Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Burger på Peppes (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19529)

gullahar 20-05-08 22:34

Burger på Peppes
 
Jeg har flere ganger spist burger på Peppes med god samvittighet. Droppa brødet, bytta potetene med salat og toppa burgeren med ost og bacon.

100% storfekjøtt står det i menyen. Og jeg tenkte ikke over at det kunne bety noe annet enn at hele burgeren besto av 100% kjøtt... Noen som vet om den er full av potetmjøl eller annet?

Distrea 20-05-08 22:44

Sv: Burger på Peppes
 
100 % bør være 100 %... så jeg hadde tenkt som deg :ja:

Tuppen 20-05-08 23:51

Sv: Burger på Peppes
 
jeg hadde gjort det samme :D

MorStine 21-05-08 09:24

Sv: Burger på Peppes
 
Samme her, jeg tar 100% for å være 100% rent kjøtt...

indi 21-05-08 12:14

Sv: Burger på Peppes
 
Joda, det er sikkert 100 rent storfekjøtt i den, og ikke 79 prosent storfe, 4 prosent kalv, og noen prosent tilsatt fett og sånn... Så ikke i tvil om at kjøttet er 100 prosent kjøtt... men det trengs andre ting til å få til en god burger, så det kan vær at 20 av de 100 prosentene som er en hel burger er krydder, mel i en eller annen form, egg kanskje...
Ville sendt en epost og spurt jeg! :)

Iset 21-05-08 12:20

Sv: Burger på Peppes
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av indi (Innlegg 472176)
Joda, det er sikkert 100 rent storfekjøtt i den, og ikke 79 prosent storfe, 4 prosent kalv, og noen prosent tilsatt fett og sånn... Så ikke i tvil om at kjøttet er 100 prosent kjøtt... men det trengs andre ting til å få til en god burger, så det kan vær at 20 av de 100 prosentene som er en hel burger er krydder, mel i en eller annen form, egg kanskje...
Ville sendt en epost og spurt jeg! :)

Det tenkte jeg også. Jeg tenker ikke at det er 100 % kjøtt i den om det står 100 % storfekjøtt, men at det KUN er kjøtt fra storfe og ikke fra andre dyr.

Elanessë 21-05-08 12:22

Sv: Burger på Peppes
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gullahar (Innlegg 471688)
100% storfekjøtt står det i menyen. Og jeg tenkte ikke over at det kunne bety noe annet enn at hele burgeren besto av 100% kjøtt...

Oi ja sånn har jeg også tenkt det. Kunne vært greit å få det oppklart ja... det indi sier høres jo veldig logisk ut også så.

gullahar 21-05-08 18:09

Sv: Burger på Peppes
 
Joda, jeg tok en tlf til Peppes i dag og spurte hva burgeren inneholdt, og om det evt. var mjøl i den.

Dama på tlf visste ikke, men skulle spørre. Hun kunne melde tilbake at, joda, det var jo mjøl i brødet... :D

Da jeg sa at jeg mente selve burgeren, altså karbonaden, så sa hun på en litt mistenkelig sikker måte at den besto av 100% kjøtt og ingenting annet.

Er litt usikker på hvor mye jeg stoler på det. Men, men. Burgeren smaker gull, og jeg tror jeg bare fortsetter å spise den.

Anbefales, forresten!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no