Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Huffa meg (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53154)

*carpe* 30-09-12 20:38

Huffa meg
 
da spørs det om jeg havner inn her igjen....
2 ganger før har jeg gått på ketolyse, begge gangene dropper jeg av fordi vektnedgang stopper.
Grunnen vet jeg....pepsimax :o
Jeg blir så irritert altså! Det starter så fint, og jeg elsker maten jeg spiser men så var det den forb... pepsi maxen da. Jeg greier meg ikke uten :mad:
Men, nå har jeg greidd å stumpe røyken, så da må jeg vel greie å stumpe pepsi max også!

Hadde en tanke om å prøve en av de andre filosofiene her inne- men så kjenner jeg jo ketolyse.....jeg må stumpe maxen :hjelp:

smgj 30-09-12 20:44

Sv: Huffa meg
 
Du kan jo se på hva kostdoktoren har funnet ut at pepsi maks gjør med blodsukkret?
http://www.kostdoktorn.se/ Ikke gitt at det virker likt for deg, selvfølgelig.

*carpe* 30-09-12 22:40

Sv: Huffa meg
 
Takk for link smgj :)
Jo jeg tenker at det er noe slikt som skjer her også.
Jeg har lest så mange steder at aspartam absolutt ikke er bra for kroppen, så det er egentlig bare å innrømme det og gjøre noe med det.
I morgen er det 93 års bursdag så jeg skal planlegge og handle inn i morgen og starte på tirsdag tenker jeg.
Høres ut som en plan :)

synsegulla 01-10-12 08:54

Sv: Huffa meg
 
Masse lykke til :)

Wonder woman 01-10-12 09:26

Sv: Huffa meg
 
Selvfølgelig klarer du å slutte med Pepsi Max!

Jeg klarte det for 1 måned siden og da klarer du det også!
Det er omtrent som å slutte å røyke, det blir lettere å leve uten Pepsi Max for hver dag som går.
Jeg har gått ned 7 kg på 4 uker, det gjorde jeg ikke når jeg drakk Pepsi Max, da ville ikke vekten rikke seg engang. Det er nok noe i kostdoktoren sitt eksperiment.

Lykke til:)

Lich 01-10-12 09:38

Sv: Huffa meg
 
Dette greier du ,kast alt du har av Pepsi Max og sett en mugge vann med lime i kjøleskap.Fyll fryser med isbiter og drikk vann med masse is med lime,bringebær,sitron ,mynte blader el. .I tilleg kjøper du inn Farris og andre boble vann og legger dem i kjøleskap så de er gode og kalde,smaker topp over is.Prøvd å fryse inn bringebær i isbiter?

Lykke til

Storemy 01-10-12 13:05

Sv: Huffa meg
 
Aspartam kødder med stoffskiftet mitt. Det har alltid ligget lavt innenfor "normalen", og stadig lavere, inntil ifjor. Da var det blitt så lavt at jeg burde blitt medisinert. Legen min har lest flere bøker enn han må, og vi ble enige om å avvente et halvt år fordi det er et tregt hormonsystem, samt at jeg skulle kutte ut aspartam. Det tar 2 mnd før den er ute av kroppen. Nå er jeg oppe i "normale" stoffskifteverdier igjen. Noen ganger skeier jeg ut, det blir gjerne lightbrus i drinker ute, og til maten "på farten", og merker veldig godt NÅ hvor dårlig jeg blir. Da bare av en halvliter en gang imellom. Grøsser når jeg ser folk som handler 6 x 1 1/2 liter i slengen.

Storemy 01-10-12 13:26

Sv: Huffa meg
 
Avogtil blir jeg lei av bare vann til drikke. Vann med isbiter og appelsinskiver er forresten uhmm. Da lager jeg iskaffe, den kan lages med eller uten "mat i", alt etter fettinnhold. Iste kan lages med tusenvis av smaker! Jeg tilsetter litt natron eller bakepulver til den varme teen, det nøytraliserer garvesyra og teen blir ikke besk. Smakes til med valgfri søtning og C-vitaminpulver (ascorbinsyre). Apple cider vinegar drink er i de amerikanske soldatenes stridsrasjoner, man tager f.eks 1 ss eplecidereddik i 1/2 liter vann, og smaker til med søtt. 8-10 Bitterstern urtedråper til 1 liter vann gir en svak Fernet Branca-smak som jeg liker, samt at vi har godt av bitterstoffer for bl.a fordøyelsen. C-vitaminbrusetabletter med allslags smaker från Sverige blir som en saft. Og tindvedbær, de vokser langs kysten i mengder, finnes i frysedisken i Sverige, de gir en nydelig frisk råsaft, hvis de blir stavmixet med vann. La det stå i kjøleskapet og trekke, slik at du får all smaken og fargen fra bærene. Det er litt carbs i bærene, men du kan blande saften ut mye. Inneholder mye c-vit og antioksydanter. Min "juice" til helgefrokosten :-)

komatøs 01-10-12 13:32

Sv: Huffa meg
 
Sikkert litt på siden, men hva er det som gjør at en blir avhengig/hekta på pepsi max eller cola light etc? :confused:

smgj 01-10-12 13:45

Sv: Huffa meg
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av komatøs (Innlegg 1388293)
Sikkert litt på siden, men hva er det som gjør at en blir avhengig/hekta på pepsi max eller cola light etc? :confused:

Skal jeg gjette så er det nok en kombinasjon av koffeinavhengighet (kan gi hodepine noen dager etter at man slutter) og muligens også insulinsvingningene/sødmeavhenighet på enten fysisk og/eller psykisk plan. Hører sjelden om folk som blir hekta på koffeinfri, aspartamholdig lettbrus (7up light f.eks) så jeg tipper at koffeinet iallfall skal ha en del av skylda.

Vibeke-67 01-10-12 13:45

Sv: Huffa meg
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Storemy (Innlegg 1388282)
Aspartam kødder med stoffskiftet mitt. Det har alltid ligget lavt innenfor "normalen", og stadig lavere, inntil ifjor. Da var det blitt så lavt at jeg burde blitt medisinert. Legen min har lest flere bøker enn han må, og vi ble enige om å avvente et halvt år fordi det er et tregt hormonsystem, samt at jeg skulle kutte ut aspartam. Det tar 2 mnd før den er ute av kroppen. Nå er jeg oppe i "normale" stoffskifteverdier igjen. Noen ganger skeier jeg ut, det blir gjerne lightbrus i drinker ute, og til maten "på farten", og merker veldig godt NÅ hvor dårlig jeg blir. Da bare av en halvliter en gang imellom. Grøsser når jeg ser folk som handler 6 x 1 1/2 liter i slengen.

ganske utrolig å lese! SÅ fantastisk at du har fått orden på stoffskiftet ved å kutte ut aspartam! (Og skremmende at det kan ha så stor effekt)

*carpe* 01-10-12 19:20

Sv: Huffa meg
 
Enn det Storemy! Uff og huff altså....
Og tusen takk for tips til å erstatte maxen med :)
Spørs om jeg får med meg sambo på å slutte da. Jeg håper det, for det er noe med å se den flaska ligge i kjøleskapet altså.

For meg så er pepsi max min kaffe. Jeg drikker ikke (liker ikke) kaffe, men jeg ser at det slett ikke er bra altså.
Skal gjøre alt jeg kan for å stumpe maxen!

Idag har jeg handlet inn litt lavkarbomat, og småstartet på morgendagen. Vært i selskap idag, og for ikke å ødelegge motivasjonen min totalt med å begynne kuren på en bursdag så starter jeg ordentlig fra i morgen av :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no