Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Kakao med kokosmelk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10802)

stinasol 04-11-06 16:24

Kakao med kokosmelk
 
så gjennom drikke forumet men kan ikke finne noe oppskrift på dette..er det noen som vil dele med meg hvordan dere lager kakao med kokkos melk? smaker det veldig forskjellig fra kakao med vanlig melk eller fløte?:)

Georgine 04-11-06 16:34

Sv: kakao med kokkos melk..
 
En boks kokosmelk, 8 gram kakao og en dæsj splenda :) Deilig og fet kakao som varmer godt i magen :D

Husk å velge den med minst karber...

stinasol 04-11-06 18:18

Sv: kakao med kokkos melk..
 
kjempeflott :) den jeg har kjøpt heter blue dragon og er 2,4 karbo i pr dl..fins det noen med mindre i? hvor får jeg kjøpt? :)

Georgine 04-11-06 18:23

Sv: kakao med kokkos melk..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av stinasol (Innlegg 211665)
kjempeflott :) den jeg har kjøpt heter blue dragon og er 2,4 karbo i pr dl..fins det noen med mindre i? hvor får jeg kjøpt? :)

i

2,4 pr del :eek: :eek: :eek: Det er en med 0,5! Husker ikke navnet men er vel noe med Thai ett eller annet :)

Jeg kjøper den på flere butikker, husker ikke hvilke akkurat nå, men mener det er ihvertfall OBS og mulighens Rimi..

viet60 16-05-08 19:46

Sv: kakao med kokkos melk..
 
Hei

Kjøp kokosmelk i Innvandrerbutikkene, det er under halve prisen---

Bjarne

beths 28-08-08 18:34

Sv: kakao med kokkos melk..
 
Kjøpte den meg 0,5 karber på mega, men den var ikke flytende?? Var mer en fast, kremaktig konsistens. Skal den være sånn?

Datoen er god... og "kremen" smakte helt fint..

JenJen 28-08-08 19:45

Sv: kakao med kokkos melk..
 
Den skal være sånn, den blir flytende når den varmes opp ;)

supermom 01-09-08 21:31

Sv: kakao med kokkos melk..
 
Oj,oj. Hvor får dere alle oppskriftene fra? :biggrin:
Har både kokosmelk og kakao. Tror jammen jeg skal teste dette nå ikveld.

Tone-G 06-09-08 18:57

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Nam, det skal jeg lage til kvelden:)
Min kokosmelk har 1 karb

Tone-G 06-09-08 21:27

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Gosj, dette er bare den beste kakaoen jeg har smakt ever! Mye bedre enn sjokolade :sikle:
Jeg hadde i en kvart teskje med chillikrydder.. Den er sååååå nydelig:p
Chillien satte den ekstra spissen på kakaoen.. mmm

Annhild 17-09-08 22:30

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Hvor mye er ca 8 gr med kakao...i ss...å hvor mye er en dæsj med splenda....;)

marry-78 20-09-08 21:00

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Lagde denne kakaoen og smakte greit, men tror kokosmelken kokte opp.. skal den bare varmes??

Er litt usikker på det med hvordan splenda smaker..lagde eggedosis med splenda og det smakte rart (litt salt)... Tok jeg ikke nok i??

beths 21-09-08 14:44

Sv: kakao med kokkos melk..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JenJen (Innlegg 524493)
Den skal være sånn, den blir flytende når den varmes opp ;)

Men hvorfor står det da "ristes før bruk"? Går ikke å riste fast masse gitt ;)

nellie 21-09-08 17:37

Sv: Kakao med kokosmelk
 
når jeg har kjøpt kokosmelk, så har den vært sånn tjukk på toppen og flytende i bunnen. Rart hvis hele boksen er fast..

JenJen 21-09-08 22:24

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Det går an å riste fast masse, men det skjer ikke så mye akkurat :p
Aner ikke hvorfor man skal riste den, jeg har aldri gjort det. Må jo uansett "grave" det ut av boksen..
Kanskje de mener at den skal ristes dersom boksen står så varmt at det blir flytende? :confused: Aner ikke..

nattfrue 21-09-08 22:29

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Skal vel (forsøksvis) riste den for å blande den faste og den flytende delen, tenker jeg? Hvis jeg skal bruke hele boksen, tømmer jeg bare alt oppi kjelen - det blander seg jo etterhvert uansett, alt blir flytende når det varmes opp. Bruker jeg bare deler, pleier jeg å ta alt innholdet over i en plastbeholder og røre det sammen før jeg tar den mengden jeg skal ha. resten går i kjøeslapet, og holder seg da "samlet" :)

Annhild 22-09-08 23:56

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Hmmmm kan noen gi meg et svar på hvor mye er 8 gr med kakao i ss...har ikke vekt..

nøtta 23-09-08 03:05

Sv: Kakao med kokosmelk
 
ca 1ss ...

scartz 23-09-08 13:13

Sv: Kakao med kokosmelk
 
kakaoen smaker ikke... veldig kokos da ? :P hørtes ikke så godt ut, men verdt et forsøk! koker dere kokosen, eller bare varmer den opp ?

scartz 23-09-08 13:25

Sv: Kakao med kokosmelk
 
thailand Santa Maria - coconut milk light, 1 karb per 100. Den finner jeg på rimi, ICA og mega :) Sikkert flere andre plasser!

nøtta 23-09-08 13:49

Sv: Kakao med kokosmelk
 
men du skal ikke ha light ;) den vanlige har 0,5khd.

nøtta 23-09-08 13:50

Sv: Kakao med kokosmelk
 
man altså 1 khd er jo absolutt ingen krise, men du trenger ikke kjøpe light fremfor vanlig på ketolyse.

JenJen 23-09-08 13:53

Sv: Kakao med kokosmelk
 
Jeg koker opp hele greierne, gammel vane :) Har også oppi en del fløte, syns den blir best da ;)
Den kokosmelka som ikke er light har 0,5 karber i seg :)
Har søtstoff i etter at kakaoen har avkjølt seg litt, evt. pisker fløte og splenda til krem og har på toppen.

scartz 23-09-08 13:55

Sv: Kakao med kokosmelk
 
hmmm der sier du noe... gikk tidligere på grete roede, og da var jo light produktet en selvfølge for meg. Glemte HELT å sjekke karbo innhold på den vanlige! Hah, føler meg teit nå :P

Men ja, 1 karb er jo ikke gale i første omgang. Da kjøper jeg vanlig neste gang, om kakaoen blir en hit ;) tester den idag!! :D Har savna litt sjokoladesmak i hverdagen.

nøtta 23-09-08 17:02

Sv: Kakao med kokosmelk
 
kremtopp anbefales ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no