Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Starter på nytt! Er det noe liv her? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56406)

Nupsida 08-07-15 20:53

Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Tjohei! Etter tips ifra legen (ja faktisk, jeg måtte jo slutte på lavkarbo sist jeg prøvde fordi han mente det var så skadelig, men endelig har jeg fått bytta fastlege og hun anbefalte meg veldig å begynne igjen!) har jeg bestemt meg for å begynne på lavkarbo igjen!

Jeg er veldig overvektig og sliter med refluks og andre vektrelaterte problemer og håper at lavkarboen kan være like effektiv nå som den var sist :)

I samhold med legen skal jeg begynne på ketolysekuren i slutten av august, gå på den i 3 måneder også over på et litt mer moderat lavkarbokosthold (gjerne noe type fedon) for å rett og slett få en liten hurtigstart på vektnedgangen for jeg MÅ ned i vekt nå.

Grunnen til at jeg ikke skal starte skikkelig før i slutten av august er fordi jeg skal på ferie og litt diverse og da er det bedre å utsette den ordentlige starten på ketolysen før jeg er sikker på at jeg kan klare å holde meg til kuren også har jeg god tid å planlegge på :)

Er det flere som skal starte nå etterhvert? :D

kamp 08-07-15 21:47

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)
 
Ikke mye liv men litt folk er her!

Lykke til

Minni1 08-07-15 21:59

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)
 
Hei hei.

Ikke så mye liv, men jo flere vi er som skriver jo mere liv blir det. :D
Tror nok det blir litt mere når diverse ferier er ferdig.

Så godt at legen er med deg på lavkarbo.

Kan hende jeg slår følge med deg i august. Må ned endel i vekt og det hadde vært fint å ha noen å drudle lit sammen med.


Håper vi "ses"

Nupsida 08-07-15 23:06

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)
 
Da må vi lage litt liv da!! :D

Nupsida 08-07-15 23:07

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minni1 (Innlegg 1512377)
Hei hei.

Ikke så mye liv, men jo flere vi er som skriver jo mere liv blir det. :D
Tror nok det blir litt mere når diverse ferier er ferdig.

Så godt at legen er med deg på lavkarbo.

Kan hende jeg slår følge med deg i august. Må ned endel i vekt og det hadde vært fint å ha noen å drudle lit sammen med.


Håper vi "ses"

Er alltid morro å være flere så sleng deg gjerne med :D

Minni1 08-07-15 23:38

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1512378)
Da må vi lage litt liv da!! :D

:ja:

Spinnerette 09-07-15 00:52

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)
 
Jeg holder iallefall koken! Satser på å holde meg i ketose mesteparten av høsten (veit om èn helgepause i august) og fram til jul, for å endelig få normal BMI, også ta "pynten" etter jul. Så jeg holder deg gjerne med selskap! :D Hadde rundt 40 i BMI da jeg startet, så jeg kan nok kjenne meg godt igjen i situasjonen du er i nå. Syns det er smart av deg å drøye til ferien er overstått! Håper på å se deg masse om noen uker! :D

arthas_ 09-07-15 07:15

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her? :)
 
Hei!

Får slenge meg på så vi blir fler her :)

Holder på med lavkarbo nå, men imorgen tar jeg over en måned ferie, så blir vel til at også jeg starter opp i August igjen :)

Er jo alltid lettere når en er fler :)

Carisma 09-07-15 10:59

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Jeg jobber fortsatt med de samme kiloene, så jeg er her :o

Jeg kommer til å kjøre et stramt opplegg meste av sommeren, med unntak av de ti dagene vi skal på ferie til finland i begynnelsen av august. Men det er langt dit. Har nettopp gjennomført 3 dager eggefaste (med skuffende lite resultat), så nå er jeg motivert til streng ketolyse (borderline Skaldeman fakir, men :rolleyes:) i de tre neste ukene

Nupsida 09-07-15 12:01

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1512393)
Jeg jobber fortsatt med de samme kiloene, så jeg er her :o

Jeg kommer til å kjøre et stramt opplegg meste av sommeren, med unntak av de ti dagene vi skal på ferie til finland i begynnelsen av august. Men det er langt dit. Har nettopp gjennomført 3 dager eggefaste (med skuffende lite resultat), så nå er jeg motivert til streng ketolyse (borderline Skaldeman fakir, men :rolleyes:) i de tre neste ukene

Morro å se noen av de "gamle" igjen! :)
Hva er egentlig en eggefaste? Ser mange som gjør det for tiden!

Nupsida 09-07-15 12:01

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Må forresten si at det er gøy så mange slenger seg med :D

Ana 13-07-15 09:46

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Jeg er med igjen. Tilbake fra ferie og tyngre enn noen sinne. Må få kontroll på sukkermonsteret etter ett år hvor vekten bare har gått opp

Festina lente 14-07-15 23:44

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Jeg klorer meg fortsatt fast her inne, selv om det går trått med vektnedgangen.....

