Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Annen mat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Peppersaus (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=960)

Iset 06-05-04 12:04

Peppersaus
 
1-2 ss hel grønn eller rosa pepper
3 dl fløte
2 ts soyasaus
2 dråper tabasco
salt

Ha pepper, fløte, soya, tabasco i en kjele. La det få koke opp og trekke til sausen tykner. Rør hele tiden, ca. 5 minutter.

Tasja 04-12-10 22:39

Sv: Peppersaus
 
Denne var veldig god! Jeg hadde bare rød pepper i og syntes den var litt parfymert i smaken. Neste gang tror jeg det blir en blanding. Stekte også litt champinjong og hadde i. NAM :)

Iset 04-12-10 22:56

Sv: Peppersaus
 
Rosépepper smaker parfyme ja, så det må begrenses, hehe.

Anarko 17-01-11 21:12

Sv: Peppersaus
 
Smaker dette som vanlig peppersaus? Jeg tenkte å bruke vanlig sort hel pepper. Da blir det vel sånn ca :)

marjusen 17-01-11 21:28

Sv: Peppersaus
 
Jeg bruker denne OFTE. Smaker vel ikke heelt peppersaus, men den er så uuutrolig knallgod altså. Jeg bruker pepperblanding jeg da, så blir det litt forskjellige peppersorter;)

Kan fint halvere oppskrifta om det er til 1 pers du skal lage;) Men denne anbefales virkelig. Samboern min som ikke spiser lavkarbo synes den minner litt mer om fløtesaus enn peppersaus, men utrolig digg.

Marius

Anarko 18-01-11 01:53

Sv: Peppersaus
 
Da skal det testes :)

Tasja 21-01-11 20:06

Sv: Peppersaus
 
Jeg synes denne er veldig god! :o Til biff synes jeg det er kjempegodt med sopp som jeg har stekt på forhånd oppi sausen. Jeg har brukte litt sort og litt rød pepper, og synes at halve porsjonen er nok til to personer :)

swimzy 24-01-11 19:42

Sv: Peppersaus
 
høres godt ut, må prøves.

Jabba 24-01-11 19:46

Sv: Peppersaus
 
Har prøvd denne og smaken er god. Men min saus blir aldri tykk...Hvor lenge lar dere sausen koke slik at den blir tykk nok ?

marjusen 24-01-11 20:12

Sv: Peppersaus
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1010257)
Har prøvd denne og smaken er god. Men min saus blir aldri tykk...Hvor lenge lar dere sausen koke slik at den blir tykk nok ?

Hvis man koker den i 5-10 min blir den ikke tykk nei. Da må du nok koke den i værtfall 40 min tipper jeg. Min står alltid og småkoker i 40-50 min. Ikke fosskoker, men småkoker. Da blir den veldig tjukk og fin:)

Du kan event bruke litt JBK om du synes den fungerer. Jeg er ikke så glad i JBK, men vet mange bruker den i sauser:)

Jabba 24-01-11 21:51

Sv: Peppersaus
 
OK. Takk for svar. Jeg synes også den smaker litt "parfyme" - bruker kun Rosepepper....blir den bedre med kun sort pepper i ??? Hva m hvit pepper - er d brukanes?

marjusen 24-01-11 23:45

Sv: Peppersaus
 
Jeg bruker ikke hele pepperkorn, men bare kverner opp frisk svart pepper oppi sausen:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no