Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Jeg er gravid! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40446)

Idamor 08-02-11 13:24

Jeg er gravid!
 
Testet positivt igår morges, og i går kveld. Og 2 positive tester i dag. Så da er det vel klart. Jeg er gravid! Helt utrolig...

Så, nå må jeg da revurdere kostholdet litt. Eller, hvertfall øke litt på karbene. har til nå gått på Ketolysekuren, men kan ikke det nå lenger.

Herregud.. Syns dette er litt skummelt jeg altså!

Gracella 08-02-11 13:30

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer, spennende dette her ;).

Generell lavkarbo burde være midt i blinken framover.

Jeg husker at en lege sa at den ekstra energien en graviditet krevde, tilsvarte 1, max 2 ekstra brødskiver til hvert måltid, så det er ikke mye ekstra man trenger å spise - ut over variert, ren og sunn mat.

Charlott 08-02-11 14:16

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Hey hey! Gratulerer så mye! :D En spennende tid :D

Idamor 08-02-11 15:03

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Takk for det! Veldig spennende! Jeg kan nesten ikke tro det!

1-2 brødskiver om dagen skal jeg vel klare ;-) Bare jeg slipper unna den berømte kvalmen ;-)

otika 08-02-11 15:17

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer med baby i magen :hearts:

Megvel 08-02-11 15:53

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer!

Idamor 08-02-11 16:02

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Takk for det, folkens :D

Bøtt 08-02-11 16:22

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Åh...Gratulerer så masse:heia:

Konkelimonke 08-02-11 17:12

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Jippi! Gratulera så masse:):):)

Idamor 09-02-11 12:37

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Takk for det :-) Fortsatt litt uvirkelig dette her.

Har såå lyst til å fortelle det til mamma og et par venninner. Men vet ikke helt om jeg tør riktig enda. I tillegg tør jeg ikke skrive noe i bloggen min om dagen av frykt for å forsnakke meg. Er noen venner og bekjente som leser den liksom.

Har fått legetime 3.mars kl. 10.50. Og håper virkelig formen holder til da. Men må uansett snakke med sjefen min så snart som mulig. Har en krevende jobb som innebærer tunge løft til tider (barnevogner, rullestolramper), og jeg har jo ikke bare meg selv å tenke på nå lenger. I tillegg må jeg tenke veldig mye sikkerhet, og egen sikkerhet settes først. Spesielt nå!

BlirFjong 09-02-11 14:20

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Grattis :) Man skal vel holde seg utav ketose når man er gravid, utenom det er vel generel lavkarbo veien og gå tror jeg :)

Fredrikke07 09-02-11 14:23

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer så mye!!!!:D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1024326)

Jeg husker at en lege sa at den ekstra energien en graviditet krevde, tilsvarte 1, max 2 ekstra brødskiver til hvert måltid, så det er ikke mye ekstra man trenger å spise - ut over variert, ren og sunn mat.

Sa han virkelig 1-2 brødskiver ekstra til HVERT måltid? Legen min sa det holdt med to ekstra skiver pr dag...

Vibeke-67 09-02-11 14:29

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer så mye! Du går en spennende tid i møte :klem:
Generell lavkarbo ala Lindberg er helt ideell under graviditeten og under ammeperioden.
Dette med brødskiver er jo gitt som anbefaling i ett vanlig kosthold. Jeg spiste ikke mye brød under graviditeten, men økte sakte da jeg ble gravid. Jeg teller ikke, så jeg vet ikke hvor mye jeg lå på, men spiste knekkebrød til noen måltider.
Siden du kjenner til ketolyse, er det lurt å redusere på fett i takt med at du øker karbohydratene.
Det som er flott med lavkarbo når du er gravid, er at du slipper unna store svingninger i blodsukkeret. Jeg var så stabil at det nesten var kjedelig, hormonelle utbrudd eller hunger etter bestemte ting eksisterte ikke denne gangen. Og det hadde nok med stabilt blodsukker å gjøre.
Lykke til!

Ildern 09-02-11 15:39

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer så mye!

Savagedlight 09-02-11 17:55

Re: Jeg er GRAVID!
 
Wow. Kjempebra nyheter. :) Gratulerer!

Lotski 10-02-11 00:39

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer :)
Jeg fikk høre at man skulle spise en brødskive pluss ett eple ekstra hver dag.

Så flink du er som skal prøve ut lavkarbo, skulle gjøre det samme men stappet nok i meg alt for masse karbohydrater daglig. Gikk heldigvis ned alt jeg gikk opp på 6 dager ;)

Lykke til videre i svangerskapet!

dumidalia 10-02-11 00:50

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer og lykke til!

Catwoman 10-02-11 16:05

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer så mye! Spennende tid foran deg nå ;)
http://cdn.content.sweetim.com/sim/c...s/0002028C.gif








http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1

Georgine 10-02-11 16:07

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer så mye :)

Husk at du trenger bare ekstra energi tilsvarende en skive brød og et glass melk om dagen så fedonaktig kost vil være midt i blinken i tiden fremover.

Kitt 10-02-11 16:10

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine (Innlegg 1026589)
Husk at du trenger bare ekstra energi tilsvarende en skive brød og et glass melk om dagen så fedonaktig kost vil være midt i blinken i tiden fremover.

:p Nå sa du det jeg skulle si!:snurt:

;):D;)

streber 10-02-11 16:34

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer! Lykke til med kostholdet:)

Idamor 10-02-11 21:26

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Tusen takk alle sammen! Tenkte jeg skulle skaffe meg en bok om Fedon, så jeg vet liksom litt mer om den retningen. Har liksom fokusert mest på Ketolyse jeg.

Nå om dagen har jeg ikke lyst på noe egentlig. Litt uggen liksom. *håper* det gir seg snart!

Konkelimonke 11-02-11 17:58

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Kikka innom bloggen din no, og eg og er med på sånn dytt.no skritteljqropplegg på jobb! Fann ut eg måtte melda meg på for halda aktivitetsnivået litt oppe i alle fall... Kjenner eg angrar litt allereie då den viser berre 6000 skritt så langt i dag...*gulp*

Hehe!

aktivjente 11-02-11 19:19

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Gratulerer så mye!!! Så spennende! -fint at du er så reflektert over kostholdet framover (jeg spiste meg opp 30 kg - hver gang :D) Å få bort igjen så mye etterpå er et problem jeg virkelig håper du slipper.
Lykke til med voksende mage og med "nytt" korthold :p

Idamor 11-02-11 19:47

Sv: Jeg er GRAVID!
 
Konkelimonke: Syns det er ganske gøy med dette dytt greiene jeg. Er nesten oppe i 10 tusen skritt i dag tror jeg :-)

aktivjente: Takk skal du ha! Kostholdet er det så som så med akkurat nå om dagen. Er ikke lett dette å plutselig minke på fettet og øke på karbene. I tillegg har jeg vært sinnsykt kvalm fra igår kveld og til nå. Holder på å dø. Spiser Ritz-kjeks til den store gullmedaljen i dag liksom. Men, får tro det gir seg snaaart. ;-)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no