Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Atkins kosthold (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Kombikjøring på Atkins. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8159)

Fjonken 27-02-06 23:58

Kombikjøring på Atkins.
 
Jeg og min mann er snart ferdige med induksjonstida, men vil gjerne fortsette dette. Det kan man jo i inntil 6 måneder. Men så er det det at vi synes maten blir litt for ensformig pga restriksjonene man må følge. Min mann har maaange kilo og ta av og vil nok holde seg på induksjon så lenge han bare kan. Men så var det det å holde ut da. Vi har tenkt litt på det og lurer på om det kan ha noe for seg å kjøre induksjonsdietten i ukedagene med 20 grams grensa og så i helgene øke til 40 og få inn litt bær og nøtter da. Det vil liksom gjøre det lettere å holde ut på induksjon. Vekttapet vil nok gå noe senere men ikke så sent som ved ren fase 2 vedvarende vekttap. Har det noe for seg eller er vi helt i grøfta nå?

Kristian 28-02-06 17:19

Sv: Kombikjøring på Atkins.
 
Det tror jeg ville gå fint hvis dere tar på dere ski på bena og tar dere en langtur lørdag og søndag.:)

Fjonken 28-02-06 18:40

Sv: Kombikjøring på Atkins.
 
Ja, nå er det så at vi bor på snøfattige Jæren da. Det er det ene og det andre er at man ikke får en mann på over 150 kilo på ski... I allefall ikke en ekte Jærbu.

Kristian 28-02-06 19:11

Sv: Kombikjøring på Atkins.
 
Hva med sykkel da? Det er om å gjøre å øke aktivitetsnivået for å kompensere for de økte karbohydratene.

HP 28-02-06 21:24

Sv: Kombikjøring på Atkins.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Jeg og min mann er snart ferdige med induksjonstida, men vil gjerne fortsette dette. Det kan man jo i inntil 6 måneder. Men så er det det at vi synes maten blir litt for ensformig pga restriksjonene man må følge. Min mann har maaange kilo og ta av og vil nok holde seg på induksjon så lenge han bare kan. Men så var det det å holde ut da. Vi har tenkt litt på det og lurer på om det kan ha noe for seg å kjøre induksjonsdietten i ukedagene med 20 grams grensa og så i helgene øke til 40 og få inn litt bær og nøtter da. Det vil liksom gjøre det lettere å holde ut på induksjon. Vekttapet vil nok gå noe senere men ikke så sent som ved ren fase 2 vedvarende vekttap. Har det noe for seg eller er vi helt i grøfta nå?

Hvis du følger Atkins så kan du øke med 5g i uka fram til vekten ikke går ned lengre. Da reduserer du med 5-10g og ligger der til du er i mål. De som ønsker det kan spise 20g lengre enn 14 dager.

Jeg tror ikke det vil være noe lurt å ha et uke, og et helgeopplegg - sånn utfra erfaring :o Da er det bedre å spise litt variert hele tiden, og følge karbohydrat stigen for å gradvis tilføre nye typer mat, - og på den måte isolere mat som en ikke reagerer heldig på.

Så mitt råd blir å følge Atkins. Øke karbene og matvareutvalget, - på den måten så blir du ikke lei, og utvalget øker hele tiden. Mannen din vil gjerne ønske å holde seg i induksjon lenge, og det må han jo få lov til. Når han kjenner at kiloene renner av så tror jeg ikke at helgene blir noe problem ;)

Fjonken 01-03-06 09:14

Sv: Kombikjøring på Atkins.
 
Tusen takk for råd HP. Jeg må tenke litt over saken selv og lese litt mer i Aktinsboka mi. Det mest praktiske er at vi begge er på induksjon, så slipper den ene å friste den andre. Men må som sagt tenke mer på hva vi skal gjøre.

Nille 01-03-06 22:48

Sv: Kombikjøring på Atkins.
 
Ville bare si at jeg er 100% enig med HP her :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no