Oppdaterte akkurat tickeren min og så at vi har omtrent samme utgangspunkt med BMI på ca 40:( Jeg blir så oppgitt - hvorfor lot jeg det gå så langt?? Hadde gått ned nesten 16 kg - og nå er jeg nesten tilbake til gamle "høyder" :hylgrine:

Planen er omtrent som din. Moderat lavkarbo nå frem til ferien - som begynner på fredag! :D Så skal jeg på ketolyse igjen når ferien er over. Målet nå er å ikke skli fullstendig ut i ferien, men vin - DET blir det ;)

Lykke til!

Elisa86 27-07-15 14:28

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Jeg er med! Begynte i dag! Gikk på moderat/streng lavkarbo 2011 og karra meg ned til 62 kg, er nå oppe i 74 igjen.. Spist myyyyye brød og drukket for mye vin og spist sjokolade til den store gullmedaljen...Veldig klar for å komme skikkelig i gang igjen. Håper vi kan motivere hverandre utover høsten :-)

Marthekeannie 27-07-15 21:20

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Som sagt av andre, om det ikke er liv får vi lage liv :heia:

Jeg er med. Er ferdig med ferie og derfor nå på fart med egenkomponert lchf, Ketolyse-inspirert. Er endelig i ketose og har planer om å holde meg der leeenge.

LGT 06-08-15 23:29

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Og her er jeg! :D Går i gang med moderat lavkarbo nå etter ferien, og vurderer ketose utover høsten om stillstand på vekten.....Har hatt lavkarbokosthold tidligere, men det er et par år siden. Hadde bare positive opplevelser med det, så ikke spør hvorfor det skled ut.....Håper vi kan støtte og motivere hverandre! Jeg heier på dere i alle fall! ;) :D

Khi 07-08-15 12:55

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Så fint at du har fått en litt mer vennlig innstilt fastlege. Lettere da. :-)

Taklampe 08-08-15 20:53

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Jeg er med! Skal ned ett kilo. I første omgang. :knegg: Og så får vi se hvor mange flere det blir. Men eggefaste, hva ER det?

Taklampe 08-08-15 21:05

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Ok, da har jeg funnet det. Kan man starte lavkarbo med eggefaste, tro?

Carisma 09-08-15 00:21

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Taklampe (Innlegg 1513114)
Ok, da har jeg funnet det. Kan man starte lavkarbo med eggefaste, tro?

Forsåvidt, men det er i utgangspunktet unødvendig. Over tid tuller det med kroppen mer enn det er positivt, så det er kun for ekstreme nødstilfeller!

Lillemy71 10-08-15 08:04

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Jeg har noen gjenstridige kilo som ikke vil av samme hva jeg gjør, så jeg har egentlig gitt opp. Prøvde derfor eggfaste i 2 uker og fulgte planen slavisk, målte og veide. Det eneste resultatet jeg fikk var at jeg var så lei av egg at jeg holdt på å spy bare jeg så et egg. Magen var hlt føkka og energien var ikke akkurat noe å skryte av den heller. Resultat? HAr ikke orka å spise egg på 4 mnd og det som er så sunt. Anbefaler ikke eggfaste til noen jeg, hold deg til et rent kosthold med masse grønnsaker, gjør mye bedre for kropp og sinn :)

Carisma 10-08-15 09:42

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
2 uker!! :eek::eek::eek: Den skal følges i 3 dager, maks 5

Men, jeg anbefaler det heller ikke (selv om jeg tyr til det innimellom for vannslipp, men da kun tredageren... Og jeg har veldig insulinresistens så det er det eneste som får kroppen min til å slippe hvertfall litt av det. De som har en noenlunde normalt fungerende kropp trenger IKKE slikt, tvert i mot vil den bli mer forvirret)

Ana 11-08-15 07:06

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Innom for å søke litt frokost inspirasjon, og så måte jeg bare kommentere eggefasten. Har prøvd jeg og, bare tre dager fikk vannet til å slippe bra her i hvert fall, men jeg ble også så utrolig lei av egg at det tok lang tid før jeg orket det igjen. Nesten imponert at du klarte 2 hele uker ☺
Her står det omtrent stille, så må begynne å veie maten nå

Supera 11-08-15 07:45

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Velkommen tilbake nupsida! Jeg hadde tenkt meg en eggefaste jeg også, men det ble med tanken. Hadde faktisk tenkt meg nullkarbo en måned nå før jeg skal på ferie. Får se om jeg får gang på det da.

Lillemy71 11-08-15 08:08

Sv: Starter på nytt! Er det noe liv her?
 
Det jeg jeg klarte å lese meg til er at de fleste mister en del vekt under eggfasten, men det kommer også rett på igjen når de går tilbake til vanlig LCHF og det kan tyde på at det stort sett bare er vann som forsvinner. Selv har jeg hatt bedre hell med å kjøre fettfaste om man absolutt skal utsette seg selv for seigpining ved å fjerne normal kost :p Det som fungerer aller best for meg er periodisk faste, da spiser jeg mindre og går faktisk litt nedover.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no