Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ryp 2012 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50689)

Aline 31-01-12 13:13

Ryp 2012
 
Ja, da er jeg igang med en runde Ryp (release your potential)
Jeg har prøvd programmet før og likte det veldig godt, jeg har derimot aldri før gjennomført alle ukene, og det vil jeg nå :boxing:

Har gjennomført de to første dagene. Og motivasjonen er det ikke noe å si på!

Tenkte jeg skulle bruke denne tråden til erfaringer og opplevelser. Andre må gjerne henge seg på!
Programmet finnes som app til iPhone/iPod touch som er veldig praktisk!
Sist gang jeg prøvde måtte jeg printe ut eller skrive av dagens program og ta med, nå har jeg det på samme dings som jeg har med musikk på :D

Aline 31-01-12 13:30

Sv: Ryp 2012
 
Ellers så er startvekt: 89kg!

Belastning dag 1:
Knebøy (maskin): 40 (begynner forsiktig. Dårlige knær)
Skråbenk (maskin): 16
Roing (maskin): 24
Arnoldpress: 4
Biscepscurl: 6 kg
Tricepspress ("nedtrekk tau"): 8 kg
Mage: 20.5

Blir gøy å sammenligne dag 1 i denne runden med dag 1 i neste runde :)

Lille Virre 31-01-12 21:11

Sv: Ryp 2012
 
Hei!
Jeg har også RYP på telefonen min:) Begynte i fjor før sommerferien, men slutta! Kom til uke 3 i programmet. Grunnen til at jeg slutta var at jeg begynte på lavkarbo og jeg ble så veik i musklaturen!
Har levd på lavkarbo nå siden 1 juli '11, trent jevnlig spinning, og det går fint.
Har tatt opp RYP programmet igjen, skal teste det ut:)
Har ikke overvekt, men ønsker å stramme opp og bli litt fastere i fisken.

Min vekt er 59 kg
Knebøy 30 kg
Skråbenk 5 kg
Roing 30 kg
Arnoldpress 4 kg
Biceps 6 kg
Trucepspress som nedtrekk 30 kg
Mage 42.5 kg
I tillegg tar jeg planken 1 min x 3, også sideplanke. Og armhevninger 10x3 med føttene på pilatesball. Og nedre rygg i apparat, 45 kg.
Spinner 2-3 ganger i uka som regel, så jeg vet ikke om jeg skal ta intervalltreninga på mølla enda..i ny eller ned kanskje, som en variasjon?
Blir fint å se om vi får progresjon da, mot sommeren :)

Lille Virre 31-01-12 21:17

Sv: Ryp 2012
 
Sorry, den linken som kom med skulle slettes ikke bli med:)
Blir fint å se om vi får progresjon mot sommeren, skulle det stå;)

Aline 31-01-12 22:49

Sv: Ryp 2012
 
Så gøy at vi er flere! Jeg skal igjennom hele programmet denne gangen! Skal skal skal :D

Lille Virre 01-02-12 21:11

Sv: Ryp 2012
 
Heihei!
Var innom gym etter jobb i dag, kom meg gjennom øvelsene til RYP. Ingen planker desverre..ei heller armhevinger. Tok 30 min på crosstrainer som oppvarming.

Glorfinia 02-02-12 00:33

Sv: Ryp 2012
 
Jeg har lest om RYP ved et par anledninger, men det har aldri blitt noe av til nå. Begynner å trene så fort snøen forsvinner her, da kanskje jeg våger meg på en runde RYP. Foreløpig følger jeg bare med her, og heier på dere. :heia:

Aline 02-02-12 10:14

Sv: Ryp 2012
 
Jeg har ikke innført planke. Ennå.. ;) Men jeg la til butterfly igår. (heter det det?) Iallefall brystoppstrammingsmuskelen :D Idag har jeg fri!

Heia oss :heia: :D

siljesfremgang 02-02-12 10:51

Sv: Ryp 2012
 
Hva går dette prgrammet ut på ?

Aline 02-02-12 10:52

Sv: Ryp 2012
 
Link i første innlegg med masse info :)

Lille Virre 03-02-12 17:03

Sv: Ryp 2012
 
Vært igjennom programmet i dag, etter en 45 min spinnøkt. Må nok øke litt på håndvektene, de kjennes lette ut, men jobber litt med bevegelsen i øvelsene, så øker jeg etterhvert trur jeg. Har trent flere år i apparater, men har nå drista meg ut på litt friere vekter;)
Tok planken 1 min x 3, både magen og sidene. Ga opp armhevninger på ball halvveis i den siste runden, sliten!
Antar ukens siste RYP blir søndag.
God helg:)

ToreH 03-02-12 19:39

Sv: Ryp 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille Virre (Innlegg 1295792)
Tok planken 1 min x 3, både magen og sidene.
God helg:)

Grattis, du kan jo publisere dette i Planketråden ;) Du finner den her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50715

Åssi 05-02-12 15:44

Sv: Ryp 2012
 
Jeg henger meg på dere sprekinger! Meldte meg inn i treningsstudio i Paris nå (det er så dyrt her, så det ble et pittelite treningsstudio meg gamle apparater ;) ) Men det er bedre enn ingenting!

Løp 4x4-intervaller, makspuls ligger på 195 (så skal man legge til 10-15?)

