Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tyggis/pastiller (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40472)

IKJ 09-02-11 07:46

Tyggis/pastiller
 
Er usikker på om vi kan tygge tyggis ol. Har lest noe om at vi ikke burde få i oss det pga at det er mye søntingstoffer som reagerer på samme måte som sukker. Noen som vet om noen godkjente typer? Får så dårlig ånde i ketose....;)

Bedazzeled 09-02-11 08:13

Sv: Tyggis/pastiller
 
Har hørt at de store ifaene er lov. Ikke tyggis for de inneholder sorbitol. Jeg spiser også de store Läkerolene

Nupsida 09-02-11 09:15

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bedazzeled (Innlegg 1025070)
Har hørt at de store ifaene er lov. Ikke tyggis for de inneholder sorbitol. Jeg spiser også de store Läkerolene

Nei, det er ikke sorbitol som er det ulovlige søtningsstoffet. Det er xylitol ;) Det opptas i kroppen på samme måte som sukker, så derfor bør man ikke spise ting det er xylitol oppi. Sorbitol har jeg aldri hørt noe negativt om.

IKJ 09-02-11 09:27

Sv: Tyggis/pastiller
 
Fins det nå grense? F.eks 1 tyggis om dagen eller nå sånt? Tør nesten ikke snakke med folk på jobb... Kan da drøye tyggisen en stund, og snakke på innoverpust resten av dagen:):):)

Nupsida 09-02-11 09:30

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1025144)
Fins det nå grense? F.eks 1 tyggis om dagen eller nå sånt? Tør nesten ikke snakke med folk på jobb... Kan da drøye tyggisen en stund, og snakke på innoverpust resten av dagen:):):)

Grense? Det finnes jo tyggis/ mintpastiller uten karber og da? :P

Charlott 09-02-11 09:33

Sv: Tyggis/pastiller
 
Store IFA og Fribolpastiller du får kjøpt på apoteket er lov :)

IKJ 09-02-11 09:35

Sv: Tyggis/pastiller
 
Hvilke er "godkjent" da? Så slipper jeg å lete meg til det på butikken. Vi har veeeldig travle dager, og det er så vidt plass i timeplanen til å dra på butikken en gang;)

LiMe 09-02-11 09:35

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1025146)
Grense? Det finnes jo tyggis/ mintpastiller uten karber og da? :P

Hvilken tyggis da?

IKJ 09-02-11 09:36

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1025148)
Store IFA og Fribolpastiller du får kjøpt på apoteket er lov :)

Ah! Takk;)

IKJ 09-02-11 09:40

Sv: Tyggis/pastiller
 
Jeg hadde både dent sour (rød) og lakerol cactus i veska.
Lakerol: godkjent!
Dent: fysj!

Nupsida 09-02-11 10:50

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1025159)
Jeg hadde både dent sour (rød) og lakerol cactus i veska.
Lakerol: godkjent!
Dent: fysj!

Dent er ikke godkjent, der er det 97 karber pr 100 gram!

Tami 09-02-11 11:00

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sorbitol er ikke tillatt på Atkins, men nå er det jo ikke det du går på. Jeg ser det er sorbitol i Lakerol persimon i hvert fall...

IKJ 09-02-11 11:54

Sv: Tyggis/pastiller
 
Ja, da blir jeg usikker igjen, det er sorbitol i cactus å... Kh: 55g pr 100g, hvorav sukker: 0,1 og sukkeralkoholer: 54. En eske er 23 g. Hm... Kostfiber : 31g.

Tinkiwinki 09-02-11 11:58

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sb12 <3 <3 <3

Nupsida 09-02-11 12:00

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1025297)
Ja, da blir jeg usikker igjen, det er sorbitol i cactus å... Kh: 55g pr 100g, hvorav sukker: 0,1 og sukkeralkoholer: 54. En eske er 23 g. Hm... Kostfiber : 31g.


Så vidt jeg vet så er xylitol det eneste søtningsmiddelett som ikke er tilatt på ketolyse.

