Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Verdens beste lavkarbo rundstykker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54238)

Engelen 07-04-13 23:08

Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
I dag ble jeg så glad!!!

Har funnet oppskrift på verdens beste rundstykker. Bloggen som jeg fant de på er en svensk blogg til ei jente som heter HannaKJohnson.

Osterundstykker (6 stk)

2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
2 egg
3 ss majones
3,5 dl revet ost
litt salt

Bland alt, men hold av 0,5 dl ost til å strø på toppen

La røren hvile 5 minutter før du setter deigen i 6 topper på bakepapir. Dryss på resten av osten, og stek på 200 gr. i 10 - 15 minutter.

Smaker utrolig godt. Denne oppskriften tror jeg blir super å bruke til pizzabunn dersom man forsteker den og så har på fyll.

Oppskriften anbefales på det sterkeste.

Moogie 07-04-13 23:14

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Er ikke det noe form for mel i den utenom de to ss med fiberhusk? Interessant!

Engelen 07-04-13 23:28

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Nei ingen mel.

Dersom du lager de så er jeg sikker på at du kommer til å bli overrasket over hvor gode de er.

Gleder meg til å ha med meg til lunsj på jobb i morgen

Snuskemor 07-04-13 23:36

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Hva er fiberhusk?

Engelen 07-04-13 23:52

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Nei ingen mel.

Dersom du lager de så er jeg sikker på at du kommer til å bli overrasket over hvor gode de er.

Gleder meg til å ha med meg til lunsj på jobb i morgen

Dilly 07-04-13 23:52

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Disse rundstykkene ser kjempegode ut :)
Snuskemor, se her: fiberhusk

Engelen 07-04-13 23:55

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Fiberhusk kan du kjøpe på helsekost og de fleste dagligvarebutikker (iallefall på Kiwi).

Det er psylliumfrø som er malt til mel tror jeg. Når det kommer sammen med væske så utvider det seg.

Det brukes i veldig mange lavkarbo oppskrifter.

Snuskemor 08-04-13 00:11

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Å takk for info. ;) skal skjekkes ut.

Imse 08-04-13 09:50

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Høres ut som en variant av oopsie/lapper. Og det høres selvsagt veldig godt ut. Kanskje jeg skulle laget en porsjon, jeg har en del småbiter av ost som trenger å brukes opp.

Spinning 08-04-13 10:51

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Hei. Har bakt disse rundstykkene i dag, de ble nydelige!!! Har spist lavkarbo i 2 1/2 år, og disse er de beste rundstykkene jeg har smakt. Anbefales på det varmeste :D

synsegulla 08-04-13 14:58

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Dette må prøves som pizzabunn i dag!

synsegulla 08-04-13 16:57

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Løper inn for å rapportere at dette var godt! Blandet og stekte i ca 10 min, tok den ut sv ovnen og lot den bli kald. Hadde på pizzafyll og mer ost og steikte ca 10 min til, og jeg må si at dette bare smakte bunn! Dette er den beste lavkarbopizzaen jeg har smakt.

Engelen 08-04-13 19:19

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1436253)
Høres ut som en variant av oopsie/lapper. Og det høres selvsagt veldig godt ut. Kanskje jeg skulle laget en porsjon, jeg har en del småbiter av ost som trenger å brukes opp.

Smaker mye bedre en oopsielapper. Er ikke eggesmak i disse. Anbefaler deg absolutt å prøve disse. Du kommer til å bli overrasket over hvor gode de er.

Engelen 08-04-13 19:21

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinning (Innlegg 1436270)
Hei. Har bakt disse rundstykkene i dag, de ble nydelige!!! Har spist lavkarbo i 2 1/2 år, og disse er de beste rundstykkene jeg har smakt. Anbefales på det varmeste :D

Så gøy at du likte de. Jeg har også gått på lavkarbo siden august 2011, og det er desidert de beste rundstykkene jeg har smakt.

Engelen 08-04-13 19:23

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla (Innlegg 1436367)
Løper inn for å rapportere at dette var godt! Blandet og stekte i ca 10 min, tok den ut sv ovnen og lot den bli kald. Hadde på pizzafyll og mer ost og steikte ca 10 min til, og jeg må si at dette bare smakte bunn! Dette er den beste lavkarbopizzaen jeg har smakt.

