Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Nei nei nei, nå er det noe galt her! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34815)

wollafruen 07-07-10 17:46

Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Tilbake fra ferie og rett i mensenuke, men allikevel! HJELP!! Jeg hadde gått opp 1,5 kg i løpet av 3 uker ferie med litt frislipp på lavkarboen, en is av og til, litt snop...innrømmer glatt det altså.

Så har jeg plutselig gått opp 1,5 kg til! Over natten! :mad: Jeg har vanligvis gått ned mellom 0.3 og 0.8 fra en dag til en annen, aldri OPP 1.5! Og enda nå er jeg jo tilbake på lavkarbo på 4. dagen! Nei, nå ble jeg skuffet over meg selv altså..

Borghild 07-07-10 19:02

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Tror du ikke det kan være litt vann da?

wollafruen 10-07-10 13:11

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Joda, kan jo være det. Ble bare så paff, over at det gikk an å gå opp så mye på en dag! Aldri opplevd før. Vi får satse på at det slipper når mensen er over.

sistegang 12-07-10 14:00

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wollafruen (Innlegg 901011)
Joda, kan jo være det. Ble bare så paff, over at det gikk an å gå opp så mye på en dag! Aldri opplevd før. Vi får satse på at det slipper når mensen er over.

Jeg oppdaga at badevekta mi viste opp til 3 kg forskjell om jeg sto med beina samla eller ikke. Og den viste forskjellig avhengi hvor den sto på gulvet. Jeg fikk å en sånn opplevelse som deg, før jeg kasta vekta og kjøpte ei ny.

Cherry 12-07-10 14:04

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Haha...da skulle du sett meg en mensenrunde....opp 9,7 kg på rekordtid. Ville nesten grine:mad:

Det er vann, blod og luft, bare å ta det med ro. Det forsvinner;)

Borghild 12-07-10 15:30

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
9,7 kg - da hadde jeg besvimt det er helt sikkert. Godt det forsvinner like fort som det kommer da. :):eek:

Rin 12-07-10 16:49

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
1.5 kilo opp er innenfor min naturlige variabel, i alle fall - enig i at det ikke er direkte morsomt, men jeg prøver å være resignert i forhold til at kroppen min holder på vann i varmt vær, for eksempel, og ikke blir bedre av syklus og saltmat. Drikker litt vanndrivende te nå og da, men tror effekten er mest psykologisk. :cool:

Lillemy71 12-07-10 16:54

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Er ikke uvanlig for meg å gå opp 2 kg når jeg har mensen eller f.eks har spist baconsvor :eek: Det er sikkert bare vannvekt, den forsvinner snart :p

StegforSteg 13-07-10 18:04

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Hvordan går det i dag? :klem:

Jeg vet hvor frustrerende det er nemlig....

Daurama 27-07-10 21:16

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Ååååh, i dag er jeg lei meg :( For ca. 1 mnd siden var jeg nede i 100, 3 kg. Så hadde jeg en fri helg som resulterte i at jeg ga litt for mye f.. i uka etter og vips 103 kg. Nå har jeg komt ned i 102 (søndag) men går konstant å veier meg hver dag for å se om pila går nedover men den går bare oppover.. Har fått mensen og ikke bare litt mensen men KRAFTIG mensen.. Det har vel kanskje noe med at den har vært ustabil i mange mange år. Først nå i 2010 etter at jeg begynte å ta vare på meg selv at mensen begynte å komme med ca 25. dagers mellomrom. Uansett, jeg er lei meg fordi jeg føler at jeg ikke går ned, jeg føler meg større enn et jeg er. Jeg føler at alle ser at jeg eser utover.. ÅÅÅÅÅh.. hormoner kanskje ? :veitikke: :( ÅÅh, håper virkelig at jeg ser vekta gå nedover igjen snart... Trist :hylgrine:

wollafruen 27-07-10 21:20

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 902002)
Hvordan går det i dag? :klem:

Jeg vet hvor frustrerende det er nemlig....

Tusen takk for alle svar! Det går bedre her altså. Jeg har vært nede i 67,5 igjen etter mensen, håper å stabilisere meg nærmere 66-tallet før neste mens.

Licota 28-07-10 00:54

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 901632)
1.5 kilo opp er innenfor min naturlige variabel, i alle fall - enig i at det ikke er direkte morsomt, men jeg prøver å være resignert i forhold til at kroppen min holder på vann i varmt vær, for eksempel, og ikke blir bedre av syklus og saltmat. Drikker litt vanndrivende te nå og da, men tror effekten er mest psykologisk. :cool:


Godt å høre at det er flere enn meg som pleier å hoppe opp og ned 1,5 kg.

Supera 28-07-10 05:25

Sv: Nei nei nei, nå er det noe galt her!
 
Vekta mi har vaket 2-3 kg over minstenotering i en måned nå. Men så er det sommer, og det har vært ferie. Det er bare å gjøre så godt man kan, så slipper det nok til slutt. Jeg har også opplevd at vekta gikk opp 1,5 kg to dager på rad. Den gangen hadde jeg hatt en hard treningsøkt rett før det, og da samler visst musklene litt vann.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no