Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Brokkoli/blomkålform a la taco (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44477)

Monagh 25-05-11 16:36

Brokkoli/blomkålform a la taco
 
Aner ikke hva retten kan kalles jeg... Blomkål/brokkoliform a la taco kanskje? hehe. I såfall så var det noe jeg fant på da jeg sto på butikken i dag. Mulig noen har funnet det opp før meg, men jeg tar sjangsen på å legge det ut. Steikgodt var det :)
Dette er 6-8 porsjoner:

2 poser frossen brokkoli/blomkål
1 boks kremfløte
1 eske philadelphia med urter.
2 pk kjøttdeig
1 pose tacokrydder
1 pk raspa ost (jeg brukte mozarella)

Legg brokkoli/blomkål i ildfast form. Visp lett sammen fløte og philadelphia og hell over. Sett i ovnen på 225 grader i ca 25 min. Hell over stekt kjøttdeig krydra med taco krydder og ost på toppen. Inn i ovnen i 10 min igjen.

Etter at jeg la ut dette oppdaget jeg at ferdigkjøpt tacokrydder ikke er spes ketolysevennlig. Man bør da bytte ut det jeg har skrevet med hjemmelaget variant. Her er oppskrift:

3 ss chilipulver
2,5 ts løkpulver
2,5 ts hvitløkspulver
2 ts knuste chiliflak
2,5 ts oregano
2 ss paprikapulver
3 ss cumin
2 ss salt
1 ss pepper

mio87 25-05-11 16:41

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
nam denne så god ut! tror jeg lager tacokrydderet selv og prøver, da blir den veldig ketolysevennlig:)

Monagh 25-05-11 16:45

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
ups... tenkte ikke på at tacokrydderet ikke er ketolysevennlig... er rimelig fersk på dette her, har bare holdt på ei uke. Men finner jeg oppskrift på ketolysevennlig tacokrydder noe sted da?

mio87 25-05-11 16:47

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
du kan lage dette :) lag mye og oppbevar i tett boks, så kan du ha taco så mye du bare vil :D hehe! Jeg digger den oppskriften, bruker den mye:) den på tacokrydderet.. men dette blir middagen her i huset neste fredag:) (ja jeg planlegger allerede nå:P)

Monagh 25-05-11 17:05

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
Tusen takk for den oppskriften. :) Artig å få tilbakemelding når du har lagd og spist det hva du syns da :)

mio87 25-05-11 17:18

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
jeg skal gi beskjed:)

Pøsh 25-05-11 17:19

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
Åh, denne skal jeg lage en av dagene.

mysil 25-05-11 21:03

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mio87 (Innlegg 1116758)
du kan lage dette :) lag mye og oppbevar i tett boks, så kan du ha taco så mye du bare vil :D hehe! Jeg digger den oppskriften, bruker den mye:) den på tacokrydderet.. men dette blir middagen her i huset neste fredag:) (ja jeg planlegger allerede nå:P)

Det tacokrydderet bruker jeg også, men hvor får man tak i knuste chiliflak? Har lagd det uten de flaka og er godt det også :)

mio87 25-05-11 22:06

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
jeg tror jeg kjøpte det på obs eller meny.. santamaria:) ellers har de det på innvandrerbutikker:)

mysil 25-05-11 22:25

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
Aha, da får jeg ta en titt neste gang jeg er på de butikkene :)

Monagh 28-05-11 12:30

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
Nå har flere rundt meg lagd denne retten og alle storskryter. Bra å få sånne tilbakemeldinger :D

Elanessë 08-06-11 12:32

Sv: Brokkoli/blomkålform a la taco
 
Denne har jeg tenkt å prøve til middag i dag :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no