Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Har lyst til å skeie ut (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24693)

smil! 06-03-09 20:42

Har lyst til å skeie ut
 
har i hele dag hatt en stor lyst til å skeie ut! gå på kafe og spise kake!! tenkt på det i hele dag!! men jeg klarte å la være... men lysten var så stor at jeg nesten vurderte det! var ikke noe annet jeg ville ha, enn å gå og spise gulrotkake og is!!!! og en kaffe mocca .....
nå har jeg gått på kuren i to mnd snart og ikke skeiet ut... men nå er lysten så vanvittig til stede at det nesten er vondt!!

måtte bare få det ut!! men litt stolt av meg selv som klarte å la være! men hva med i morgen..

totteline 06-03-09 20:45

Sv: skeie ut..
 
Så flink du har vært å ikke skeie ut selvom de hadde veldig lyst.
hatten av for deg:heia:.
Du klarer morgendagen like fint;)

scartz 06-03-09 20:51

Sv: skeie ut..
 
Kjempebra, du er sterkere enn meg :D Har du noen gode oppskrifter på kake eller annet digg som du kan lage selv da ? :)

smil! 06-03-09 21:14

Sv: skeie ut..
 
har printet ut masse oppskrifter... men er jo ikke det jeg har lyst på! jeg har lyst på noe som ikke er kuren!! rett og slett gulrot kake, og kulinaris isen!!! kaffe moccaen skulle jeg nok klart meg uten... men de andre....
men jeg kom meg gjennom dagen idag uten å skeie ut! nesten så jeg skal gå på vekta i morra bare for å motivere meg selv.. er ikke veiing før på mandag egentlig men... om den viser bittelitt ned så klarer jeg det kanskje.. men har den gått opp klarer jeg nok ikke å la være!!

hege66 06-03-09 21:56

Sv: skeie ut..
 
Kan du ikke lage litt is, og evt en lavkarbokake. Så kan du invitere en eller annen så du får følelsen av at dette er noe ekstra?

Marte_mor 06-03-09 22:08

Sv: skeie ut..
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smil! (Innlegg 671847)
har printet ut masse oppskrifter... men er jo ikke det jeg har lyst på! jeg har lyst på noe som ikke er kuren!! rett og slett gulrot kake, og kulinaris isen!!! kaffe moccaen skulle jeg nok klart meg uten... men de andre....
men jeg kom meg gjennom dagen idag uten å skeie ut! nesten så jeg skal gå på vekta i morra bare for å motivere meg selv.. er ikke veiing før på mandag egentlig men... om den viser bittelitt ned så klarer jeg det kanskje.. men har den gått opp klarer jeg nok ikke å la være!!

Vet du, jeg kjenner meg så igjen i alt du skriver! (Godt å høre at det er fler..) -Og jeg startet på ketolyse på mandag altså. :rodme:
Har gått på ketolyse før i 4-5 mnd (tror jeg det var), og det jeg syntes var/er vanskeligst er å avstå helt fra snop, kaker, vafler, is og alt mulig fy fyy. Ikke en bitteliten sjokolade på lørdags kvelden en gang. Jeg blir nesten litt deppa av det. Må gå omveier på butikken for å slippe å se smågodtet eller skolebrødene. Det er så pyton!
Meeen, det at man ser så raskt resultater på vekta gjør at jeg holder ut. Siden mandag har jeg gått ned 4,5 kg. (regner ikke med at den farten fortsetter altså.. desverre :geip: )

meksiko 06-03-09 22:10

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
flott,du er flink.

Minni1 06-03-09 22:33

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Kjenner til følelsen.

Jeg laget meg krem med kakao pulver i jeg og da ble alt av snop og kakesug borte gitt.

nøtta 06-03-09 23:51

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
kafe besøk er noe av det vannskeligste med lavkarbo livsstilen synes jeg. Man kan jo selvfølgelig kjøpe te eller svart kaffe å ha litt fløte i, men det blir så tydelig alt man IKKE kan spise og drikke...

jeg er ei skikkelig kafe jente da, så selv på ketolyse kuren regner jeg inn deg daglige latten på bekostning av grønnsaker. :rodme:

Carisma 07-03-09 00:15

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 672098)
jeg er ei skikkelig kafe jente da, så selv på ketolyse kuren regner jeg inn deg daglige latten på bekostning av grønnsaker. :rodme:

Hjemmelaget latte med fløte er MYE bedre :sikle:

smil! 07-03-09 08:45

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
litt godt å høre at det er flere som meg... gikk på vekta idag.. og den sto på stedet hvil.. og skeier jeg ut går den jo garantert opp.. og er det verdt det?? (hmmm.. har en god natts søvn fått fornuften tilbake mon tro??) men lysten er til stede, men så er jo veiedag ukas "høydepunkt" og da er det jo nesten dumt når jeg er så nærme veiedag... huff...
kafe-lysten tror jeg og skyldes litt det at jeg er så matlei.. og at vekta sniker seg så "sakte" nedover.. for hos meg så minker det nesten ikke cm heller!! og alle sier jo at det er cm man skal måle og ikke henge seg opp i vekta.. men da blir jeg jo bare enda mer deprimert av dette! for der beveger det seg nesten ikke.. og buksene sitter like godt som før!!

men jeg skal i allefall prøve å unngå å skeie ut idag...

Madamim 07-03-09 09:03

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Først, så flink du er til å motstå lysten på kake :) Det smaker ikke så godt som du tror det vil gjøre og så kommer den svarteste samvittighet etterpå... (erfart)
Er det noe annet du har lyst på, som ikke er mat? Krem, blad, cd, klesplagg?

