Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvorfor går jeg opp i vekt? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40757)

Mysticgirl 16-02-11 12:04

Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Heia jeg er ny her og prøver å følge ketosekuren på egen hånd :)
Spiser under 10 karbo om dagen , men har gått opp i vekt. Er dette vanlig?
Gikk før på vanlig Grete Roede kur, men etter jeg begynte på dette og spiser meg mett på fett, så har jeg jo økt i vekt :(
Går det lang tid før dette virker?
Har gått i 1 uke nå og gått opp 2 kg :O
Noen som har forslag til mat å spise om dagen ?
Klem :)

Gerd 16-02-11 12:13

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Hvorfor 10 karber?

Du skal ha 15, og gjerne mer. Ivertfall etter hvert .

Anbefaler deg å bruke oppskriftene i boka nå i starten, og så utvide menyen etterhvert som du blir tryggere :)

Mysticgirl 16-02-11 12:25

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Åh trodde man skulle holde seg til under 15 karbo?

Charlott 16-02-11 12:29

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl (Innlegg 1031761)
Åh trodde man skulle holde seg til under 15 karbo?

Nope, man skal holde seg til 15 karber pr dag, sånn ca :D Dette for å få seg det man skal av grønt bla :)
Noen må lavere for å gå ned og andre igjen må høyere opp og spise mer grønnsaker :)

Mysticgirl 20-02-11 20:19

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Uff jeg har gått opp 1 kg på en uke :O Holder på med uke 2 og håper inderlig jeg ikke øker mer i vekt? HVa gjør jeg egentlgi feil her?
Gikk før på grete roede og gikk ned ca 200 gram til 1 kg i uka, og nå øker jeg i vekt 1 kg på ei uke??
Trodde denne kuren skulle ta siste rest jeg hadde,kjapt og fort, men ser jo ikke slik ut :(
Jeg spiser ei skål med salat,ost, skinke til frokost.
To egg og bacon til formiddag. To koteletter, eller kjøttdeig og ost til middag,
Og bacon og egg eller baconsnacks til kvelds.
Hva gjør jeg feil her??

Charlott 20-02-11 20:33

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl (Innlegg 1035793)
Uff jeg har gått opp 1 kg på en uke :O Holder på med uke 2 og håper inderlig jeg ikke øker mer i vekt? HVa gjør jeg egentlgi feil her?
Gikk før på grete roede og gikk ned ca 200 gram til 1 kg i uka, og nå øker jeg i vekt 1 kg på ei uke??
Trodde denne kuren skulle ta siste rest jeg hadde,kjapt og fort, men ser jo ikke slik ut :(
Jeg spiser ei skål med salat,ost, skinke til frokost.
To egg og bacon til formiddag. To koteletter, eller kjøttdeig og ost til middag,
Og bacon og egg eller baconsnacks til kvelds.
Hva gjør jeg feil her??

Det kan ta 2-6 uker før fettforbrenningen kommer skikkelig i gang samt at det er mye i kroppen som spiller inn.
Hvor mye mer du skal ned?

Mysticgirl 20-02-11 20:38

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1035809)
Det kan ta 2-6 uker før fettforbrenningen kommer skikkelig i gang samt at det er mye i kroppen som spiller inn.
Hvor mye mer du skal ned?

Jeg skal ned 20 kg til iallefall.
Kjæresten min gikk jo på denne dietten sammen med exn sin og de gikk jo ned 13 kg på 14 dager og ei venninne av meg gikk ned 14 kg på 14 dager, så derfor jeg trodde dette skulle gå fort hehe..utålmodig sjel jeg vettu :):rolleyes:

Stine 20-02-11 20:48

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Jeg gikk ned nesten 2 kilo første uken , så opp gjennom nesten 1 .ting tar tid hos noen, deriblandt meg :) jeg tror jeg har trent litt lite, ser at det løsner litt når jeg får trent litt mer.

Charlott 20-02-11 20:49

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl (Innlegg 1035813)
Jeg skal ned 20 kg til iallefall.
Kjæresten min gikk jo på denne dietten sammen med exn sin og de gikk jo ned 13 kg på 14 dager og ei venninne av meg gikk ned 14 kg på 14 dager, så derfor jeg trodde dette skulle gå fort hehe..utålmodig sjel jeg vettu :):rolleyes:

hehe, ja da skjønner jeg at du har litt høye forventninger ja ;)

Hadde vært sååå mye enklere om alle kropper hadde fungert likt, men slik er det nå engang ikke...

Mysticgirl 21-02-11 09:14

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stine (Innlegg 1035826)
Jeg gikk ned nesten 2 kilo første uken , så opp gjennom nesten 1 .ting tar tid hos noen, deriblandt meg :) jeg tror jeg har trent litt lite, ser at det løsner litt når jeg får trent litt mer.

Ja men jeg har jo gått opp tilsammen 3 kg nå :( Snufs... Og jeg er bare på 2 uka :(

Charlott 21-02-11 11:08

Sv: Hvorfor går jeg opp i vekt?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl (Innlegg 1036153)
Ja men jeg har jo gått opp tilsammen 3 kg nå :( Snufs... Og jeg er bare på 2 uka :(

Det er nettopp fordi du bare er på 2.uka du må senke skuldrene og smøre deg med litt tålmodighet ;)

Har du forsøkt å følge ukesmenyene i boka 100%? Kanskje det kan være en hjelper for deg?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no