10RM (med frie vekter)
Mage: 10 kg (vektskive under hodet)
Knebøy: 30 kg
Skråbenk: 10,5 kg
Roing bredt: 15 kg
Arnoldpress: 6 kg
Biscepscurl: 6 kg
Triscepscurl: 6 kg

Trente i tillegg mage, bruker NIKE sin treningsapp, som er GENIAL! De har lagt opp ferdige programmer, med flotte videoer og bilder som tar deg gjennom de ulike øvelsene. De har også kondisjonsprogrammer og generelle styrkeprogrammer, alt etter hva du har som målsetning (stramme opp, få bedre kondis, bli sterkere). Prøv den! Også lett å gjøre disse øvelsene hjemme!

hehe, det var dagens reklameinnslag ;)

Åssi 05-02-12 15:47

Sv: Ryp 2012
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline (Innlegg 1293407)
Ja, da er jeg igang med en runde Ryp (release your potential)
Jeg har prøvd programmet før og likte det veldig godt, jeg har derimot aldri før gjennomført alle ukene, og det vil jeg nå :boxing:

Har gjennomført de to første dagene. Og motivasjonen er det ikke noe å si på!

Tenkte jeg skulle bruke denne tråden til erfaringer og opplevelser. Andre må gjerne henge seg på!
Programmet finnes som app til iPhone/iPod touch som er veldig praktisk!
Sist gang jeg prøvde måtte jeg printe ut eller skrive av dagens program og ta med, nå har jeg det på samme dings som jeg har med musikk på :D

Den appen som hører til, trenger man internettilkobling for å bruke den? Tror ikke treningsstudioet mitt har trådløst internett......

Aline 05-02-12 16:21

Sv: Ryp 2012
 
neida, når den er nedlastet trenger du ikke nettet :)
Velkommen i klubben :heia:

Lille Virre 05-02-12 22:14

Sv: Ryp 2012
 
Halloen!
Ukas tredje og siste RYP gjennomført. Litt mer vektbelastning, gikk fint:) Tok 4x4 intervalløkt på mølla først. Prøvde meg med kun 5 min oppvarming, og så rett på intervall. Funka! Liker vanligvis å bruke god tid på oppvarming, men var pressa på tid i dag. I våres når jeg starta RYP løp jeg 10 km/t på flata, i dag prøvde jeg på litt motbakke, men kun 8.5 km/t. Har ikke løpt siden i sommer, så prøver forsiktig...
Blir en økt på gym i mårra, før aftenvakt. Skal få sjekka ut planken i slynger, må spørre en instruktør om veiledning altså:)
Skal også sjekke ut Nike apps:)
God kveld!!

Lille Virre 06-02-12 18:10

Sv: Ryp 2012
 
Hei!
Bare skryt på meg at jeg skulle gymme før jobb i dag! Var dødssliten og orka knapt stå opp. Er støl i armer og bein og har underlig gange på jobb!

Lasta inn Nike, masse greier der ja. Elegant app med flotte spenstige damer. Skal litt til å bli lik dem, de var vel ca 2 m høye og med alle muskler inntakt, og null fett!

Aline og Åssi, vi får vel til 3 økter denne uka også?

Aline 07-02-12 10:07

Sv: Ryp 2012
 
Klart vi gjør! Jeg tok første igår :heia:
Og skal ta andre imorgen :D

Kjenner at det begynner å bli litt tungt nå ;)

Åssi 07-02-12 10:44

Sv: Ryp 2012
 
Ja det gjør vi!!

Jeg startet på søndag, løp intervaller (det ble bare 3, treningssenteret stengte 1330!) og testet 10RM.

Tok en skikkelig økt i går, utrolig deilig å føle at jeg endelig trener riktig :) Har trent mye i mange år, men har aldri opplevd noe forskjell, eller opplevd progresjon i styrken min.

Men jeg har et problem. Treningssenteret her er dårlig utstyrt med vekter. Så alle de små variasjonene fra økt til økt er ikke mulig å få til... de har bare 5-6-7-8-kg osv :/

Aline 07-02-12 15:25

Sv: Ryp 2012
 
Samme her. Jeg løser det ved å runde litt opp eller ned. Jeg runder igrunn mest ned, helt til jeg når neste vekt de har :)

Lille Virre 07-02-12 21:46

Sv: Ryp 2012
 
Ja det er ikke mulig å få lagt til 1.75 kg vekt f.ex. Hvile i dag også, men i morgen er det til pers! Så flott at dere også er i gang! :heia:
Leste her om "kukerundt syndromet" :) det er et poeng når man først har tatt seg tid til å dra på gym at man faktisk tar i et tak når man er der. Ellers er det jo rent bortkastet tid!?

Aline 07-02-12 22:05

Sv: Ryp 2012
 
Enig :) men noen som vet hvorfor markløft ikke er med på appen?

nellie 07-02-12 22:15

Sv: Ryp 2012
 
Markløft er, i likhet med knebøy, en baseøvelse. De tar på mye av det samme og derfor inngår ikke begge to i programmet. Er liksom ikke noe vits i å utføre fire sett, med så mange repitisjoner, på samme muskelgruppe. Hvorfor de har valgt knebøy som baseøvelse for rumpe/bein, vet jeg ikke. Kanskje fordi at bred roing tar godt på ryggen?

Aline 07-02-12 22:57

Sv: Ryp 2012
 
Jeg er bare glad til, for jeg syntes markløft var liiiitt rygg-skummelt. selvom jeg gjorde det riktig :)

nellie 07-02-12 22:59

Sv: Ryp 2012
 
Ja, markløft kan være litt sånn i starten, også blir det bare fantastisk når man har fått øvd litt.:) Kan være kjekt å begynne med strake markløft først.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no