Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Helt ødelagte, oppflisede negler (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50002)

Charlott 22-12-11 21:35

Helt ødelagte, oppflisede negler
 
De siste ukene har neglene mine blitt helt ødelagte. De fliser og deler seg opp noe helt forferdelig.
Må stadig sette tape over neglene for å forhindre at de "rives" opp langt nedover nervene.

Rett og slett fryktelig ubehagelig!

Jeg bruker collagen, b-vit (på resept), c-vit, d3, kalsium, super greens, Udo`s og cocosa.

Noen som har noen forslag?

Marella77 22-12-11 21:38

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Jeg har bitt negler hele livet, men har endelig klart å slutte. Takket være to ting.

1: Fil hver eneste lille sprekk og rift, slik at det er hele ender...
2: Smør på med Nail Vital Micro Cell 2000 jevnlig... To strøk, men husk at det må tørke da. Dette styrker nailen..

Lykke til!

Charlott 22-12-11 21:41

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1271171)
Jeg har bitt negler hele livet, men har endelig klart å slutte. Takket være to ting.

1: Fil hver eneste lille sprekk og rift, slik at det er hele ender...
2: Smør på med Nail Vital Micro Cell 2000 jevnlig... To strøk, men husk at det må tørke da. Dette styrker nailen..

Lykke til!

Tusen takk!
Neglene har blitt helt myke og har "revnet" laaang ned, så å file ser jeg for meg blir rimelig ubehagelig - med det skal forsøkes :)

Nail Vital er notert! Kjøper du på nett eller helsekost? Parfymeri?

Bønna200 22-12-11 21:41

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Har du vært i kontakt med noen nye vaskemidler e.l? Maling? Gubben får merkelig nok veldig problemer av bl.a grønnsåpe.

Charlott 22-12-11 21:44

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1271176)
Har du vært i kontakt med noen nye vaskemidler e.l? Maling? Gubben får merkelig nok veldig problemer av bl.a grønnsåpe.

Hmm... ikke som jeg kan komme på *tenketenke*

Huden, særlig på hendene, har også blitt mye tørrere, men det har jeg tenkt har med fyringssesongen å gjøre. Smører meg jevnlig :)

Fundere videre på event nye vaskemidler, takk for tips!

Marella77 22-12-11 21:46

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1271175)
Tusen takk!
Neglene har blitt helt myke og har "revnet" laaang ned, så å file ser jeg for meg blir rimelig ubehagelig - med det skal forsøkes :)

Nail Vital er notert! Kjøper du på nett eller helsekost? Parfymeri?

kjøpte på Tommi Parfymeri på Sandvika storsenter. Noen apotek har den også. Men husk å kjøp den litt tykke som skal styrke nailen... Ikke bare den finish-lakken...

Charlott 22-12-11 21:47

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1271183)
kjøpte på Tommi Parfymeri på Sandvika storsenter. Noen apotek har den også. Men husk å kjøp den litt tykke som skal styrke nailen... Ikke bare den finish-lakken...

Søker litt på nett jeg :)

Thanks a lot, Marella :)

Bønna200 22-12-11 21:48

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1271180)
Hmm... ikke som jeg kan komme på *tenketenke*

Huden, særlig på hendene, har også blitt mye tørrere, men det har jeg tenkt har med fyringssesongen å gjøre. Smører meg jevnlig :)

Fundere videre på event nye vaskemidler, takk for tips!

Får håpe det glir over og at du finner ut av det. Jeg skjønner at det er veldig plagsomt. Og vondt!
Gubben får store sprekker i hendene, så blodet renner.

En gang var det så ille på knokene at noen trodde han hadde vært i slåsskamp:o
"Neida, jeg har bare vaska gulvet!" :p

Marella77 22-12-11 21:52

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
http://www.google.com/imgres?q=nail+...1t:429,r:0,s:0


Her ser du bilde...


Charlott 22-12-11 21:55

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1271186)
Får håpe det glir over og at du finner ut av det. Jeg skjønner at det er veldig plagsomt. Og vondt!
Gubben får store sprekker i hendene, så blodet renner.

En gang var det så ille på knokene at noen trodde han hadde vært i slåsskamp:o
"Neida, jeg har bare vaska gulvet!" :p

Jeg har også begynt å sprekke opp på knokene. Men, grønnsåpe har jeg brukt "bestandig", rart om en gammel kjenning plutselig er synderen?
Bare å skrive på tastaturet er ubehagelig, fingertuppene er øøøømme :o
Takk! :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1271189)

Thanks! Bilde hjelper alltid :D

Marella77 22-12-11 21:57

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1271192)
Jeg har også begynt å sprekke opp på knokene. Men, grønnsåpe har jeg brukt "bestandig", rart om en gammel kjenning plutselig er synderen?
Bare å skrive på tastaturet er ubehagelig, fingertuppene er øøøømme :o
Takk! :D

Sånn er jeg også fortiden... sprekker overalt. Veldig tør. Ei venninne av meg med peiling, sier at det er fordi det blir for mye overganger mellom varmt og kaldt når man går ut og inn... Bruk alltid votter er hennes råd... Noe jeg selv ikke orker...

Charlott 22-12-11 22:04

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Jeg er nøye med å ikke smøre meg med kremer som inneholder vann, nettopp pga forskjellen på temp inne og ute.
Nå snur sola og plutselig er vår`n her, da slipper vi i allefall dèt problemet ;)

smgj 22-12-11 23:01

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
B-vitaminer er bra. Sink (hvite negleflekker - ikke slagmerker) og biotin er viktig for neglene, folsyre (spesielt forbundet med heng-negler?), jern (hoppkantnegler)... Og magnesium. Dette er vanskelig da for mye av en ting gjerne forrykker balansen og roter ting til - så det lønner seg å vurdere litt.
MSM (svovelforbindelse) og/eller glutamin (aminosyre) kan også hjelpe på generell styrke. Omega3... og holde seg unna for mye julevask - kjemiske stoffer tørker ut neglene og vekslingen mellom varmt/kald + tørt/fuktig gjør dem sprø.

Majamor001 19-03-12 16:13

Sv: Helt ødelagte, oppflisede negler
 
Jeg får utrolig flotte negler av en forsterker som heter nail vital micro cell eller noe slikt :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no