Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548)

Imse 21-04-09 09:25

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 703743)
Ikke verst! Men, hehe, usalta smør neste gang ;)

Ja, det er best med usalta smør, men om du ikke har noe annet og vil ha eggemjølk, så hjelper det med søtning i, den balanserer saltsmaken litt. Du kan lage den med kokosfett også, da smaker det ikke noe av fettet.

Photobscura 21-04-09 10:56

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 703823)
Ja, det er best med usalta smør, men om du ikke har noe annet og vil ha eggemjølk, så hjelper det med søtning i, den balanserer saltsmaken litt. Du kan lage den med kokosfett også, da smaker det ikke noe av fettet.

Ja, kokosfett kan funke. Søtning bruker jeg ikke. Men jeg har jo aldri hatt noe i mot smørsmak da ;)

Imse 21-04-09 11:05

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 703948)
Ja, kokosfett kan funke. Søtning bruker jeg ikke. Men jeg har jo aldri hatt noe i mot smørsmak da ;)

Nei, jeg elsker smør jeg også, men jeg fikk kaffen i halsen da jeg prøvde helt uten søtning og salt smør... Nå har mannen kjøpt usalta smør til meg, for jeg vil liksom ikke bruke søtning hver dag...

Gerd 21-04-09 11:17

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Jeg "døyver" saltsmaken med noen dråper vaniljeessens :ja:

Imse 21-04-09 11:30

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 703968)
Jeg "døyver" saltsmaken med noen dråper vaniljeessens :ja:

Det hjelper kanskje ja, det skal jeg prøve nå, for nå skal jeg ha kaffen min.

Bee 21-04-09 11:42

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Er den skikkelig mettende denne eggemelken? Skal på kjøkkenet og suse i hop en nå. :D

Imse 21-04-09 11:45

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 703978)
Er den skikkelig mettende denne eggemelken? Skal på kjøkkenet og suse i hop en nå. :D

Ja, jeg synes det, jeg lager av 2 eggeplommer( du kan sikkert ta et egg og en plomme og)og 50g smør, og 2 1/2-3dl kokende vann. Jeg har oppi smak etter humør, nå drikker jeg med kakao, kanel, 2ts espressopulver og vaniljeessens, kjempegodt.

Bee 21-04-09 11:53

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Jeg brukte ei klype med sukrin + 4 dråper vaniljeessens, og jeg har bare en ting og si:



WOW!!! Dette er min nye yndlingsdrikk. At noe så enkelt kan bli så godt! NAM!

Bee 21-04-09 12:01

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Skynda meg og legge oppskrifta i bloggen min. Legger bare inn oppskrifter som jeg virkelig, VIRKELIG liker, og denne blir en sann favoritt kjenner jeg.

takk Danish!! :D

Liv 23-04-09 18:41

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bee (Innlegg 703993)
Skynda meg og legge oppskrifta i bloggen min. Legger bare inn oppskrifter som jeg virkelig, VIRKELIG liker, og denne blir en sann favoritt kjenner jeg.

takk Danish!! :D

http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_2_25.gif

Eilan 23-04-09 19:43

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Å i helsike! Lagde av 40g cocosa (extra virgin), 2 dl vann, 2 eggeplommer, noen dråper vaniljeessens, 1 ts kakaopulver og bittelitt splenda. Dette er varm bounty, nyyydelig!

Photobscura 26-04-09 22:02

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Ja, nå har jeg prøvd med usalta smør, og jeg lot en vaniljestang ligge i en stund, og hadde i kanel. Veldig godt! Men, hvordan får dere den tykk?

nomma 04-05-09 17:12

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
:w00t: Halleluja :lol:

:heia:Fantastisk godt :heia:

Kommer nok til å prøve alle variantene, prøvde orginalen nå. (med en eggeplomme for mye :flau: må lære meg å lese altså)

Sothøna 04-05-09 19:38

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Nå sitter jeg med en sånn, og det var slett ikke værst :)

Trolljenta 05-05-09 16:46

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Hadde tenkt å prøve med cocosa og kakao i går, men når jeg så alt det smeltede fettet og skulle veie det igjen for å være sikker på at det virkelig var 40 gram streiket vekten... Så da turte jeg ikke å prøve. Prøver kanskje senere. Synes ikke det høres fristende ut i det hele tatt, men utifra tilbakemeldingene kan det jo se ut til at det er godt..

Iselilja 07-05-09 19:20

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Jeg lager en variant med 1 egg, 50 g usaltet smør, 2 dl vann, noen ruter revet mørk sjokolade (70% kakao), en ts bakekakao og noen dråper vaniljeessens. Kjempegodt, og kjempemettende! :) Smaker som ordentlig, mektig kakao.

rhb 08-05-09 10:17

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Hei
Denne er vel ikke melkefri så lenge den er lager med smør, da regner jeg med at du mener meierismør?;)

Photobscura 08-05-09 10:57

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av rhb (Innlegg 714831)
Hei
Denne er vel ikke melkefri så lenge den er lager med smør, da regner jeg med at du mener meierismør?;)

Du kan også lage den med kokosfett, ghee funker vel også for de fleste!? Jeg tåler ikke meieriprodukter, bortsett fra smør.

nomma 08-05-09 14:33

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Kom frem til min beste i dag:
25gr smør, 1 dl vann, 1 dl vanlig kaffe, ei lita ts splenda. mmmm...

Venus 21-05-09 19:13

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Sitter med ett glass nå, (Gerd's variant) og smakte på eggemelken
før jeg blandet med kaffe, og "røra" var god,
Ble litt "bitter" når jeg blandet med kaffe.. Har bare pulverkaffe, så jeg tok
en del kaffe i bunn av glasset, og hadde i litt vann.
Og eggemelken oppi der igjen. Slikt glass man får på kaffeplasser.
Kunne kanskje hatt mere splenda i, men det blir feil å søte slik.. hmmm

supha 24-05-09 21:19

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Har prøvd å bruke stavmikseren til det her, men det bare ender at eggemelken spruter veggimellom. Dette selv om jeg er forsiktig og har en høy bolle. Hvordan gjør dere det? Kunne feks ha lagt aluminiumsfolie over og lage et hull til stavmikseren?

Imse 24-05-09 21:20

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Jeg bruker vispen på stavmikseren og det høye begeret som følger med, spruter aldri over.
Ellers kan du legge et kjøkkenhåndkle rundt bollen så det ikke spruter.

Gerd 24-05-09 21:21

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Jeg bruker et kjøkkenhåndkle og holder rundt .

For det spruter en del ja :ja:

supha 24-05-09 21:22

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 724221)
Jeg bruker vispen på stavmikseren og det høye begeret som følger med, spruter aldri over.
Ellers kan du legge et kjøkkenhåndkle rundt bollen så det ikke spruter.


Det fulgte dessverre ikke med beger til min:mad: KJøpte det billig i sverige.. Men skal teste håndkletrikset!

Tidl. medlem 24-05-09 21:37

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
 
Juksa litt å tok kakao siden jeg ikke liker kaffe, ble veldig god og litt uvant fet http://forum.hobbyboden.com/images/smilies/knegg.gif


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no