Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvor mye ost kan man spise? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40467)

celinem 08-02-11 22:29

Hvor mye ost kan man spise?
 
Jeg har akkurat startet på ketolysekuren. Jeg elsker smeltet ost, men jeg føler kanskje jeg spiser for mye av det. Det er som søtsaker, klarer ikke å stoppe. Hvor mye ost er det greit å spise? Er det en grense? Kan det ødelegge kruen hvis man spiser for mye?

Det er jo mye fett i ost, så jeg er litt bekymret for at jeg ikke starter "kuren" på grunn av det :(

Greddy 08-02-11 22:48

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
spis så mye du orker, fett skal du ha. Det er karboene du skal sky som pesten.

Charlott 08-02-11 22:49

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Ohhh.... jeg har spist myyyyye ost jeg ;)
Smeltet den i micro`n med litt løkpulver og chilli.... Yummi :D

Så lenge du går ned i vekt er det igrunn bare å spise. Det regulerer seg gjerne etterhvert, at man det stopper seg litt av seg selv :)

Charlott 08-02-11 22:51

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av celinem (Innlegg 1024887)

Det er jo mye fett i ost, så jeg er litt bekymret for at jeg ikke starter "kuren" på grunn av det :(

Du vet at du skal ha i deg forholdsvis myyye fett på Ketolysekuren? Virker som om du er redd for å få i deg for mye i fett?

Kitt 08-02-11 23:00

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Har ikke Atkins en grense for hvor mye ost man kan spise i Induksjonsfasen?

Joda, her er hele listen!

Men det er ikke fettet som er skummel, heller melkeproteinene, tror jeg!

Charlott 08-02-11 23:07

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1024927)
Har ikke Atkins en grense for hvor mye ost man kan spise i Induksjonsfasen?

Joda, her er hele listen!

Men det er ikke fettet som er skummel, heller melkeproteinene, tror jeg!

Stusset litt, står Atkins i boksen, men ts skriver at ts nylig starter på Ketolysekuren. Så jeg svarte ut fra Ketolyse.
Spennende å se hva som er riktig ;)

celinem 08-02-11 23:08

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Tusen takk for svarene!
Jeg er ikke redd for fettet, føler bare jeg spiser litt mye. Jeg har akkurat startet på ketolysekuren, så jeg får se hvordan det går videre :)

Charlott 08-02-11 23:10

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av celinem (Innlegg 1024938)
Tusen takk for svarene!
Jeg er ikke redd for fettet, føler bare jeg spiser litt mye. Jeg har akkurat startet på ketolysekuren, så jeg får se hvordan det går videre :)

Da er det kjeeempefin om du forandrer det fra Atkins til Ketolyse i kostholdsfilosofiboksen din. Hvis ikke vil du få råd/kommentarer som går på Atkins og ikke Ketolyse, og det har du strengt tatt ikke bruk for :)

Kitt 08-02-11 23:13

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Man er jo i ketose på Atkins også og mange blander begrepene her inne.
Så det er lurt å ha riktig filosofi i boksen sin, ja!:ja:

celinem 08-02-11 23:13

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1024941)
Da er det kjeeempefin om du forandrer det fra Atkins til Ketolyse i kostholdsfilosofiboksen din. Hvis ikke vil du få råd/kommentarer som går på Atkins og ikke Ketolyse, og det har du strengt tatt ikke bruk for :)

Det står ikke atkins ;)

celinem 08-02-11 23:15

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
NÅ er jeg med :p
Forsto ikke hva dere snakket om. Har forandret det nå. Tusen takk!
Hehe

sinquah 09-02-11 06:02

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
av personelig erfaring annbefaler jeg deg og ALLTID skjekke hvor mange karbohydrater det er i ting du spiser, først etter at min ostepakke var halvtom så jeg at det var hele 7 karbohydrater per 100gr når det egentlig er 0! D:>

celinem 09-02-11 06:42

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sinquah (Innlegg 1025037)
av personelig erfaring annbefaler jeg deg og ALLTID skjekke hvor mange karbohydrater det er i ting du spiser, først etter at min ostepakke var halvtom så jeg at det var hele 7 karbohydrater per 100gr når det egentlig er 0! D:>

På min ost står det 0 karbohydrater:)

wevi 09-02-11 08:35

Sv: Hvor mye ost kan man spise?
 
Et godt tips er å lese på pakken.. Hvis det ikke står ost på pakken, så er det ikke ost, men en erstatning. Det typiske er å skrive "topping" til pizza og taco osv.. Det er bare lureri. Se om det står ost eller noen ostenavn på pakken, feks tine sin pizzatopping som vel inneholder jarlsberg og norvegia hvis jeg ikke husker helt feil. :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no