Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Drikker meg mett (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56221)

Frk 05-03-15 09:41

Drikker meg mett
 
Er det andre enn meg som føler at de drikker seg mette for tiden?

Jeg nærmer meg slutten på Ketolysekuren nå. Har holdt på i 6 mndr om noen uker, og er litt sånn bekymret. Jeg har gått på kuren en gang før, og synes det var så deilig å slippe å være sulten hele tiden. Det var liksom en av de store fordelene med kuren, å kunne være mett og gå ned i vekt.

Jeg har ikke fått helt tak i den samme metthetsfølelsen denne gangen, og nå er det kommet til et punkt hvor jeg tar meg i at jeg drikker en ekstra halvliter vann for å stagge sulten frem til lunsj. Jeg skal jo drikke masse vann, så hva gjør vel det liksom... Jeg drikker nok over 2,5 liter vann fra jeg står opp til lunsj, og så minst 2,5-3 liter etter lunsj.

Jeg er også litt bekymret for meg selv når jeg er "ferdig" nå snart, og hvordan jeg best skal mette meg da. (problemet mitt har alltid vært en nærmest konstant sultfølelse :hungry: )

Er det andre som er i samme situasjon, eller har jeg klart å rote meg inn i noe tull helt selv :wacko:

Carisma 05-03-15 10:08

Sv: Drikker meg mett
 
Hvor lenge siden er det du har tatt en stopp og sett over matinntaket? Registrerer du alt, eller har det begynt å bli mer på magefølelsen? Kan høres ut som du spiser for lite, eller for dårlig sammensatte måltider?

Frk 05-03-15 10:59

Sv: Drikker meg mett
 
Jeg spiser kun det jeg har planlagt, som gir mellom 15 og 20 pr dag. Jeg planlegger for en uke om gangen, og spiser salat til lunsj tre dager, omelett to og laks&eggerøre to dager. Spiser som regel middag som består av kjøtt/fisk/fugl og grønnsaker (som regel salat eller noe blomkålrelatert). Til frokost og kvelds er det knekkebrød/ostechips med ost evt skinke.

Jeg har basert mye av kostholdet på det samme som jeg hadde sist, så det er relativt likt der. Men jeg trodde at de var relativt greit sammensatt på en jevn basis...

Maria82 05-03-15 19:07

Sv: Drikker meg mett
 
Nå har jeg ikke holdt på så lenge som du, jeg er ganske ny. Men jeg merker at hvis jeg har lite fett i maten, så blir jeg mye raskere sulten. Har du sjekket om du har nok fett? Ikke bare nok karbs...

Ellers så forstår jeg hva du mener, jeg må holde på de vanlige måltidene - frokost, lunsj, middag og kvelds. Av og til tar jeg meg i at jeg småspiser mellom måltidene. Mannen min kan spise to måltider til dagen og være fornøyd...

Lykke til videre :)

Butterfly83 05-03-15 19:16

Sv: Drikker meg mett
 
Jeg tenker også at du kanskje har for lite fett i maten? Som Maria82 blir jeg også veldig mye raskere sulten igjen om jeg ikke har nok fett. Spiser jeg et litt magrere måltid tar jeg alltid en fettkaffe til/etterpå.

Frk 09-03-15 14:11

Sv: Drikker meg mett
 
Hmm. Ja. Jeg har også lurt litt på det sånn tidvis. Men jeg synes det er så vanskelig å spise masse fett. Jeg spiser mye ost da. Og har smør på knekkebrød og når jeg steker ting. Men ja, det kan jo hende. Hvordan får dere i dere nok fett til frokost?

Butterfly83 09-03-15 15:55

Sv: Drikker meg mett
 
Det er jo fett i ost, og med smør på knekkebrød er du jo godt på vei. Det er jo ikke meningen at man skal stappe innpå med fett heller, men prøv deg frem for å finne den mengden du må ha for å spise deg mett. Og for å holde deg mett.


Jeg lager meg en fettkaffe med en ts kokosolje, og en ts smør + litt stevia toffee. Og som regel en lavkarbobrødskive med masse pålegg. Gjerne med både smør og majones. Da holder jeg meg mett i 4-6 timer som regel. Varierer litt hvor lenge.

Frk 10-03-15 08:38

Sv: Drikker meg mett
 
Kanskje jeg forventer at jeg skal være mett for lenge? Det går vel faktisk 5,5t fra frokost til lunch, og det er en stund.

Jeg må bare spørre; hva er stevia toffee? Er det noe jeg kan ha? (det høres ut som om det er noe med karamellsmak... Mmmmmm!)

TrillTrall 10-03-15 10:48

Sv: Drikker meg mett
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frk (Innlegg 1506620)
Kanskje jeg forventer at jeg skal være mett for lenge? Det går vel faktisk 5,5t fra frokost til lunch, og det er en stund.

Jeg må bare spørre; hva er stevia toffee? Er det noe jeg kan ha? (det høres ut som om det er noe med karamellsmak... Mmmmmm!)

Stevia toffee er et kalorifritt, naturilig (uttrekk da) søtningsmiddel som kan være tilsatt ulike smaker, som vanilje, sjokolade eller toffee. :) Søk på iherb.com f.eks.

Butterfly83 10-03-15 15:42

Sv: Drikker meg mett
 
Ja, 5.5 time mellom frokost og lunsj er jo noen timer det. Da syns hvertfall ikke jeg at det er unormalt å bli sulten igjen?

Her er oversikt over div. flytende stevia fra iherb:

http://www.iherb.com/search?sug=stev...liq&rank=1#p=1

Jeg har english toffee, noe berry-greier og har bestilt vanilje. Toffee syns jeg er veldig god i kaffe :) Berry bruker jeg ikke da jeg ikke syns det blir like godt som saft.

Kan også bruke toffee i type sjokolademousse og andre desserter :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no