Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54774)

crystal 02-08-13 16:11

Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
http://m.nrk.no/artikkel.jsp?art_id=1.11160407

Chamomilla 02-08-13 20:09

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
"Forskning" på befolkningsdata... Noen som trengte å selge flere aviser?

Perdita 03-08-13 14:05

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Kostdoktorn har som vanlig gode svar: http://www.kostdoktorn.se/mossig-fet...k-pa-dn-debatt

vaskeklut 04-08-13 18:26

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1452899)
"Forskning" på befolkningsdata... Noen som trengte å selge flere aviser?

De hadde ikke mange nok agurknyheter, så de måtte komme opp med no ræl på egenhånd...

Bik 05-08-13 11:35

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Har jo vært litt stille på lavkarbofronten i det siste, så da måtte de jo hoste opp noe. Så nettopp et intervju på nyhetskanalen om dette. Dr. Hexeberg var ute å forsvarte :)

vaskeklut 05-08-13 11:38

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Jepp. Er det noe de vet selger så er det jo pissprat om lavkarbo. Dessverre.

streber 05-08-13 14:22

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Jeg er SÅ lei, så sinnsykt LEI av all dissingen av lavkarbo. Drømmer om at det blir slutt med denne skittkastingen. Det er heldigvis en god gjeng med leger etc som er for lavkarbo, men ikke mange nok til at "allmenheten" slutter å svelge all slik negativ lavkarbo-omtale rått:o Folk rundt meg ser det som sin plikt å komme løpende å informere om alle artikler etc som slår ned på lavkarbo, som finnes..morro...

nellie 05-08-13 14:23

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Skjønner ikke at lavkarbo er så interessant, jeg.:p

streber 05-08-13 14:34

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Det er visst det, for det er så kjempe kjempe farlig skjønner du.. blæh...så lei:o

index 05-08-13 14:46

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Skjønner ikke helt hvorfor folk det er mer naturlig for folk å kommentere kostholdet mitt når når jeg er normalvektig og spiser sunt, enn da jeg var overvektig og spiste usunt? Tipper det er en del misunnelse ute og går, samt en solid skepsis til noe som tilsynelatende fungerer bra. "Noe som er så fantastisk kan umulig være sunt". Og når VG's Vektklubb pøser på med antilavkarbopropaganda over en lav sko er det jo forståelig at enkelte blir usikre. Nåvel, hva jeg spiser har ingen egentlig noe med. Og i tillegg har jo resultatene begynt å tale for seg, når jeg nå gir meg i kast med prosjekter som ville vært totalt uaktuelle for bare et par år siden med liv og lyst og ukuelig optimisme! Om de trenger en unnskyldning for å beholde godteposen sin så finner de den nok uansett....

smgj 05-08-13 15:01

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1453294)
Skjønner ikke helt hvorfor folk det er mer naturlig for folk å kommentere kostholdet mitt når når jeg er normalvektig og spiser sunt, enn da jeg var overvektig og spiste usunt? Tipper det er en del misunnelse ute og går, samt en solid skepsis til noe som tilsynelatende fungerer bra. "Noe som er så fantastisk kan umulig være sunt". Og når VG's Vektklubb pøser på med antilavkarbopropaganda over en lav sko er det jo forståelig at enkelte blir usikre. Nåvel, hva jeg spiser har ingen egentlig noe med. Og i tillegg har jo resultatene begynt å tale for seg, når jeg nå gir meg i kast med prosjekter som ville vært totalt uaktuelle for bare et par år siden med liv og lyst og ukuelig optimisme! Om de trenger en unnskyldning for å beholde godteposen sin så finner de den nok uansett....

...men nutrilett og cambridgekuren er liksom så greit fordi det er "kortvarig" (ja, gjerne kortvarig på alle måter) ...? :rolleyes:

Verden er snål.

Hamster59 05-08-13 15:05

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Hva om det ikke er lavkarbo, men Candy King og tilgang på billig (og farlig) godteri som er synderen her? Eller svenskenes fika? Om nordmenn er brødspisere, går svenskene oss en høy gang på det området. Har tilbrakt endel feriedager i Sverige de siste årene og observert litt. Vil ikke på noen måte kalle det forskning, bare konstaterer det jeg observerer.

vaskeklut 05-08-13 15:06

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1453297)
...men nutrilett og cambridgekuren er liksom så greit fordi det er "kortvarig" (ja, gjerne kortvarig på alle måter) ...? :rolleyes:

Verden er snål.

jamen, det er jo bare for julebordsfasongen/bikinifasongens del skjønner du veeel :rolleyes: hva som skjer etter de har vist seg frem er ikke så farlig. heh.

nellie 05-08-13 15:07

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1453297)
...men nutrilett og cambridgekuren er liksom så greit fordi det er "kortvarig" (ja, gjerne kortvarig på alle måter) ...? :rolleyes:

Verden er snål.

Er det noen som har påstått at det er greit?

Lillemy71 06-08-13 07:55

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1453301)
Er det noen som har påstått at det er greit?

Kanskje ikke påstått at det er greit, men det er ikke samme negativiteten rundt disse kurene, som det er rundt et kosthold med lite karbohydrater :p

nellie 06-08-13 08:23

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Jeg må leve i en parallell verden, eller noe. Folka i min verden bryr seg ikke om mitt kosthold og ingen har ytret noe som kan ligne på at pulverkurer er greit. Aldri. Noen av delene. En tynn og karboelskene kollega av meg elsker (tror det var Isets) pizzabunn med hauger av ost i og ber meg lage den støtt og stadig. Men det er stortsett feedbacken jeg har fått på min kost. Om jeg har vært på jobb, i familieselskap, på forskjellige praksisplasser osv osv. Ingen har komme med kritikk.

De fleste jeg kjenner spiser greit, selv om det ikke er lavkarbo, snakker om været, sine egne "verdensproblemer", hva de skal i helgen osv. Jeg har heller ingen trang til å prate om kostholdet mitt til kollegaer, venner, famlie, ingen. Er kanskje derfor jeg slipper dette styret og frustrasjonen og det tydelig forhøyede kortisolet folk får av hva aviser, forskere, whoever mener om deres kost? Stressende høres det ihvertfall ut til å være.

streber 06-08-13 11:12

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Bra folk ikke plager deg angående kostholdet ditt Nellie. Opplever i perioder med mye negativt i pressen, mye innblanding i mitt kosthold. Roper ikke høyt ut at jeg lever lavkarbo, men jeg skjuler det jo heller ikke. De ser jo at jeg aldri smaker kake på jobben for eksempel, det medfører jo kommentarer som man dør ikke av litt kake etc(men lavkarbo-det er farlig det..)

nellie 06-08-13 11:16

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Jeg tenker litt sånn at man kan på ingen måte styre hva noen andre måtte mene, tro, føle, ytre, noe som helst. Man kan kun jobbe med og styre hvordan man reagerer på dem. Ikke at jeg er så god på det, men.:p Det gjør det ikke noe mindresant.

streber 06-08-13 11:21

Sv: Forskere slår lavkarbo-alarm i Sverige
 
Det er helt sant. Jeg er personlig ganske så god til svare kollegaer og takler dem fint, mens det er adskillig verre når folk veldig nært meg tror jeg dør pga de Sverige forskerne...Men nå har jeg sagt nok her:o


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no