Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Mister ENORME mengder med hår! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45836)

Lil@ 05-07-11 15:16

Mister ENORME mengder med hår!
 
Siste måneden har jeg begynt å miste skremmende store mengder hår... Tar jeg i håret mitt har jeg ett ti-talls hårstrå i hånden, vasker jeg håret er bunn i badekaret dekket med hår..

Jeg spiser lavkarbo og har gjort det i lang tid, noen sprekker her og der, men generelt lavkarbo er det daglig.

Skal innrømme at håravfallet begynner å bekymre meg.. kan det ha noe med kostholdet å gjøre?
Ser jeg er rimelig tørr i hodebunn også men det har jeg i grunn vært plaget med hele min voksne tid.


Noen forslag?

Cyan 05-07-11 15:23

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Det er relativt vanlig å miste store mengder hår ved raskt og stort vekttap :ja:

Søk på hårtap her i forumet så får du mange treff. Blant annet her finner du litt mer info og noen tips til shampoo o.l.

Furine 05-07-11 15:27

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Eg har også mista ein del "ekstra" siste månaden. Eg trur det er stressrelatert med meg. Eg har mista litt før også, men no er det ganske mykje.

Lil@ 05-07-11 15:28

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Gjorde det ETTER jeg hadde postet innlegget :ler: og ser jo at mange har opplevd det samme..
Det jeg stusser litt på er jo at jeg har gått ned i vekt i over 1,5 år men aldri opplevd denne type hårtap annet enn ved ammingen, som jeg sluttet med for snart 1 år siden.. jeg har ikke mistet hår siden da.
Nå skal det sies at jeg jo har stått stille på vekten lenge, og nå er i gang med å gå mer ned.. så det kan jo være "så enkelt" som vekttap..

Bare bekymret for manken min til bryllupet om 1,5 mnd jeg :p

Lil@ 05-07-11 15:29

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
stresser gjør jeg jo forsåvidt også.. mtp bryllupet.. jaja, da er det vel normalt da.

Furine 05-07-11 15:30

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Du skal sjå det er stress, ja! ;)

Rin 05-07-11 16:03

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Stress er nok en viktig faktor!

Jeg er litt som en katt og røyter ekstra på visse tider av året - i desember/januar legger jeg visst fra meg vinterpelsen, da tetter jeg dusjsluket for hver hårvask. :o

Notabella 05-07-11 17:52

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Jeg tok ingen vitaminer første halvåret å mistet 2/3 deler av det super tykke håret mitt. Har nå normalt hår, men savner det tykke jeg hadde :p.

Etter jeg begynnte aloe vera juice som kosttilskudd så sluttet jeg å miste ekstra hår.

Så et tips kan være å ta b vitamin, eller sånn vitamin me mange forskjellige + b vitamin i :)



Bloggen

senorita 05-07-11 18:57

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
jeg har mistet hår siden mars nå.. tror det har roet seg LITT men røyter enda masse :S håper det stopper snart, ser hodebunnen min litt for godt nå syns jeg :S og jeg har alltid hatt sååå tykt hår :S

utolmodig 05-07-11 20:21

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1154065)
jeg har mistet hår siden mars nå.. tror det har roet seg LITT men røyter enda masse :S håper det stopper snart, ser hodebunnen min litt for godt nå syns jeg :S og jeg har alltid hatt sååå tykt hår :S

Opplever det samme. Har ikke så tykt hår jeg da, men mye av det. Før gikk strikken to ganger rundt hestehalen, nå tre ganger.. Store dotter ved hver hårvask.. Håper det slutter snart!

Modezty 05-07-11 22:28

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Helt normalt å miste hår ved vekttap og stress :) Jeg var rimelig bekymret for et år siden, men har nå fått mesteparten av håret tilbake.

langaard 05-07-11 22:40

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lil@ (Innlegg 1153942)
Siste måneden har jeg begynt å miste skremmende store mengder hår... Tar jeg i håret mitt har jeg ett ti-talls hårstrå i hånden, vasker jeg håret er bunn i badekaret dekket med hår..

Jeg spiser lavkarbo og har gjort det i lang tid, noen sprekker her og der, men generelt lavkarbo er det daglig.

Skal innrømme at håravfallet begynner å bekymre meg.. kan det ha noe med kostholdet å gjøre?
Ser jeg er rimelig tørr i hodebunn også men det har jeg i grunn vært plaget med hele min voksne tid.


Noen forslag?

Både sambo og jeg har opplevd det samme, men det gikk fort over! Nå vokser håret som aldri før:D

fett-nok 06-07-11 00:22

Sv: Mister ENORME mengder med hår!
 
Hårtap kan komme av mye. Vi er "dyr" med pels, håret på hodet er der for å beskytte hodet mot spes kulde, derfor er det vanlig å miste mer hår på sommeren/våren. I tillegg er stress, oppstemthet, nedstemthet ol en faktor.
I tillegg til dette har vi også 7-års"kriser", ca hvert 7 år byttes håret ut (heldigvis ikke alt samtidig, men i perioder kan det føles som om "alt"forsvinner).
Normalen er å miste ca 100 hårstrå pr dag, men i perioder kan helt opp til 300 pr dag anses som normalt(f.eks stress).

Lykke til!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no