Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Vitaminer, litt spørsmål (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37674)

EAH 26-10-10 01:16

Vitaminer, litt spørsmål
 
Eg sliter med å få i meg vitaminane, fordi nokon av dei skal tas om morgon, men då et eg som regel ikkje frukost fordi eg ikkje e svolten. eg har som regel seinvakter og står seint opp. skal eg likevel ta vitaminane på tom mage eller burde eg ete litt ost f.eks sjølv om eg ikkje er svolten?

Eg et gjerne middag heime før eg et lunsj på jobb. skal eg ta middagspillen til middagen, og lunsjpilla til lunsj uansett rekkefølge på måltid?

kan vitaminane tas ilag på kvelden om eg har gløymt dei i løpet av dagen?

håpar eg kan få litt tips :)

Gerd 26-10-10 07:04

Sv: Vitaminer, litt spørsmål
 
Det viktigste er at du tar de spredd utover.
Tåler du å ta de på tom mage, gjør det. Viss ikke rull deg en osteskive eller skinkeskive attåt :ja:

Og skulle man ikke huske å få i seg alle fordelt som man skal, så har jeg tatt de på en gang. Jeg mener det er bedre å få de i seg enn ikke få de i seg :)

EAH 26-10-10 12:41

Sv: Vitaminer, litt spørsmål
 
oki, då får eg gå å rulle meg ei osteskive å ta tabbisane. tåle ikkje det på tom mage, blir skikkelig dårlig! :(

Helene M 26-10-10 21:03

Sv: Vitaminer, litt spørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av EAH (Innlegg 955451)
oki, då får eg gå å rulle meg ei osteskive å ta tabbisane. tåle ikkje det på tom mage, blir skikkelig dårlig! :(


Jeg blir også kjempekvalm hvis jeg tar de på tom mage:(

Det er noe med at hvis du tar morgentabletten og lunsjtabletten samtidig så hindrer de en del av opptaket av hverandre. Så vidt jeg kan huske fra den lappen jeg fikk med tablettene.

EAH 26-10-10 21:37

Sv: Vitaminer, litt spørsmål
 
men har det nåke å sei ka tidspunkt på døgnet dei blir inntatt så lenge dei ikkje tas ilag? døgnrytma og rutiner er snudd opp ned for tida :/

Helene M 26-10-10 22:06

Sv: Vitaminer, litt spørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av EAH (Innlegg 955769)
men har det nåke å sei ka tidspunkt på døgnet dei blir inntatt så lenge dei ikkje tas ilag? døgnrytma og rutiner er snudd opp ned for tida :/


Nei, det tror jeg ikke. Noen jobber jo om natten og spiser frokost kl. 21.00 liksom:p

Men jeg er ikke helt sikker altså.

EAH 26-10-10 22:52

Sv: Vitaminer, litt spørsmål
 
ja eg får berre prøve meg fram :)

ada-emilie 26-10-10 23:21

Sv: Vitaminer, litt spørsmål
 
Kan du ikke regne det første måltidet etter soving som frokost bare da? Og la de andre følge på? Det er noen som er best å ta sent, før sengetid, og da er det fordi du skal sove, ikke fordi klokka er 23 00 eller deromkring. Magnesium, sink og b vitaminer, om du tar disse for seg, er fine å ta da.

EAH 27-10-10 00:02

Sv: Vitaminer, litt spørsmål
 
ja det hørtes egentlig mest fornuftig ut! :)

ada-emilie 27-10-10 00:09

Sv: Vitaminer, litt spørsmål
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av EAH (Innlegg 955831)
ja det hørtes egentlig mest fornuftig ut! :)

Fint jeg kunne være til hjelp. Jeg ville ihvertfall gjort det sånn.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no