Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Barns kosthold (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Personlig kosthold og sønn på 2 år (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54530)

Tempezt 21-05-13 01:05

Personlig kosthold og sønn på 2 år
 
Hei jeg lurer på om det er skadelig for min sønn på 2år og spise samme lavkarbo middager som jeg gjør med tanke på fett inholde , han får poteter/pasta O.l. I sin mat men maten har et samme fettinhold som i min, bør jeg lage 2 forskjellige middager eller er det jeg spiser inkludert karbs forsvarlig? :)

Carisma 21-05-13 01:29

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2år
 
Jeg har en toåring som spiser ca det samme som oss. Han er i kjempeform og ligger forran utviklingsskjemaet (burde ligget bak siden han er prematur). Velg langsomme karbohydrater der du kan (fullkornspasta og ris), og grovt brød o.l. Husk at fett er essensielt for at hjernen skal utvikle seg.

Min er forøvrig en lavkarbounge helt av seg selv :o spiser helst majones rett fra tuben, elsker bær og tyrkisk yoghurt og spytter ut brødet hvis han kan.

nellie 22-05-13 18:39

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2 år
 
Hvis ungen din går i barnehagen så proppes han uansett full med karbohydrater dagen lang, så du trenger egentlig ikke tenke på noe ekstra til middag i det hele tatt. Gi han det du spiser.:)

Moogie 22-05-13 22:08

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2 år
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1443997)
Hvis ungen din går i barnehagen så proppes han uansett full med karbohydrater dagen lang, så du trenger egentlig ikke tenke på noe ekstra til middag i det hele tatt. Gi han det du spiser.:)

Det tenkte jeg også. Lavkarbomat er sunt for alle uansett alderen. Barn har ikke behov for streng karbokontrol så de kan godt spise mye frukt og grønt. Men det de ikke har behov for er stivelsen og industrimat. Så barna kan på lang vei spise det samme som oss :)

Tempezt 23-05-13 20:10

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2 år
 
Takk for flotte svar :)

Yrla 23-05-13 20:59

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2 år
 
ifølge min ernæringsbok har barn større behov for fett enn voksne så ikke tenk på det. Jeg kjenner en gutt som elsket røkelaks da han var 3 år. Gomle-gomle. Sønnen min på 7 sin favorittmiddag er kyllingfilet, gulost og friske, rå grønnsaker. Det samme som meg. Det er gøy at han foretrekker sunn mat. Tror mange velger det beste(sunne) om de får valget. I matpakka har han ofte to kokte egg og en neve nøtter.

vaskeklut 25-05-13 18:54

Sv: Personlig kosthold og sønn på 2år
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1443754)

Min er forøvrig en lavkarbounge helt av seg selv :o spiser helst majones rett fra tuben, elsker bær og tyrkisk yoghurt og spytter ut brødet hvis han kan.

Jeg var også sånn, men mamma var dessverre omvendt :o Ble mye brød med såvidt litt pålegg på. Husker jeg åt opp brødet raskt og lot pålegget ligge igjen så jeg kunne "kose meg" med det på slutten av måltidet :rolleyes:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no