Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Den beste eggerøra (jeg har smakt) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54491)

Marella77 14-05-13 00:35

Den beste eggerøra (jeg har smakt)
 
Jeg har spist mange forskjellige eggerører i mitt liv, men har nå fått helt dilla på en jeg ved en tilfeldighet lagde meg her en dag... Vil gjerne dele denne, håper noen andre også digger denne ;)

4 egg
10 skiver Taffelost
10 - 20 cm Baconost fra tube (Kavli)
salt/pepper
4 ss vann
smårettskinke etter ønske
smør (stekesmør)

Rør alt godt sammen i ei røre, utenom smøret. Taffeloste-skivene skjæres først opp i biter. Skinken tar jeg oppi til slutt. Jeg bruker ikke alltid skinke oppi, men det blir litt sunnere da, men den er like god uten.

Dette er en røre med mye fett fra ostene, så denne passer godt til LCHF tenker jeg. Om man ønsker en magrere røre, kutt ned på ostene. (Men den blir sikkert ikke like saftig da...)

Det som er viktig med denne røra, er å steke den så lite som mulig. Bare nok til at osten smelter. Rør og mos det sammen hele tiden, sånn at det ikke blir noen skorper eller harde egge-partier. Da blir det ikke så godt. Denne eggerøra skal være kremete, og deilig!

Jeg spier halve røren til frokost, og sparer resten til f.eks lunsj. Jeg spiser den med litt salat og avokado.

Jeg har ikke regnet på hvor mange kcal det er, men det er iallefall ikke noen karbohydrater i denne...

Håper du liker den, koselig med tilbakemeldinger om noen prøver!

NAM - NAM :)

Ps, det er også godt med rå løk i røra. ;)

jansen 14-05-13 21:35

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)
 
Jeg lagde en lignende med Hot Taco Tubeost, å ja den ble nydelig den også, viktigste er å ikke steke for mye, men lav varme og lenge så den blir god og bløt, da blir den fantastisk :)

Marella77 14-05-13 23:22

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)
 
Så artig at du prøvde den!! Jeg så at du tittet på innlegget i gårkveld! ;) (følger meg jeg, Hehe)

Og ja, viktig å steke lite! Jeg bruker full varme og rører hele tiden, bare noen minuttet, og så er den ferdig ;)

frkmarita 09-06-13 16:52

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)
 
denne må jeg prøve :) helt ny og surfer gjennom for tips og oppskrifter, hehe :)

Dolsi 09-06-13 16:57

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)
 
Denne skal jeg lage til junior til kvelds. Greit å få en variasjon på den vanlige eggerøra :)

Marella77 11-06-13 23:44

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolsi (Innlegg 1446665)
Denne skal jeg lage til junior til kvelds. Greit å få en variasjon på den vanlige eggerøra :)

Supert! Gjordet du det? Likte han den? Ps, jeg har kuttet ut skinken nå, best uten ;)

Marella77 11-06-13 23:46

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frkmarita (Innlegg 1446664)
denne må jeg prøve :) helt ny og surfer gjennom for tips og oppskrifter, hehe :)

Velkommen og lykke til! :) Noen tips (uten oppskrifter) finner du her. (trykk på "her")

TheBri 31-01-14 16:41

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)
 
Denne vil jeg gjerne prøve! Er helt ny på dette og er veldig glad jeg fant denne nettsida. :):stortsmil

Marella77 03-02-14 00:33

Sv: Den beste eggerøra (jeg har smakt)
 
Velkommen skal si være! Jeg er også veldig glad for dette forumet :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no