Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   julen ? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10694)

stinasol 24-10-06 11:19

julen ?
 
Heisann,skal dere spise lavkarbo i julen og eller er det noen som skal skeie ut med "vanlig kaker,godterier og mat? for min del tenkte jeg å spise vanlig på julaften...

Snikende Saccosekk 24-10-06 11:45

Sv: julen ?
 
Julen er en vanskelig tid å slanke seg på så jeg har kanskje valgt feil tidspunkt å starte på - men det blir nok vanlig mat på juleaften (poteter og medisterpølse for min del) samt et bøttelass med kaker.

Jeg får heller lide meg igjennom en ny søt-avvenning i romjulen/januar :-)

LilleVille 24-10-06 11:56

Sv: julen ?
 
Jeg kommer nok ikke til å være i ketose, men lavkarbo blir det.. de fleste dagene :rolleyes:

Er ikke så glad i småkaker uansett, men tenkte jeg skulle bake myas cookies en gang eller to i jula... Brus har vært min svakhet, men nå har jeg klart meg så lenge uten at det går nok bra, dessuten er coke zero slett ikke ille!

Julaften blir det ribbe tenker jeg, men dropper potetene (ikke så glad i vanlige kokte poteter uansett, og nå er jo folk vant til at jeg hopper over) Hvis det blir karamellpudding til dessert tror jeg ganske sikkert at jeg må smake litt ja.

En annen ting jeg skal unne meg, er lefser med smør og SUKKER! Det er jul det :D

Dette amnestiet gjelder fra lille julaften til første nyttårsdag. Så er det bare å begynne på nytt igjen :)

tess81 24-10-06 12:16

Sv: julen ?
 
e skal prøve å holde mæ på lavkarbo så langt e kan,men e skal spise masse mandariner (elsker d) ogpå selvejulaften så må e ha litt risgrøt, og pinnekjøtt me litt kålrabistappe(som d e potet i)...mmmm

ellers ska e prøve mæ på mange julegodter oppskrifter her inne, skal sjeie ut me fruktose...vet d ikke e bra, men d e nå iallfall bedre enn sukker...

Iset 24-10-06 12:26

Sv: julen ?
 
Jeg spiser vanlig på julaften. Jeg går rundt og gleder meg hele året til denne dagen, jeg ELSKER julen og er et helt annet menneske i hele desember, så julaften er hellig! Da spiser jeg alt som er. Ja, jeg starter tilogmed dagen med snop. Jeg er så barnslig at jeg fremdeles får julestrømpe, men nå av mannen min istedetfor mamma. :P
Så kl 8 er det opp, da benker jeg og datteren min oss foran tven (om jeg får henne opp da, hun er mer syvsover enn meg jo!) for å se julens tegnefilmer og spise julestrømpe. Kanskje vi er så sunne at vi spiser litt frokost først.

Hyper 24-10-06 13:19

Sv: julen ?
 
Hmm...Ribbe og tilbehør blir det på meg iallefall, men jeg er faktisk litt redd for å blir dårlig jeg, om jeg får i meg poteter, sukker og hvetemel..
Har jo ikke spist noe av dette siden juli.....
Og jeg vil IKKE ligge syk på julaften...

Som Iset sa, så er julen noe HEELT spesielt for meg...
Den beste dagen i året er julaften-uten tvil!!!

Har faktisk fått julestemning nå!!

Så om jeg hadde hatt noen garanti for å ikke bli dårlig, hadde jeg nok skeia litt ut på julaften ja....
Men tar det nok med ro, fordi jeg vil ha med meg heele dagen og nyte den:)

3 nøtter til askepott!!weeeeee!!!

Titti 24-10-06 14:54

Sv: julen ?
 
Jeg tenker at jeg skal leve mest mulig lavkarbo i julen, ketose blir nok vanskelig. Poteter og sånn er ikke noe savn for meg, så det hopper jeg glatt over. Dessuten er jo mye julemat typisk lavkarbo, er det ikke? Pinnekjøtt, ribbe osv.

Men mandariner skal jeg kose meg med ja, det er ikke det værste.
Tenkte å kjøpe sukkerfri marsipan, mørk sjokolade og lage lavkarbo-kaker osv.

Jeg er veldig glad i brunsj og koldtbord og sånn, og brød hører liksom med til sild osv, men jeg satser på mest mulig grovt brød. (har enda ikke laget soyabrødet,men hvis det er godt, så er jo den saken grei).

Håper det kommer masse gode lavkarbo oppskrifter her når det nærmer seg jul:D

kristih 24-10-06 15:45

Sv: julen ?
 
Har tenkt å holde meg til lavkarbo, men ikke i ketose tenker jeg:) . Skal bake kaker etter oppskrifter jeg finner her inne..

Hyper 24-10-06 16:17

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti32 (Innlegg 208641)
Jeg tenker at jeg skal leve mest mulig lavkarbo i julen, ketose blir nok vanskelig. Poteter og sånn er ikke noe savn for meg, så det hopper jeg glatt over. Dessuten er jo mye julemat typisk lavkarbo, er det ikke? Pinnekjøtt, ribbe osv.