Gracella 07-03-09 09:45

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Jeg pleier å ha med meg et par av Myas cookies eller Fedons mandelkjeks (med splenda/sukrose i stedet for fruktose) når jeg skal på kafe. Eller en atkinsbar. :)

Hvis det er noen som påpeker at det ikke er lov å spise medbragt, så er det bare å spørre hvor det mel-og sukkerfrie tilbudet befinner seg ;)...

Det er også lurt å spise godt før man går hjemmefra, da er man ikke så lett å friste til noe mer enn kaffe.

Nillomien 07-03-09 11:18

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
synes duer utrolig flink... virkelig flink... herregud.. mitt mål er å klare 3 uker uten å skeie ut... og da er jeg stolt...

Irenesol 07-03-09 12:07

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 672246)
Jeg pleier å ha med meg et par av Myas cookies eller Fedons mandelkjeks (med splenda/sukrose i stedet for fruktose) når jeg skal på kafe. Eller en atkinsbar. :)

Hvis det er noen som påpeker at det ikke er lov å spise medbragt, så er det bare å spørre hvor det mel-og sukkerfrie tilbudet befinner seg ;)...

Smart! Adopteres med høye kneløft!:D

Superleila 07-03-09 17:12

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Så flink du var å stod imot!! Jeg har vært et par turer på kafè under kuren, men klarte meg veldig bra. Tok en kopp te og kjøpte meg en salat med det jeg kunne spise ;) Men nå drikker ikke jeg kaffe til vanlig da, hverken latte eller mocca eller noe sånt, men er en sucker for kakao... Så under kuren lager jeg meg min egen kakao med fløte, vann, 70%/85% sjokolade, kanel og eventuelt bittelitt kaffe for å få en svung på den ;)
Har du gått på kuren lenge da? Tar vel noen ganger litt tid før det "løsner" og kiloene starter renne av :)

smil! 07-03-09 21:12

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
yohoo!! jeg har klart å la være skeie ut idag og!! er så stolt av meg selv!! tror faktisk det var lurt av meg å skrive om det her..
men blitt litt mye karber kanskje i form av salat til alle måltider idag.. men bedre det enn å skeie ut!!
er så stolt av meg selv!!!
så på snart to måneder har jeg klart meg uten å skeie ut!! yohoo!! jeg klarte det!! suget er gått over tror jeg...
takk for støtten alle sammen!!

Metalpus. 07-03-09 23:11

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nillomien (Innlegg 672282)
synes duer utrolig flink... virkelig flink... herregud.. mitt mål er å klare 3 uker uten å skeie ut... og da er jeg stolt...

mått mål er 4 uker.. Og skal/skulle da skeie ut med en fruktsalat....
Når tar dette sukker-behovet slutt? Aldri, ser det ut som på andre her...? Sliter værst med savnet av det friske , frukt o.l. :rolleyes: (driver litt selvpining.. Har en sjokolade i huset... Men faktisk så har ikke den fristet... :cool:).
Hva skjer egentlig om man skeier ut ? Blir karbene rett til fett? Noen som har det "tekniske" inne? :o Om en evt utskeielse, er det vell best tidlig på dagen og om en "bruker opp" energien den dagen med mer aktivitet... *flaut*
Dere som har skeiet ut, var det verdt det?

Superleila 09-03-09 08:25

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Når jeg får sug, så er det ikke på godterier men på frukt og mat jeg ikke kan spise... Tror det er litt sånn at det man ikke kan få, det vil man ha ;)

Schmoopy 09-03-09 14:31

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Merker selv at jeg sliter litt med motivasjonen om dagene:mad:

Er så forbanna at hodet skal tulle det sånn til, jeg trives med kosten og med vektnedgangen (selvfølgelig), så hvorfor må jeg da plages av et stadig tilbake vendende ønske om å stappe innpå noen raske karbohydrater:veitikke:

scartz 09-03-09 15:02

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Superleila (Innlegg 674377)
Når jeg får sug, så er det ikke på godterier men på frukt og mat jeg ikke kan spise... Tror det er litt sånn at det man ikke kan få, det vil man ha ;)

Slik tenker jeg også! Men jeg syntes at det er betryggende. Er jo mye bedre å lengte etter en appelsin fremfor en snickers! Dermed har jeg mye bedre sammvittighet om jeg unner meg en pastarett, enn om jeg spiser mcdonalds. Det tar jo litt skade, men jeg mener at det er to helt forskjellige måter å skjeie ut på.

Superleila 09-03-09 15:45

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Ja, helt enig, er forskjell på å skeie ut og å SKEIE ut.. :)

Carisma 09-03-09 15:54

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av scartz (Innlegg 674677)
Dermed har jeg mye bedre sammvittighet om jeg unner meg en pastarett, enn om jeg spiser mcdonalds.

Kroppen min hadde hatt mye bedre av en burger på mcdonalds enn en pastarett. Pasta er som gift i kroppen min, sender blodsukkeret ut på beg og dalbanetur bare jeg tenker på det :eek:

snutanuta 09-03-09 21:36

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Uff ja, jeg er også til tider ganske fysen! Men jeg spiser bare "lovlige" ting som sukkerfri sjokolade og baconcrisp når det blir som værst, så jeg kunne vel ha gjort det værre;)

Bayone 09-03-09 22:08

Sv: Har lyst til å skeie ut
 
Jeg lager meg en Gerds ostekake når jeg får lyst på noe godt, den er mektig, dekker søtbehovet og holder som snacks i maaaange dager :ja:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no