Altså kan man fint spise lackerol, store ifa, osv. så lenge det ikke er xylitol oppi, som det feks er i dent, extra tyggis osv.

IKJ 09-02-11 12:15

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tinkiwinki (Innlegg 1025300)
Sb12 <3 <3 <3

Hehe;)

Lisbeth 09-02-11 12:56

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1025132)
Nei, det er ikke sorbitol som er det ulovlige søtningsstoffet. Det er xylitol ;) Det opptas i kroppen på samme måte som sukker, så derfor bør man ikke spise ting det er xylitol oppi. Sorbitol har jeg aldri hørt noe negativt om.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1025302)
Så vidt jeg vet så er xylitol det eneste søtningsmiddelett som ikke er tilatt på ketolyse.

Altså kan man fint spise lackerol, store ifa, osv. så lenge det ikke er xylitol oppi, som det feks er i dent, extra tyggis osv.

På side 107 i ketolyseboka står det:

"Som eksempel på søtningsmiddel fra gruppen som omdannes til sukker, vil jeg igjen nevne sorbitol som finnes i "sukkerfritt" godteri. Når det opptas i tarmen, omdannes det til sukker og tilfører kroppen karbohydrater. Bruk derfor ikke sorbitol i dietten."

Minnepinna 09-02-11 13:03

Sv: Tyggis/pastiller
 
*Forvirra* Jeg tygger nikotintyggis - med xylitol... http://www.planetsmilies.com/smilies...nfused0006.gif

Lisbeth 09-02-11 13:04

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1025337)
*Forvirra* Jeg tygger nikotintyggis - med xylitol... http://www.planetsmilies.com/smilies...nfused0006.gif

Her er en tråd hvor xylitol ble diskutert.. med svar fra Torkil:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18619

Nupsida 09-02-11 13:23

Sv: Tyggis/pastiller
 
Hmm.. jeg spiser ihvertfall lackerol og slikt, men har aldri sett etter sorbitol. men har heller ikke lagt på meg av det heller, så for meg funker det hvertfall.

Minnepinna 09-02-11 13:26

Sv: Tyggis/pastiller
 
FILLERN!
http://www.locolobo.net/smileygrine.gif

Charlott 09-02-11 13:43

Sv: Tyggis/pastiller
 
Som sagt, store IFA og Fribol ;)
Mener det var kommet en ting til, husker ikke helt hva det er i farta... :)

IKJ 09-02-11 14:27

Sv: Tyggis/pastiller
 
Jaja, får la være da.... Det er ikke sånn at jeg tygger i meg 4 pakker om dagen, er heller skjeldent jeg spiser sånt i det hele tatt, har hatt de eskene i månedsvis! Men jeg kan ikke tenke meg at det skulle være noe krise å ta en eller to i nøden. Tror ikke vi blir tjukke av det;)

Charlott 09-02-11 14:34

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1025399)
Jaja, får la være da.... Det er ikke sånn at jeg tygger i meg 4 pakker om dagen, er heller skjeldent jeg spiser sånt i det hele tatt, har hatt de eskene i månedsvis! Men jeg kan ikke tenke meg at det skulle være noe krise å ta en eller to i nøden. Tror ikke vi blir tjukke av det;)

Tygg i vei du! Er bare greit å gjøre deg oppmerksom på at det er mye søtning som oppfører seg som sukker i kroppen og bla kan gi deg blodsukkersvingninger, søtsug osv :)
Og OM det skulle stå stille er det ikke ketolysekuren som ikke funker, men du som ikke følger den ;)

IKJ 09-02-11 15:15

Sv: Tyggis/pastiller
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1025404)
Tygg i vei du! Er bare greit å gjøre deg oppmerksom på at det er mye søtning som oppfører seg som sukker i kroppen og bla kan gi deg blodsukkersvingninger, søtsug osv :)
Og OM det skulle stå stille er det ikke ketolysekuren som ikke funker, men du som ikke følger den ;)

Neida, holder meg unna. Står ikke stille på vekta heller. Gikk ned 4 kg forige uke, så her går det unna;) vil selfølgelig ikke ødelegge en så god flyt;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no