Men mandariner skal jeg kose meg med ja, det er ikke det værste.
Tenkte å kjøpe sukkerfri marsipan, mørk sjokolade og lage lavkarbo-kaker osv.

Jeg er veldig glad i brunsj og koldtbord og sånn, og brød hører liksom med til sild osv, men jeg satser på mest mulig grovt brød. (har enda ikke laget soyabrødet,men hvis det er godt, så er jo den saken grei).

Håper det kommer masse gode lavkarbo oppskrifter her når det nærmer seg jul:D


jeg skal også kjøpe/lage marsipan og lavkarbo kaker:)..
Får kanskje kjøpt oss ny fryse nå før jul, så da er jo saken grei!!
Og mørk sjokolade er et must;)...

Tror det er greit å forberede seg litt;)

Jeg skal uansett kooose meg!

Nille 24-10-06 20:04

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti32 (Innlegg 208641)
Håper det kommer masse gode lavkarbo oppskrifter her når det nærmer seg jul:D

Vi har hatt noen juler her inne, så går du på utvidet søk, og søker på *jul* (med * på hver side av ordet) i "oppskrifter" får du opp masse !!

Om noen har nye oppskrifter kan de bruke eksisterende juletråder å legge dem inn i !!

Georgine 24-10-06 21:50

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kristih (Innlegg 208657)
Har tenkt å holde meg til lavkarbo, men ikke i ketose tenker jeg:) . Skal bake kaker etter oppskrifter jeg finner her inne..

Det skal jeg og.. :D

Titti 24-10-06 22:06

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 208700)
Vi har hatt noen juler her inne, så går du på utvidet søk, og søker på *jul* (med * på hver side av ordet) i "oppskrifter" får du opp masse !!

Om noen har nye oppskrifter kan de bruke eksisterende juletråder å legge dem inn i !!

Jippi :D

Tør ikke søke enda da, redd jeg blir for fristet :p

Iset 25-10-06 02:35

Sv: julen ?
 
Jeg laget marsipan med splenda i fjor, dyppet det i smeltet sjokolade og malte mandler. Helt nyydelig!

Titti 25-10-06 08:22

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 208750)
Jeg laget marsipan med splenda i fjor, dyppet det i smeltet sjokolade og malte mandler. Helt nyydelig!

:sikle:

Aline 25-10-06 08:40

Sv: julen ?
 
I fjor spiste jeg tilnærmet melke og hvetefritt i julen (og nesten sukkerfritt) og istedet for å gå opp to kilo gikk jeg ned 4 :D Så jeg er motivert for å fortsette den trenden i år :)

Vi får se. Synes ikke det er værre i julen enn ellers, men så er jeg elendig på å holde meg unna snop til vanlig, da... :eek:

tess81 25-10-06 08:48

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 208750)
Jeg laget marsipan med splenda i fjor, dyppet det i smeltet sjokolade og malte mandler. Helt nyydelig!


mmm hørtes digg ut....d ska e å lage,fant bare oppskrift me fruktosemelis,har du en me splenda??

Alyssa 25-10-06 08:57

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 208770)
I fjor spiste jeg tilnærmet melke og hvetefritt i julen (og nesten sukkerfritt) og istedet for å gå opp to kilo gikk jeg ned 4 :D Så jeg er motivert for å fortsette den trenden i år :)

Vi får se. Synes ikke det er værre i julen enn ellers, men så er jeg elendig på å holde meg unna snop til vanlig, da... :eek:

NED 4 kg i julen :eek: WOW!!

Aline 25-10-06 09:37

Sv: julen ?
 
kan vel sammenlignes med en induksjon :)

Titti 25-10-06 09:38

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 208794)
kan vel sammenlignes med en induksjon :)

Var det når du akkurat hadde startet med å slanke deg?

For en drøm å gå ned i jula da :D

Aline 25-10-06 09:42

Sv: julen ?
 
Neida, jeg har holdt på lenge,men hadde fått hint om at jeg spes burde holde meg unna hvete og melk. Og siden min mor er melkeallergiker, så var det enkelt i julen :) Også er jeg flinkere til å holde meg unna snop med folk rundt meg ;)

Nille 25-10-06 10:33

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tess81 (Innlegg 208772)
mmm hørtes digg ut....d ska e å lage,fant bare oppskrift me fruktosemelis,har du en me splenda??

Bytt ut fruktose med Splenda ?

Iset 25-10-06 11:37

Sv: julen ?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 208817)
Bytt ut fruktose med Splenda ?

Jepp. :D
Jeg kjørte splendaen i food processoren lenge, til det ble melisaktig.

tess81 25-10-06 16:01

Sv: julen ?
 
joda, men e hvor mye splenda iforhold te fruktose??
er helt grønn på sånt

Enid 25-10-06 16:03

Sv: julen ?
 
Jeg var på Kiwi her en dag og fant drømmeproduktet: Julebrus uten sukker! Er jo bare e-stoff og aspartam og drit i selvfølgelig, men gjett om jeg skal kose meg med denne i jula da! :D

Hyper 25-10-06 16:59

Sv: julen ?
 
Hvilken brus var dette?Merke?.....Sånn rød julebrus???Åååh...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no