ingrediensene og la svelle.

Imens steker du opp en 1/2 pakke bacon og legger 1 ss sukkerfritt jordbær eller bringebærsyltetøy( dette er utskeielsen som bringer denne retten på topp).
Stek så pannekakerøren slik du ville stekt eggerøre. Jeg liker min i litt store biter, så jeg drar røra forsiktig inn mot en kant og snur hele sulamitten i 2-3 biter og steke på begge sider.

Jeg liker min stekt i masse smør, så jeg ta enten bare vann eller fløte og vann blandet i røra.
Herlig frokost!


r.o 07-06-14 19:46

Sv: Scrambled pancakes
 
Dette er blitt min favorittfrokost for tiden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1486917)
Denne har gått som en farsott i Sverige i lengere tid. Dette er en annen variant av kokosgrøt, sleng den i stekepanna!

Min variant er slik:
2 egg
1/2dl væske, feks fløte, kokosmelk, vann, fløte+ vann el.l.
1ss kokosmel
1/2ts fiberhusk

Visp sammen ingrediensene og la svelle.

Imens steker du opp en 1/2 pakke bacon og legger 1 ss sukkerfritt jordbær eller bringebærsyltetøy( dette er utskeielsen som bringer denne retten på topp).
Stek så pannekakerøren slik du ville stekt eggerøre. Jeg liker min i litt store biter, så jeg drar røra forsiktig inn mot en kant og snur hele sulamitten i 2-3 biter og steke på begge sider.

Jeg liker min stekt i masse smør, så jeg ta enten bare vann eller fløte og vann blandet i røra.
Herlig frokost!


missK 06-08-14 22:28

Re: Scrambled pancakes
 
Prøvde denne i kveld, og den falt i smak. Veldig lettvint og godt, spesielt med litt bacon og sukrin på.

Momse 06-08-14 22:54

Sv: Scrambled pancakes
 
Dette må prøves :)

Butterfly83 07-08-14 17:10

Sv: Scrambled pancakes
 
Denne skal prøves i morgen :)

Pisces89 10-08-14 20:29

Sv: Scrambled pancakes
 
Jeg synes dette bare var kvalmende :P Ser ut som jeg er litt alene om det, men, hehe

Imse 10-08-14 21:47

Sv: Scrambled pancakes
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pisces89 (Innlegg 1493190)
Jeg synes dette bare var kvalmende :P Ser ut som jeg er litt alene om det, men, hehe

For å si det slik, i starten like jeg IKKE NOE lavkarbobakst/vafler/pannekaker, alt smakte slimete og kvalmt.Hjelp ikke noe at folk beskrev akkurat den og den oppskriften som det beste de hadde smakt osv. Etter 5 år smaker det helt vanlig. Men jeg tok flere års pause fra alt som het pannekaker, pizzabunner og brød innenfor lavkarboverdenen, og når jeg da prøvde igjen var det helt ok.

Pisces89 11-08-14 10:49

Sv: Scrambled pancakes
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1493194)
For å si det slik, i starten like jeg IKKE NOE lavkarbobakst/vafler/pannekaker, alt smakte slimete og kvalmt.Hjelp ikke noe at folk beskrev akkurat den og den oppskriften som det beste de hadde smakt osv. Etter 5 år smaker det helt vanlig. Men jeg tok flere års pause fra alt som het pannekaker, pizzabunner og brød innenfor lavkarboverdenen, og når jeg da prøvde igjen var det helt ok.


Jeg har spist lavkarbo i flere år, og liker det meste av vafler, pizza, pannekaker etc.. men disse… nei :P

Men hver sin smak:D

karbo-hell 11-08-14 13:01

Sv: Scrambled pancakes
 
kan man ha sukerin/splenda eller en drape stevia oppi?

karbo-hell 11-08-14 13:03

Sv: Scrambled pancakes
 
ellers er jeg kjempe red fiberhusk nå... prøvde den engang I kjøttkaker og det kom ut lang slimete snørr ut av kakene så jeg matte kaste hele greia. blir det slimete her også?

Festina lente 12-08-14 00:51

Sv: Scrambled pancakes
 
Denne oppskriften var kjempegod, Imse! Og veldig lettvint!Jeg lagde den to ganger denne helgen :o Selv gubben i huset likte dem, og det er nesten sensasjon :p Søndagen delte jeg bare røren i to og stekte dem som lapper/sveler - godt det også :)

Butterfly83 14-08-14 00:15

Sv: Scrambled pancakes
 
Jeg lagde dette i forrige uke, og syns det var ganske greit. Ikke favorittrett, men lettvint og greit. Men man MÅ spise med bacon og syltetøy på hver bit. Kun pannekake er ikke godt.

Moogie 14-08-14 18:21

Sv: Scrambled pancakes
 
Det var en artig måte å lage pannekaker på. Må prøves.

Imse 15-08-14 11:37

Sv: Scrambled pancakes
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karbo-hell (Innlegg 1493246)
kan man ha sukerin/splenda eller en drape stevia oppi?

Ja, hvorfor ikke? Det gjør du som du vil med. Stevia med vanilje har jeg i pannekaker.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no