Har ikke prøvd ennå som pizzabunn, men tror også at det vil være perfekt. Gøy at du prøvde og at du likte den.

synsegulla 08-04-13 20:00

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Mhm, mannen min som også spiser lavkarbo mener vi må lage pizza til kvelds også. Selv har jeg veldig lyst til å lage rundstykker av den deigen nå. Hvordan oppbevarer du de og hvordan er det med holdbarheten?

Engelen 08-04-13 21:11

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg vet faktisk ikke hvordan de oppbevares best.

Lagde de for første gang i går, og la de i en plastpose på benken. Smakte veldig godt i dag også. Minner meg faktisk litt om de rundstykkene du kan kjøpe på butikken som har litt ost på toppen.

Tror ikke det skal være noe problem å fryse de.

Dilly 08-04-13 23:44

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
1 Vedlegg
Mine ble ikke verdens peneste, men gode ble de :)

Bonjævel 08-04-13 23:56

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engelen (Innlegg 1436181)
I dag ble jeg så glad!!!

Har funnet oppskrift på verdens beste rundstykker. Bloggen som jeg fant de på er en svensk blogg til ei jente som heter HannaKJohnson.

Osterundstykker (6 stk)

2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
2 egg
3 ss majones
3,5 dl revet ost
litt salt

Bland alt, men hold av 0,5 dl ost til å strø på toppen

La røren hvile 5 minutter før du setter deigen i 6 topper på bakepapir. Dryss på resten av osten, og stek på 200 gr. i 10 - 15 minutter.

Smaker utrolig godt. Denne oppskriften tror jeg blir super å bruke til pizzabunn dersom man forsteker den og så har på fyll.

Oppskriften anbefales på det sterkeste.

Må prøve den ut i løpet av uken! Er nytt for meg å ha majones oppi, så det blir spennende. Tusen takk for at du deler :D

Engelen 09-04-13 00:08

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1436505)
Mine ble ikke verdens peneste, men gode ble de :)

Så gøy at du lagde de, og likte de. Gleder meg til å prøve å lage pizza.

Engelen 09-04-13 00:10

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bonjævel (Innlegg 1436510)
Må prøve den ut i løpet av uken! Er nytt for meg å ha majones oppi, så det blir spennende. Tusen takk for at du deler :D

Hadde vært moro å hørt fra deg om de faller i smak-

P.s Det er jeg sikker på at de gjør :D

Dilly 09-04-13 00:11

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engelen (Innlegg 1436513)
Så gøy at du lagde de, og likte de. Gleder meg til å prøve å lage pizza.

Jeg også :) bare lurer på hvor stor jeg skal kline den ut, og om det hadde vært lurt å legge et oljet bakepapir oppå? hmm.... må utforskes.

Imse 09-04-13 07:55

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1436515)
Jeg også :) bare lurer på hvor stor jeg skal kline den ut, og om det hadde vært lurt å legge et oljet bakepapir oppå? hmm.... må utforskes.

Hvordan ble røren? Tykk? Om den fortsatt er smørevillig er det kanskje minst klin med en slikkepott med litt olje på.

synsegulla 09-04-13 09:27

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg brukte slikkepott og vanlig bakepapir. Det gikk helt fint. Bunnen min ble da ca så stor som en vanlig Grandiosa i omkrets. Den hevet i ovnen og falt sammen og ble sprø da jeg lot den kjøle seg ned. Jeg hadde fyll med lite væske i og det tror jeg var lurt.

Imse 09-04-13 09:36

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla (Innlegg 1436538)
Jeg brukte slikkepott og vanlig bakepapir. Det gikk helt fint. Bunnen min ble da ca så stor som en vanlig Grandiosa i omkrets. Den hevet i ovnen og falt sammen og ble sprø da jeg lot den kjøle seg ned. Jeg hadde fyll med lite væske i og det tror jeg var lurt.

Hm, dvs at den blir litt liten til familiepizza( 2 voksne+3små barn)? Spekulerer på å prøve denne en dag på ungene, bare for å se om de liker den, jeg begynner å bli drittlei av å lage 2 middager( mest bare når det gjelder fredagspizza mm, har klart å få den med spiseproblemer til å spise mye rart i det siste:D). Et fult brett med mettende pizza er nok, men da må det bli et helt brett.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no