Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kan man leve for alltid på lavkarbo? Er det bra for helsen? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26194)

*pippi m gutt og jente* 30-05-09 21:55

Kan man leve for alltid på lavkarbo? Er det bra for helsen?
 
Hvordan lever dere som går på lavkarbo?

Imp 30-05-09 22:12

Sv: Kan man leve for alltid på lavkarbo? er det bra for helsen?
 
Selvfølgelig kan man det! Jeg er overbevist om at det er sunne karbohydrater og sunt fett som er det riktige matinntaket for mennesket. Det er ingen logikk i at sukker og fint hvetemel skal være et riktig livsgrunnlag.

Hvordan jeg lever? Jeg spiser hovedsakelig grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk, fugl, ost, egg, nøtter, noe melkeprodukter, ganske mange varianter innenfor de fleste av disse kategoriene.

*pippi m gutt og jente* 30-05-09 22:20

Sv: Kan man leve for alltid på lavkarbo? er det bra for helsen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 727558)
Selvfølgelig kan man det! Jeg er overbevist om at det er sunne karbohydrater og sunt fett som er det riktige matinntaket for mennesket. Det er ingen logikk i at sukker og fint hvetemel skal være et riktig livsgrunnlag.

Hvordan jeg lever? Jeg spiser hovedsakelig grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk, fugl, ost, egg, nøtter, noe melkeprodukter, ganske mange varianter innenfor de fleste av disse kategoriene.

Følger du et spesielt kosthold feks Fedon ol? Hvor kan jeg finne informasjon eller ukesopplegg for å komme inn i gode rutiner? Har levd på ketolyse i 4.5 mndr og skal avslutte det nå...men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det videre..

Photobscura 31-05-09 10:46

Sv: Kan man leve for alltid på lavkarbo? Er det bra for helsen?
 
Lavkarbo for alltid! Det er det beste for helsa :ja:

*pippi m gutt og jente* 31-05-09 11:58

Sv: Kan man leve for alltid på lavkarbo? Er det bra for helsen?
 
Ja det funker supert for meg og=)) Men er livredd for å legge på meg igjen..Derfor mange rare sp.mål fra meg:=) Kroppen min er vande med 15 karber til dagen så det skal bli rart å øke disse..Hvor mye frukt kan jeg spise til dagen feks? Hvordan ser dagsmenyen ut for dere som spiser lavkarbo?

Svane 31-05-09 12:26

Sv: Kan man leve for alltid på lavkarbo? Er det bra for helsen?
 
Jeg kjenner jeg blir litt forvirret av spørsmålet. Selvsagt kan man leve lavkarbo for alltid. Hvorfor skulle man ikke kunne det? Selv når man har gått ned i vekt så vil jo blodsukkeret påvirkes av raske karbohydrater.

Nå har jeg valgt å gå rett på livsstil, og droppet "kuren", og akkurat nå vet jeg ikke hvor mye karbo jeg spiser i løpet av dagen. Men det jeg er nøye med er at det er lav GI på alt jeg spiser. Jeg har sluttet å spise sukker, brød og potet, velger fullkornspasta og basmatiris, og da ser jeg ingen grunn til å endre på noe.

Imse 31-05-09 12:32

Sv: Kan man leve for alltid på lavkarbo? Er det bra for helsen?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente* (Innlegg 727684)
Ja det funker supert for meg og=)) Men er livredd for å legge på meg igjen..Derfor mange rare sp.mål fra meg:=) Kroppen min er vande med 15 karber til dagen så det skal bli rart å øke disse..Hvor mye frukt kan jeg spise til dagen feks? Hvordan ser dagsmenyen ut for dere som spiser lavkarbo?

Jeg synes kanskje flere frukter om dagen høres mye ut da. Husk at hver gang du spiser frukt så økes blodsukkeret og insuling frigjøres for å bøte på. Mamma har gått ned over 30kg på lavkarbo, og spiser i dag ( 6 år etter) fortsatt lavkarbo, men hun kan absolutt ikke spise frukt hver dag, kanskje et par dager i uka maks. Men hun spiser rå bær hver dag, som feks tyttebær, multe og bringebær ( uten søtning) på cottage cheese og yoghurt. Hun spiser speltrundstykker nå og da, noen ganger i måneden, men ikke daglig og ikke flere ganger i uka.
Hun spiser aldri potet og pasta, men hun spiser nok linser og bønner i små porsjoner til middagen daglig.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no